МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

У "битві двох титанів" мені більше імпонує той,

01/30/2010 | xantim
хто менше додумує що було ІЩЕ досказано і що було ІЩЕ дозроблено.

В тих святих писаннях і так багато зашифрованого; коли ж додатково довмикати фантазію - то повний делірій виходить.
Без особистих образ - сказав як відчуваю.

Відповіді

  • 2010.01.30 | Oleksa

    Re: У "битві двох титанів" мені більше імпонує той,

    Правилами форуму, здається, заборонено переходити на персоналії.
    Але в даному випадку, Ваше формулювання, як мені здається, торкається більше світоглядних принципів, тому така постановка питання, гадаю, має право на існування.

    Як, особисто мені, бачиться "зовнішя", "озвучена" частина багаторічних "дебатів" (окрім неї, на моє переконання, є ще й "внутрішня" -- і вона "головніша"!).

    Давайте на абстрактному прикладі.
    Є, припустимо, якесь пслання, заповіт пра-прадіда, до своїх нащадків... В ньому написано: -- Аби пізнати Суть -- йди на Схід.

    Ось, кілька юнаків, починають ці мандри (решті "рідні" не до цього. Хтось будує хати, хтось готується засівати грядку, але за цей час утворилася й група авторитетних родичів, що не лише досконало вивчила дідове послання, але оголосила що лише вона має "право тлумачення").

    Йдуть вони, згідно припису, звіряючи напрям руху, перш за все, з компасом та самим "посланням". Але один з юнаків, ще й постійно звіряє свій шлях з "авторитетними родичами", телефонуючи ім. І, слід сказати, що багатьох неприємностей він уникає -- серед рідні є такі, що колись і самі йшли цим шляхом. Вони можуть застерегти, як не забрести в болото, чи уникнути зустрічі з хижаком. Але, подорож, все-таки, тим і цікава, що й сам "шлях"/"маршрут" зазнає змін -- виростають нові дерева, міняються русла рік, звірі мігрують в пошуках кращого місця... Коректуючи напрямок руху лише за допомогою телефонічного зв"язку, все це врахувати неможливо. Тому й слідує постійно припис -- йди лише на схід...
    Другий юнак, також послуговується дідовим посланням й простує у вказаномутам напрямку. Але, дійшовши, наприклад до скелястої кручі, яку неможливо подолати "в лоб", робить кількасот кроків вбік, і знаходить якийсь невеличкий прохід між каміння, в який -- з труднощами -- можна протиснутися. Він це робить і продовжує свій шлях далі.
    Десь "на привалі" між ними виникає суперечка (також "по телефону" :) ). Один -- наполягає що слід йти лише шляхом, який знаходить схвалення з боку авторитетних родичів, інший -- що слід "протиснутися в розщелину" (не думаючи, що, наприклад, більш тулусий за нього статурою, може там застряти). Хто з них правий? Кожен по своєму, як на мене...

    Дебати стосовно "Хліба-Тіла" та "Вина-Крові", також розгортаються за схожим сценарієм.

    Має рацію один, стверджуючи що що хімічний та фізичний склад їх (вина та хліба) не змінюється. Але якими інструментами дослідження він може послуговуватися? Лише тими, що на ЦЕЙ МОМЕНТ відомі людству. Я гадаю що ніхто не припускає, що в процесі пізнання поставлено остаточну "крапку"...
    Має рацію і інший, говорячи, що відбуваються речі, які надають, тому ж хлібові та вину, інші "властивості" -- Преображують їх.
    "Зафіксувати" іх неможливо (на цьому етапі розвитку, принаймні). Точніше -- "задокументувати", бо "інструмент фіксації" в людину Закладено. Просто складно провести саму "ідентифікаціію" (вона відбувається на "чуттєвому рівні", а тут досвід у кожного осібний)...
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2010.01.30 | _P.M._

      "блаженні миротворці .."

      Хоч в даному випадку мова не про суть, а саму форму з миротворчою енергією.
      Так що, бракує вас тут :)

      Приклад з юнаками доволі колоритний, але не враховує особистості. А це вже внутрішня сторона меделі.


      Oleksa пише:
      > Має рацію один, стверджуючи що хімічний та фізичний склад їх (вина та хліба) не змінюється. Але якими інструментами дослідження він може послуговуватися? Лише тими, що на ЦЕЙ МОМЕНТ відомі людству. Я гадаю що ніхто не припускає, що в процесі пізнання поставлено остаточну "крапку"...
      Все ж слід розділяти пізнання емпіричні й внутрішні пізнання, що не грунтуються на фізичних виявах.


      > Має рацію і інший, говорячи, що відбуваються речі, які надають, тому ж хлібові та вину, інші "властивості" -- Преображують їх. "Зафіксувати" іх неможливо (на цьому етапі розвитку, принаймні).
      Етап влучне слово. Звідси хотів би уточнити, на земному етапі "зафіксувати" не можливо.


