МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Цікава новина (?) (/)

09/10/2009 | Георгій
Синод УПЦ МП створив робочу групу для підготовки діалогу з Київським Патріархатом

10 вересня 2009 р. на засіданні Синоду УПЦ МП серед інших розглядалося питання щодо діалогу з Українськими Церквами, які в Московському Патріархаті вважаються «неканонічними церковними структурами в Україні». Наводимо текст рішення Синоду з цього питання:

Журнал № 45

У засіданні Священного Синоду Української Православної Церкви під головуванням Блаженнішого Митрополита Київського і всієї України Володимира –

СЛУХАЛИ: інформацію Керуючого справами Української Православної Церкви Преосвященного Митрофана, архієпископа Білоцерківського і Богуславського про діалог з неканонічними церковними структурами в Україні.

Довідка: Священний Синод Української Православної Церкви на своєму засіданні 22 листопада 1995 року створив Синодальну комісію Української Православної Церкви по діалогу з УАПЦ (журнал №67).

27 листопада 2007 року “Архієрейський собор УАПЦ” направив своє звернення до Собору Української Православної Церкви, в якому закликав продовжити діалог, розпочатий в 1995 році.

У відповідь на це звернення Священний Синод Української Православної Церкви на своєму засіданні 16 липня 2008 року зазначив серед іншого наступне: “На схвальне відношення заслуговує бажання УАПЦ продовжувати подальший діалог з Українською Православною Церквою, метою якого є відновлення єдності Українського Православ’я Священний Синод Української Православної Церкви вважає за необхідне продовжувати діалог про відновлення єдності Українського Православ’я.”

На тому ж засіданні Священного Синоду була прийнята відповідь на «Звернення Священного Синоду та єпископату УПЦ КП до архієреїв, духовенства та вірних Української Православної Церкви (в складі Московського Патріархату)» від 14 грудня 2007 року. У відповіді Священного Синоду також було зазначено: “Усвідомлюючи необхідність якнайшвидшого подолання церковних розділень в Україні, Українська Православна Церква готова до конструктивного діалогу та співпраці з усіма зацікавленими сторонами, включно з представниками тих релігійних груп, які сьогодні не мають єдності зі вселенським Православ’ям.”

Така позиція Української Православної Церкви у справі подолання існуючих в Україні розколів знайшла підтримку з боку Святішого Патріарха Московського і всієї Русі Кирила під час його візиту до України, коли Його Святість неодноразово заявляв про необхідність пошуку шляхів подолання розколів через діалог.

УХВАЛИЛИ:

1. Поновити діяльність Синодальної комісії Української Православної Церкви по діалогу з УАПЦ.
2. Затвердити наступний склад Синодальної комісії:

1) Архієпископ Білоцерківський і Богуславський Митрофан, Керуючий справами УПЦ – Голова Комісії;
2) Архієпископ Бориспільський Антоній, Ректор КДА і С, Голова Учбового комітету при Священному Синоді УПЦ, Голова Богословсько-канонічної комісії при Священному Синоді УПЦ;
3) Архімандрит Кирил (Говорун), Голова Відділу зовнішніх церковних зв’язків УПЦ;
4) Протоієрей Микола Данилевич, співробітник Відділу зовнішніх церковних зв’язків УПЦ;
5) Протоієрей Петро Зуєв, керівник відділу інформації та зв'язків з громадськістю Київської єпархії УПЦ;
6) В.В. Бурега, помічник Ректора КДА і С з науково-дослідницької роботи.

3. Створити робочу групу, на яку покласти відповідальність за підготовку діалогу з представниками УПЦ-КП.
4. Затвердити наступний склад цієї робочої групи:

1) Архієпископ Білоцерківський і Богуславський Митрофан, Керуючий справами УПЦ – Голова групи;
2) Архієпископ Бориспільський Антоній, Ректор КДАіС, Голова Учбового комітету при Священному Синоді УПЦ, Голова Богословсько-канонічної комісії при Священному Синоді УПЦ.
3) Архімандрит Кирил (Говорун), Голова Відділу зовнішніх церковних зв’язків УПЦ.
4) Протоієрей Микола Данилевич, співробітник Відділу зовнішніх церковних зв’язків УПЦ.
5) Протоієрей Петро Зуєв, керівник відділу інформації та зв'язків з громадськістю Київської єпархії УПЦ.
6). В.В. Бурега, помічник Ректора КДА і С з науково-дослідницької роботи.

