Прeображeння (/)
08/18/2009 | Георгій
Оповідь про цю подію знають, певне, усі. Менш відомо, що існує дві традиці і щодо місця події. За однією, більш поширеною, це сталося на горі Фавор, але історики зазначають, що це навряд чи можливо, бо за часів Ісуса Христа на вершині Фавору розміщувалась римська фортеця. Тож віддавна існувала друга версія: Преображення сталось на горі Єрмон.
Та важливішою є символіка чудесної події. Скупі слова євангелистів породили чимало тлумачень. Чому Преображення сталося на горі? Бо гора – символ зустрічі землі й неба. Чому явилися саме Мойсей та Ілля? Бо вони, по-перше, уособлюють Старий Завіт (Мойсей – П’ятикнижжя, Ілля – Пророків), по-друге, вони обидва бачили з’явлення Бога (феофанію) у світ через явища природи: Мойсей – на вершині гори Синай у формі темної хмари, Ілля – на горі Кармел у формі подиху вітру. Проте ці феофанії були неповними, бо в них відсутній образ Бога. Тепер же, на Фаворі (чи Єрмоні), завдяки Преображенню, завдяки Божественній енергії ці феофанії отримали завершеність.
На думку багатьох біблеїстів, Преображення сталося незадовго до юдейського свята Кущів (шатер, шалашів), що знаменувало перебування Господа серед вибраного народу. Того дня зводили курені – на згадку про сорокалітній перехід через пустелею і про славу Всевишнього посеред стану юдеїв (тому-то Петро й сказав: «...Зробимо тут три намети...»).
Християнство вчить про кінцеве «обоження» світу й людини, тому свято Преображення віднесено до кінця церковного року (з 1 вересня за ст. ст. розпочинається новий церковний рік).
Джерело: Волинська єпархія.
http://www.cerkva.info/2009/08/18/feofania.html
Та важливішою є символіка чудесної події. Скупі слова євангелистів породили чимало тлумачень. Чому Преображення сталося на горі? Бо гора – символ зустрічі землі й неба. Чому явилися саме Мойсей та Ілля? Бо вони, по-перше, уособлюють Старий Завіт (Мойсей – П’ятикнижжя, Ілля – Пророків), по-друге, вони обидва бачили з’явлення Бога (феофанію) у світ через явища природи: Мойсей – на вершині гори Синай у формі темної хмари, Ілля – на горі Кармел у формі подиху вітру. Проте ці феофанії були неповними, бо в них відсутній образ Бога. Тепер же, на Фаворі (чи Єрмоні), завдяки Преображенню, завдяки Божественній енергії ці феофанії отримали завершеність.
На думку багатьох біблеїстів, Преображення сталося незадовго до юдейського свята Кущів (шатер, шалашів), що знаменувало перебування Господа серед вибраного народу. Того дня зводили курені – на згадку про сорокалітній перехід через пустелею і про славу Всевишнього посеред стану юдеїв (тому-то Петро й сказав: «...Зробимо тут три намети...»).
Християнство вчить про кінцеве «обоження» світу й людини, тому свято Преображення віднесено до кінця церковного року (з 1 вересня за ст. ст. розпочинається новий церковний рік).
Джерело: Волинська єпархія.
http://www.cerkva.info/2009/08/18/feofania.html