      > Точніше -- "задокументувати", бо "інструмент фіксації" в людину Закладено. Просто складно провести саму "ідентифікаціію" (вона відбувається на "чуттєвому рівні", а тут досвід у кожного осібний)...
      "Чуттєвий рівень" в даному випадку це ВІРА. Чим більша вона, тим менше сумнівів, що під видом хліба й вина, реально споживаємо Тіло й Кров Христову.
      Про це взагалі не думається, у це ВІРИТЬСЯ.

      КАТЕХИЗМ http://www.krotov.info/acts/20/2vatican/1322.html (рос.)

      1378 Культ Євхаристії. У відправі Служби Божої ми виражаємо нашу віру в дійсну присутність Христа під видами хліба і вина
      1381 "Присутність справжнього Тіла Христового і справжньої Крові Христової у цій тайні "не можна зрозуміти з допомогою почуттів, говорить св. Тома, а лише єдиною вірою, що спирається на авторитет Бога". Тому, пояснюючи тексти св. Луки 22,19: "Це є моє тіло, що за вас віддається", св. Кирило каже: "Не запитуй себе, чи це правда, а прийми з вірою слова Господа, бо це Він є Істина, Він не обманює"
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2010.01.30 | Oleksa

        Re: "блаженні миротворці .."

        _P.M._ пише:
        > Приклад з юнаками доволі колоритний, але не враховує особистості. А це вже внутрішня сторона меделі.
        Бачте, наш світ влаштовано таким чином, що якраз особистість кожного й намагаються невілювати... Будь-кого. Ми вже, якось, здається, порівнювали, що "етап знищення особистості" є неодмінним атрибутом будь-якого вчення, а чи угрупування людей "за інтересами" (в цьому випадку факт "анігіляції" простежити важче, але він все одно є). Наводили приклади монашого послуху, армійської дисципліни, чи "відчуття ліктя". Це може проводитися й за національною ознакою, гендерною, уболівальників футбольного клубу (можна продовжити -- це на колекціонерів, рибалок/мисливців і т.п. -- "елемент прояву" буде різнитися, в залежності від "сили" організації чи угрупування, але сам принцип лишається незмінним -- людина повинна чогось "зректися" а щось "прийняти").
        Тому, перш ніж, приймати "правила гри" (при виникненні такого бажання. А сам факт бажання/прояв інтересу, вже свідчить про те, що людина має "певні задатки" -- які можуть, в свою чергу, бути як "природніми" -- коли цей Шлях є Призначенням людини, так і "імітативним", коли людину залучають у вигляді "будівельного матеріалу"), варто уважно подивитися на послідовників і "пропогандистів" будь-якого вчення,"течії" а чи "модного спрямування".
        І от коли чоловік вже приймає "правила гри", він дійсно, стає "елементом внутрішньої сторони моделі". І... на жаль, Особистість (а такою, "в чистому вигляді", є кожна людина) вже має на собі "знак якості" (або "сорту") -- стає "провідником певного вчення"...

        > Oleksa пише:
        > > Має рацію один, стверджуючи що хімічний та фізичний склад їх (вина та хліба) не змінюється. Але якими інструментами дослідження він може послуговуватися? Лише тими, що на ЦЕЙ МОМЕНТ відомі людству. Я гадаю що ніхто не припускає, що в процесі пізнання поставлено остаточну "крапку"...
        _P.M._ пише:
        > Все ж слід розділяти пізнання емпіричні й внутрішні пізнання, що не грунтуються на фізичних виявах.
        Але, ж для більшості з нас, саме емпіричне є "найвагомішим аргументом". Якщо заперечуєш його то -- або
        "яви чудо", або йди геть.. Доречі, один мій знайомий, досить наглядно, як на мене, "розхитує" стереотип
        "незмінності уявленнь" (наших) такими прикладами. Він каже що всі ми звикли вважати січень холоднішим за серпень. Але, якось, забуваємо що це твердження є вірним лише для однієї з півкуль Землі. Знаємо, що темперетура кипіння води рівна 100*С. Але високо в горах вона інша... Ну і т.д. Так що й емпіричні пізнання, навіть досить прискіпливо обумовлені, далеко не завжди дадуть один і той же результат. Втім -- Ви маєте рацію -- внутрішні пізнання є важливішими, під час "подорожі в Світ Невидимий". Біда в тому, що вони є, переважно, "індивідуальні". І кожен має самотужки створити валсну "шкалу оцінок".

        > Oleksa пише:
        > > Має рацію і інший, говорячи, що відбуваються речі, які надають, тому ж хлібові та вину, інші "властивості" -- Преображують їх. "Зафіксувати" іх неможливо (на цьому етапі розвитку, принаймні).
        _P.M._ пише:
        > Етап влучне слово. Звідси хотів би уточнити, на земному етапі "зафіксувати" не можливо.
        В одних випадках--так, в інших -- може й ні...
        Бачте, я важаю, що через Причащення може відбуватися "налагодження Контакту" з людиною Творцем.
        "Технічно" це можна порівняти з "вживленням чіпу" (чи мікросхеми) -- прошу не звинувачивати мене в єресі чи святотацтві :) . Але для самого Контакту ще й весь "апарат" має бути приведеним "до ладу" (поміж іншим і очиститися для сприйняття Енергій певної частоти).