Джерело: Офіційний сайт УПЦ МП.

http://www.cerkva.info/2009/09/09/UPC_MP_dialog.html

Відповіді

  • 2009.09.10 | Kohoutek

    Цікава новина

    Это "наш ответ на визит патриарха Кирилла". В Киевской митрополии прекрасно осознают широту планов нового московского патриарха и с должным вниманием восприняли его активную деятельность на своей территории. Предпринимают превентивные меры, чтобы в один прекрасный день не остаться у разбитого корыта. По счастью, московской патриархии сейчас придётся воевать на много фронтов - и против Константинополя, и против РПЦЗ. При умелом использовании ситуации, у руководства УПЦ есть все шансы не только отстоять, но и усилить свою независимость от Москвы.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.09.10 | Георгій

      РПЦЗ тeпeр дужe розділeна... (л.)

      Ось, наприклад, досить типовий допис одного російського православного "з-за бугра" на сайт ОC.net. Він називає сeбe вірним "Російської Царської (або "Царистської") Цeкви," і дужe нe любить РПЦ (МП).

      http://www.orthodoxchristianity.net/forum/index.php/topic,23330.0.html
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2009.09.10 | Kohoutek

        Re: РПЦЗ тeпeр дужe розділeна...

        Если Москва будет настаивать на том, что "власовцы" - предатели, то я не исключаю нового разрыва между РПЦ и РПЦЗ. Архиереи РПЦЗ не побоялись в этом вопросе открыто противоречить патриарху, а патриархия пока что не выказывает признаков поиска компромисса.

        Кстати, загляните на "Вільний форум" - там есть аналогичная ветка и я привёл несколько интересных утечек информации о судьбоносном пленуме ЦК... тьфу ты, заседании Синода УПЦ. Скандал разгорается, в ЖЖ и на форумах уже пишут об "оранжевом перевороте" в УПЦ.
  • 2009.09.11 | Георгій

    Re: Цікава новина (?) (/)

    У Київському Патріархаті позитивно оцінюють рішення Синоду УПЦ МП

    «У Київському Патріархаті в цілому позитивно оцінюють рішення Синоду УПЦ МП про створення робочої групи для підготовки діалогу між нашими Церквами. Таке рішення свідчить про те, що слова представників УПЦ МП про бажання подолати розділення українського православ’я поступово наближаються до реальних дій» - сказав єпископ Євстратій, даючи оцінку прийнятому напередодні Синодом УПЦ МП рішенню. «Це ще не рішення про діалог, адже група покликана лише його підготувати. Проте це краще, ніж заочний обмін думками, який відбувався між УПЦ МП та Київським Патріархатом через ЗМІ протягом минулих років. Всі ті проблемні питання, які існують у взаєминах між Церквами, краще обговорювати лицем до лиця, а не заочно» - наголосив владика.

    Речник Київської патріархії не вважає, що початок діалогу буде простим, але за наявності доброї волі сторін він може бути плідним. «І ми, і УПЦ МП прагнуть того, щоби Православна Церква в Україні об’єдналася. Ця мета – єдність Церкви – є фундаментом для початку діалогу. Проте ми бачимо, що підхід до досягнення цієї мети у нас різний. Ми бачимо цю єдність через об’єднання у Помісну, тобто автокефальну, Церкву. В УПЦ МП вважають, що єдність треба досягнути в складі Московського патріархату, а про автокефалію говорити лише згодом. В цьому є складність для діалогу. Але в будь-якому разі потрібно його розпочати – іншого шляху для подолання розділення, окрім діалогу, не існує. Тому ми готові до нього і вітаємо позицію УПЦ МП, яка зробила крок в напрямку подолання розділення».

    Єпископ Євстратій повідомив, що у відповідь на рішення Синоду УПЦ МП невдовзі буде сформована аналогічна робоча група з боку Київського Патріархату. «До діалогу ми неодноразово закликали УПЦ МП, і наше звернення від грудня 2007 року є формальною підставою для останнього синодального рішення. Тому ми думаємо, що початок відповідних консультацій не треба відкладати на тривалий термін. Але все буде залежати від ініціатив з боку УПЦ МП та їхньої активності у питанні діалогу» - відзначив владика. «Вірю, що ця справа є доброю, бо покликана привести Церкву в Україні до єдності та миру. Бажаю їй благословення Божого, адже ми пам’ятаємо, що блаженні миротворці, бо вони синами Божими назвуться» - сказав він.

    Рішення Синоду кореспонденту агентства УНІАН прокоментував прес-секретар предстоятеля УПЦ МП протоієрей Георгій Коваленко. «Це продовження курсу УПЦ на відновлення єдності українського православ’я. Ми вступаємо у діалог не тільки із УАПЦ, а й з Київським Патріархатом. І сподіваємось на плідний діалог. УПЦ розпочинає цей діалог задля відновлення єдності українського православ’я», - зазначив прес-секретар предстоятеля УПЦ.

    Як зазначив один із членів групи, співробітник Відділу зовнішніх церковних зв’язків УПЦ протоієрей Микола Данилевич, говорити про повноцінний діалог можна буде після створення аналогічної групи від УПЦ КП. «Перш за все – важливо зустрічатися. Важливо обговорити проблемні питання, які існують між нами – канонічні і екклезіологічні. І обговорити шляхи їх вирішення. Основні питання, які будуть порушуватися у діалозі – це, напевне, будуть питання визнання таїнств, питання дійсності їхніх хіротоній і питання регулювання канонічного статусу УПЦ КП – яким чином і на яких умовах вони можуть приєднатися до канонічної церкви», - сказав він.

    При цьому отець Микола звернув увагу на те, що УПЦ готується до діалогу із УПЦ КП вперше. «Із УАПЦ ми ведемо діалог з 1995 року. З УПЦ КП діалогу не було взагалі, він тільки започатковується», - додав співробітник Відділу зовнішніх церковних зв’язків УПЦ МП.

    Джерело: Прес-центр Київської Патріархії.

    http://www.cerkva.info/2009/09/10/komentar_pro_dialog.html
  • 2009.09.12 | кабуд

    не цікава новина як на мене: обидві групи осіб є імперсонатори і

    злочинці

    нічого спільного з Цшерквою Христовою ніякої конфесії вони не мають

    а якшо подивитися на біографії...
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.09.12 | Георгій

      Подивіться ось цю книжeчку... (л.)

      http://ukrlife.org/main/evshan/hronika.pdf
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2009.09.12 | кабуд

        дякую, цікаво

        на мою думку Православіє буде занепадати і може це нарешті призведе до утворення православного протестантизму

        вважаю це необхідним, бо існуючі норми, канони і правила не дають очиститися від грехів того що колись було Православною церквою.

        Чи православні маєть просто відділити кожну парафію від ієрархії яка вже 100 років майже як служитє злу

        і це зло проникло в усі національні відгалуження православної церкви по світу, бо саме так діяв ворог.

        Тут вже не вилікувати, треба операцію робити на мою думку
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2009.09.13 | Георгій

          Re: дякую, цікаво

          кабуд пише:
          > на мою думку Православіє буде занепадати і може це нарешті призведе до утворення православного протестантизму
          (ГП) Алe що такe протeстантизм? Якщо цe утворeння юрисдикції, нeзалeжної від якихось зовнішніх по відношeнню до нeї eклeзіастичних структур - то цe вжe гарантованe Апостольськими канонами і правилами Всeлeнських Cоборів. Якщо цe відступ від віри, зміна постулатів православного віровчeння на якeсь іншe - тоді ні, цього нe будe; алe чи цe тe, що Ви, панe Ceргію, маєтe на увазі?

          > вважаю це необхідним, бо існуючі норми, канони і правила не дають очиститися від грехів того що колись було Православною церквою.
          (ГП) А конкрeтно? Російська Православна Цeрква дійсно має багато всякого, що на ній - починаючи з того, що свою нeзалeжність отримала від константинопільського патріарха Діонісія у 1687 році за 120 шкірок соболів і 200 золотих чeрвінців (які навіть і нe було бідолашному Діонісію виплачeно), і цю "нeзалeжність" було вжe чeрeз рік визнано нeканонічною, оскільки вона була одeржана чeрeз акт "симонії" (хабарництва), за що Діонісія було звeргнуто з прeстолу? А Православна Цeрква як цілe, як євхаристична єдність кількадeсятьох юрисдикцій - Грeцької, Румунської, Болгарської, Грузинської, Естонської, Фінської, Польської, Ceрбської, Антіохійської, Амeриканської і інших - чим Ви Їй можeтe насправді закинути? Які "грeхи" Ви маєтe на увазі, і чому Ви вважаєтe, що всe "оцe" "КОЛИCь" "БУЛО" Православною Цeрквою?

          > Чи православні маєть просто відділити кожну парафію від ієрархії яка вже 100 років майже як служитє злу
          (ГП) Українські православні вжe цe зробили у 1991 році. Будьмо тeрплячі - можe, дасть Бог, з нашим тeрпінням, наполeгливістю і (дужe важливо) з нашою вірністю Православній Вірі, ми отримаємо тe, що таки отримали інші Автокeфальні Православні Цeркви (Болгарська, Румунська, Польська, Грузинська і інші). Для них боротьба за визнання тeж тривала нe один і нe два дeсятки років...

          > і це зло проникло в усі національні відгалуження православної церкви по світу, бо саме так діяв ворог.
          (ГП) Я нe впeвнeний, що цe зло такe вжe сильнe, що йому нe можна аж ніяк чинити опір. Є Всeлeнська Патріархія, яка, повіртe мeні, зовсім нe готова здати свої позиції Крeмлeві...

          > Тут вже не вилікувати, треба операцію робити на мою думку
          (ГП) Лeгшe всього відрeктися від віри... Значно слкаднішe спокійно, тeрплячe, крок за малeньким кроком боротися за імідж України і українського Православ"я у світі, нагадувати нeграмотним, обдурeним людям, що цe самe НАШІ і св. Димитрій Туптало (автор "Чeтій-Минeй"), і св. Паїсій Вeличковський, і св. Йоан Максимович, єпископ Шанхаю і Cан-Франціско, чудотворeць, якого нeзотлілі мощі досі можe побачти кожний, хто бажає...
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2009.09.15 | Sergij Kabud

            pislya komunistychnogo genocidu vse zminylosa

            fakt togo sho smerti maije 200 milioniv ludei buly svidomo splanovani i zdijsneni z moskvy- centra same pravoslavnoi krainy ludmy perevajno pravoslavnoi kultury

            zminue vse v tomu chysli i pravoslavie

            jogo rol chy slabkist chy spivuchast chy zlamanist chy zrada-

            ne znau ale PISLA smertei 200 milioniv zapodiyanyh komunizmom v sviti

            pravoslavie ne moje zalyshytysa yak vono e

            A Florovskyi bachyv ce maije yak sataninsku hvorobu vsogo rosijskogo

            ya bachu vyhid u vidokremleni parafij vid ierarhii

            lyshe za umov nezalejnosti individualnoi parafii ya moju bachyty vidrodjennya pravoslaviya ale vje v inshomu formati

            same tomu nazyvau ce protestantizmom

            parvoslavie mae sutevo bilshi grihy za katolizyzm i inkviziciu'


            ce yakisno inshe

            ce yak vbyv stvo na dueli vidriznyaetsa vid Holodomoru

            A same strashen te sho rosijske pravoslavie siogodni svyachue plany yadernoi vijny proty kojnogo z nas

            Mau skazaty sho bachu oznakyu cekty satany

            ce ya she myako kaju shob buty pochutym
      • 2009.09.14 | +O

        Re: Подивіться ось цю книжeчку... (л.)

        Слава Ісусу Христу!
        передивився по діагоналі, пане Георгію, і, хоч нормально сприймаю Вами написане до і після "Подивіться ось цю книжeчку... (л.)", думаю, що в поданий спосіб можна написати і проти "Української ідеї".
        Пропоноване - вибране негативне з історії Московської Церкви. Є автори, що роблять навпаки - розвінчують инші "Казочки". І ті і инші нмд не надто добросовісні, як на істориків.
        Наскільки розумію, Ви подаєте "ось цю книжeчку" в якості наголосу на той факт, що спротивився пан Кабуд. не "всьому" Православію, а діяльності РПЦ. Окрім того, що "таке" можна понавидьоргувати з історії кожної спільноти (церков, народів, міст тощо), у Вашій логіці на мою думку є певна непослідовність, а саме: РПЦ є частиною Православія (Євхаристійно з`єднаних Церков), до якого Ви належите. Відповідно, описане - частина історії Вашої Церкви. І не думаю, що ця історія є брудніша/чистіша від инших світових історій; думаю, що треба вибачатись за те, що робили (чи роблять) у моїй Церкві, Державі тощо. Шанси отримати від людей прощення мізерні, але, думаю, - це єдина здорова позиція.
        Не сприйміть в якости якогось докору Вам, пане Георгію: мені це не легко говорити - я маю за що вибачатись (історія Католицької Церкви, України, моєї родини...)
        Вибачте, якщо не так Вас зрозумів
        З повагою
        о.Олег
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2009.09.15 | Георгій

          Згодeн з Вами

          Дійсно, справeдливішe казати нe "РПЦ така-сяка," а пeвні її провідники...
  • 2009.09.14 | Релігія-БП

    Київський патріархат створив робочу групу для діалогу з МП

    Священний синод Української православної церкви Київського Патріархату сьогодні, 14 вересня, одноголосно прийняв рішення про утворення робочої групи, на яку покладено відповідальність за підготовку діалогу з Українською православною церквою Московського патріархату.

    Як повідомляється на офіційному сайті УПЦ КП, така група створена у відповідь на рішення Синоду УПЦ МП від 9 вересня ц.р. утворити аналогічну групу з боку цієї церкви для підготовки діалогу з Київським патріархатом.

    Робочу групу УПЦ КП очолив ректор Київської православної богословської академії митрополит Переяслав-Хмельницький ДИМИТРІЙ. До групи також включені єпископ Васильківський ЄВСТРАТІЙ, архімандрит ЄПІФАНІЙ, протоієреї Петро ЗІНИЧ та Олег МАЛАНЯК, а також аспірант Київської православної богословської академії Михайло СИВАК.

    Синод УПЦ Київського патріархату також позитивно оцінив рішення УПЦ МП розпочати підготовку до діалогу. «Вважати рішення Священного Синоду УПЦ МП про створення робочої групи з підготовки діалогу з УПЦ Київського патріархату таким, що відкриває шлях до проведення діалогу між нашими Церквами з метою подолання розділення українського православ’я», - сказано у синодальному рішенні.

    Планується, що вже найближчим часом робоча група зв’яжеться з аналогічною групою від УПЦ МП з метою організації першої двосторонньої зустрічі.



    постiйна адреса статтi:
    http://www.unian.net/ukr/news/news-335988.html
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.09.15 | Георгій

      От і слава Богу, молюся за них!

  • 2009.09.29 | Kohoutek

    В продолжение - статья с неофициального сайта УПЦ (л)

    http://kiev-orthodox.org/site/churchlife/2012/
    Церковный Киев берет курс на самостоятельность
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.09.29 | Георгій

      Помагай, Божe!

  • 2009.10.02 | Релігія-БП

    Розпочинаються переговори між Київським і Московським патріа (/)

    На швидкі результати діалогу не очікують
    02.10.2009

    Сьогодні планується проведення першої зустрічі робочих груп з підготовки до діалогу між Українською православною церквою та Українською православною церквою Київського патріархату, що відбувається з метою відновлення єдності українського православ’я.
    Як повідомив прес-секретар предстоятеля УПЦ протоієрей Георгій Коваленко, перша зустріч визначить коло питань, що будуть обговорюватись на наступних нарадах. Разом з тим, він припустив, що результатом сьогоднішньої зустрічі робочих груп може стати спільна заява.

    «Кожен з учасників робочої групи буде мати можливість висловити думки. Будуть розглядатися певні наробки. Можливо, між нами існує більше спільного, ніж декому здається. Існує багато питань, в яких православні християни різних конфесій можуть працювати на благо людей. Це і питання викладання релігійних дисциплін у школах і вищих навчальних закладах. Це проблеми пастирської опіки над військом, над ув'язненими. Поступово ця співпраця покаже шляхи до відновлення єдності українського православ’я», - зазначив прес-секретар предстоятеля УПЦ.

    За його словами, на першій зустрічі з робочою групою Київського патріархату в УПЦ очікують «побачити православних віруючих людей, які бажають блага Церкви, а не політичних діячів».

    Водночас Коваленко звернув увагу, що на швидкі результати діалогу в УПЦ не очікують. Але «початок діалогу, це вже результат», - сказав прес-секретар предстоятеля УПЦ.

    У свою чергу, глава інформаційно-видавничого відділу УПЦ КП єпископ Євстратій (Зоря) відзначив, що в УПЦ КП сподіваються, що підготовчі зустрічі будуть сприяти зближенню православних віруючих різних юрисдикцій, а також «подоланню ворожнечі між віруючими Московського та Київського патріархату, яка нажаль зараз існує».

    «Щоб люди, які сповідують одну православну віру починали вчитися бачити один в одному не ворогів, а все таки братів і сестер. Нехай таких, що в чомусь не є однодумцями, але сповідують одну православну віру», - підкреслив владика Євстратій.

    Разом з тим, він навів приклад діалогу між РПЦ МП і Російською православною церквою за кордоном, що перебували у відносинах, схожих на ті, які існують нині між УПЦ та УПЦ КП.

    «Цей діалог тривав понад 7 років – від того часу, як він був започаткований, до того часу, як були підписані документи про єдність РПЦ і РПЦЗ. Поспішати не потрібно. Краще працювати ґрунтовно, з баченням певної перспективи. Але з іншого боку, необхідність діалогу не тільки назріла, але й перезріла. Церква перебуває у розділеному стані вже майже 20 років, і всі усвідомлюють, що цей стан є ненормальним. У нас вже є згода з УПЦ у тому, що цей стан не нормальний і його треба долати», - зазначив єпископ Євстратій.

    Коментуючи скептичні оцінки щодо перспективи зазначеного діалогу, глава інформаційно-видавничого відділу УПЦ КП нагадав, що це поки що не сам діалог, а підготовка до нього, «бо питання, які існують між УПЦ і УПЦ КП, дуже складні».

    9 вересня Священний Синод УПЦ під головуванням Митрополита Київського і всієї України Володимира (Сaбодана) у Свято-Успенській Почаївській Лаврі ухвалив рішення створити робочу групу, на яку було покладено відповідальність за підготовку до діалогу з представниками УПЦ КП.

    Тоді ж було створено робочу групу, на яку Синод поклав відповідальність за підготовку до діалогу. Головою групи призначено архієпископа Білоцерківського і Богуславського Митрофана, керуючого справами УПЦ. До групи також включені архієпископ Антоній, архімандрит Кирил (Говорун), протоієрей Микола Данилевич, протоієрей Петро Зуєв та помічник Ректора КДА і С Володимир Бурега.

    14 вересня Синод УПЦ КП прийняв рішення про утворення робочої групи, на яку поклав відповідальність за підготовку діалогу з УПЦ.

    Робочу групу УПЦ КП очолив ректор Київської православної богословської академії митрополит Переяслав-Хмельницький Димитрій. До групи також включені єпископ Васильківський Євстратій, архімандрит Єпіфаній, протоієреї Петро Зінич та Олег Маланяк, а також аспірант Київської православної богословської академії Михайло Сивак.

    Підготовка до діалогу відбувається вперше за історію існування двох церков, повідомляє УНІАН.
  • 2009.10.07 | Георгій

    Cпільнe комюнікe УПЦ і УПЦ-КП (/)

    УПЦ і УПЦ КП заявили про новий етап взаємовідносин

    На прес-конференції «Об’єднання українського православ’я», присвяченій підсумкам двосторонньої зустрічі представників УПЦ та УПЦ КП, голова синодального інформаційно-просвітницького відділу УПЦ протоєрей Георгій (Коваленко) і голова Інформаційно-видавничого відділу УПЦ КП єпископ Васильківський Євстратій (Зоря) поділилися попередніми підсумками розпочатого діалогу. Зокрема, було згадано про перспективи подальшого розвитку відносин між Церквами, участі Московської Патріархії в діалозі і перспектив УАПЦ увійти до складу Константинопольського Патріархату.

    Як повідомляє з Києва Микола Малуха, учасники конференції відмітили важливість події для подальшого розвитку православ’я в Україні. «Ми розпочинаємо новий етап: зближення позицій Православних Церков. Раніше наші взаємовідносини, на жаль, визначалися конфронтацією, то зараз ми повинні знайти точки дотику», — констатував єпископ Євстратій.

    Доповнив владику протоєрей Георгій, перелічивши речі, що об’єднують дві Церкви: єдина віра; єдина історія; єдина традиція; необхідність спільного свідчення про віру; виклики, які ставить світ перед Церквою; бажання служити українському народові і суспільству. «А роз’єднує нас відсутність єдності у спілкуванні зі світовим православ’ям, — додав о. Георгій, говорячи про розбіжності між Церквами. – Сподіваємося, завдяки нашим спільним зусиллям ця спільність буде відновлена».

    Також речник УПЦ додав, що його Церква буде робити усе можливе – керуючись Святим Письмом і церковними канонами – для зближення.

    Розповідаючи про подальші перспективи діалогу, владика Євстратій згадав приклад єднання РПЦЗ і РПЦ, який може бути у цієї ситуації дороговказом: «Спочатку були зроблені обережні кроки, які почалися наприкінці 80-х років минулого століття. І лише у 2000-му році почався інтенсивний діалог. А у 2007 було відновлення єднання двох Церков».

    Питання єдиної помісної Церкви під час зустрічі єрархів не обговорювалося. «Ми не порушували ті питання, які мають безпосереднє відношення до діалогу. Ми не були уповноважені розглядати ці питання. Завдання і покликання наших робочих груп – підготувати сам діалог», — підкреслив голова Інформаційно-видавничого відділу УПЦ КП.

    На запитання, чи стане анафема Патріарха Філарета каменем спотикання у діалозі, єпископ УПЦ КП відповів, що мета переговорів – обмінятися думками, і зараз немає прагнення примусити когось змінити її. «В процесі діалогу, з Божою допомогою, буде знайдено вирішення цією проблеми», — продовжив він. Протоєрей Георгій додав, що Церква є живим організмом, отже в якому відбуваються зміни. «Анафема – це не прокляття у світському розумінні. Вона були проголошена у певний час і в певних обставинах», — констатував речник УПЦ.

    На запитання кореспондента РІСУ, чи не відбудеться тиск з боку Московської Патріархії на УПЦ в контексті проголошеної Патріархом Кирилом концепції про належність останньої до «русского мира» і чи є вказівки з боку МП до Київської митрополії, о. Георгій відповів, що будуть наради з МП у вирішенні внутрішніх українських питань. «З іншого боку, ми все робимо в контексті тих заяв, які лунали під час візиту в Україну від Патріарха Кирила. Він сказав, що буде робити усе можливе для того позбавлення від розколу. Зазначу, що в нас не буде проблем з Московським Патріархатом взагалі. Також, коли ми кажемо про «руський світ», Русь – нам не варто забувати, що вона була Київською, князі – руськими. Нам не треба відмовлятися від своєї історії, своєї величі. Тої величі, що була за часів Русі, ми вже ніколи не мали. Київ – як матір міст руських, може додати важливі елементи до «руського світу». Без Києва цей світ – щось інше», — додав представник УПЦ.

    Як запевнили представники Церков, підготовка наступної зустрічі – справа кількох місяців.

    Під час прес-конференції єпископ Євстратій скептично висловився щодо перспектив УАПЦ перейти під підпорядкування Константинопольському Патріархату. «На даному етапі міжцерковних зв’язків Константинопольський Патріархат навряд чи піде на те, щоби включити Автокефальну Православну Церкву до свого складу. В такому разі центр сили, яка знаходиться поза межами конфлікту і яка може відігрівати роль посередника і арбітра, стане учасником цього конфлікту, — пояснив владика. — Знаючи, як виважено і обережно Константинополь підходить до прийняття рішень, такого вони не приймуть ні зараз, ні у найближчому майбутньому, доки ситуація не зміниться докорінним чином».

    Інший камінь спотикання, на думку речника УПЦ КП, — це те, що УАПЦ є найменшою серед усіх Православних Церков країни: «Вона має 500-600 парафій. Трохи більше 10 архиєреїв. Парафії зосереджені в Західній Україні. І тому ця Церква, хоча відіграє свою роль в церковному житті України, за всіма своїми параметрами не може бути цим центром, навколо якого може відбутися об’єднання».

    http://www.cerkva.info/2009/10/07/press.html
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.10.08 | Kohoutek

      Re: Cпільнe комюнікe УПЦ і УПЦ-КП (/)

      Георгій пише:
      > На запитання, чи стане анафема Патріарха Філарета каменем спотикання у діалозі, єпископ УПЦ КП відповів, що мета переговорів – обмінятися думками, і зараз немає прагнення примусити когось змінити її. «В процесі діалогу, з Божою допомогою, буде знайдено вирішення цією проблеми», — продовжив він. Протоєрей Георгій додав, що Церква є живим організмом, отже в якому відбуваються зміни. «Анафема – це не прокляття у світському розумінні. Вона були проголошена у певний час і в певних обставинах», — констатував речник УПЦ.

      Вот эти слова официального представителя УПЦ ОЧЕНЬ дорогого стоят. Я видел эту сцену по телевизору. Это первый случай, когда УПЦ намекнула, что анафема Филарету не является чем-то абсолютным и неприкосновенным.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2009.10.08 | Георгій

        Згодeн! Молюся...

  • 2009.10.30 | Георгій

    Комeнтар Прeзидeнта (/)

    «З духовної єдності починається держава та нація»

    Президент України Віктор Ющенко вітає початок процесу діалогу щодо подолання розділення українського православ’я. «Я надзвичайно задоволений початком конструктивного діалогу з подолання розділення українського православ’я», – сказав Глава держави 28 жовтня 2009 р. на засіданні Всеукраїнської Ради церков і релігійних організацій.

    Президент висловив переконання, що досягнення духовної єдності у православ’ї фактично означає подання сигналу для суспільства щодо його консолідації. «Духовна незалежність – предтеча незалежності державної та політичної... З духовної єдності починається держава та нація», – переконаний Віктор Ющенко.

    Президент наголосив, що надзвичайно цінує започаткований діалог. «Розуміючи, що його мета – формування єдиної Помісної Церкви, я звертаюся, перш за все, до керівництва нашого православ’я зробити все, щоб цей діалог був повноцінним, відкритим, щирим, конструктивним, щоб він демонстрував взаємну повагу», – сказав Віктор Ющенко.

    Глава держави назвав церковних лідерів, які сіли за стіл переговорів «героями України», які взяли на себе відповідальність за унікально важливий суспільний процес церковного порозуміння.

    Відзначаючи виняткову значущість церковного консолідуючого процесу, Президент визнав, що йдеться про непросту дорогу, яку ми, безумовно, повинні пройти успішно. «Я маю намір звернутися до української громади, і зроблю це найближчим часом, щоб вона усіляко підтримала цей процес», – сказав Віктор Ющенко.

    На переконання Глави держави, суспільство, зі свого боку, має бути глибоко поінформованим про хід переговорів, а Церкви – їх учасники – відчувати підтримку пастви та її зацікавленість у конструктивному діалозі.

    Звертаючись до представників інших Церков та релігійних організацій, Віктор Ющенко закликав їх не бути байдужими до цього процесу, наголосивши, що йдеться не про проблему трьох – чотирьох православних конфесій, а про «велику духовну проблему українського суспільства».

    Джерело: Прес-служба Президента України.

    http://www.cerkva.info/2009/10/29/president.html
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.10.30 | Анатоль

      «З духовної єдності починається держава та нація»

      Це правильно.
      Але при чому тут попи?
      Яке відношення мають попи до духовності?
      Не на попівській же духовності (міфологія іншого народу) будувати свою націю і державу.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".