        > Oleksa пише:
        > > Точніше -- "задокументувати", бо "інструмент фіксації" в людину Закладено. Просто складно провести саму "ідентифікаціію" (вона відбувається на "чуттєвому рівні", а тут досвід у кожного осібний)...
        _P.M._ пише:
        > "Чуттєвий рівень" в даному випадку це ВІРА. Чим більша вона, тим менше сумнівів, що під видом хліба й вина, реально споживаємо Тіло й Кров Христову.
        > Про це взагалі не думається, у це ВІРИТЬСЯ.
        >
        > КАТЕХИЗМ http://www.krotov.info/acts/20/2vatican/1322.html (рос.)
        >
        > 1378 Культ Євхаристії. У відправі Служби Божої ми виражаємо нашу віру в дійсну присутність Христа під видами хліба і вина
        > 1381 "Присутність справжнього Тіла Христового і справжньої Крові Христової у цій тайні "не можна зрозуміти з допомогою почуттів, говорить св. Тома, а лише єдиною вірою, що спирається на авторитет Бога". Тому, пояснюючи тексти св. Луки 22,19: "Це є моє тіло, що за вас віддається", св. Кирило каже: "Не запитуй себе, чи це правда, а прийми з вірою слова Господа, бо це Він є Істина, Він не обманює"

        Бачте, віра -- це, також "термін" ( і в словосполученнях "абсолютна", "беззаперечна" -- також). І все залежить від його "Наповнення". Тут ми не можемо давати оцінку вірі "повній", "100%" і т.п. а виробити "критерій віри", ма мою думку, апріорі, неможливо. Те що мені заперечать: -- слід, скажімо, в усьому розділяти Вчення Церкви і це буде свідченням "правильної" Віри -- мене не переконує. А якщо людина приймає це лише "на словах"? А як бути у випадку, коли людина не знає всіх "нюансів". А якщо священнослужитель хворіє на срібнолюбство? Прикладів можна наводити багато...
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2010.01.30 | Oleksa

          Re: "блаженні миротворці .."

          прочитав Ваше останнє повідомлення в сусідній гілці і, здається, можу більш "внятно", сформулювати власне розуміння "Дії Віри" (це я стосовно оцього:

          //...Не матерія визначає присутність Христа у Пресвятій Євхаристії, а ВІРА... //)

          ВІРА, це є певний СТАН (людини), який дає можливість безперешкодного проникнення в неї Енергіям Творця
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2010.01.30 | _P.M._

            Re: "блаженні миротворці .."

            Oleksa пише:
            > І от коли чоловік вже приймає "правила гри", він дійсно, стає "елементом внутрішньої сторони моделі". І... на жаль, Особистість (а такою, "в чистому вигляді", є кожна людина) вже має на собі "знак якості" (або "сорту") -- стає "провідником певного вчення"...
            Особистіть у будь-якому випадку мусить бути узгодженою, й саме узгодженість є гарантією подальшого становлення особистості. Тому християнство й розглядає людство, як цілісність неповторимих особистостей (членів).
            З позиції християнського віровчення позбутися "природнього" й "приймати правила" гри аж ніяк не є втратою особистості. Не втрачаємо, а свідомо ОСМИСЛЕНО відрікаємось від свого, того що називаємо "природнього".
            Чи потрібне оте "природнє" для людини? Якщо дивитися з позиції блудного сина, то звичайно потрібне, бо коли б не було отого "природнього", свідомо відірваного від Отця, блудний син на своїй шкурі не відчув би своєї помилки й не прийняв би правильного рішення.
            Утім саме оте "природнє" відірване, по своїй суті є чужим, адже блудний син міг і не поневірятися, коли б одразу послухався Отця, відмовившись від свого.


            > > (_P.M._) Все ж слід розділяти пізнання емпіричні й внутрішні пізнання, що не грунтуються на фізичних виявах.
            > Але, ж для більшості з нас, саме емпіричне є "найвагомішим аргументом". Якщо заперечуєш його то -- або "яви чудо", або йди геть..
            Так, пане Oleksо!
            АЛЕ! Є незрівняноо вагоміший фактор -- Христос Істиний Господь наш! Він здатен за нашої участи запалити до Себе такою любов'ю, що усі "найвагоміші аргументи" втрачають свою вагу.
            Воно може й пафосно виглядає, але задумаймося скільки речей людина чинить серцем, а не знаннями. Бо ж мати готова бути розтерзаною заради свого дитяти, а Христос незрівняно більше.


            > Бачте, я важаю, що через Причащення може відбуватися "налагодження Контакту" з людиною Творцем. "Технічно" це можна порівняти з "вживленням чіпу" (чи мікросхеми) -- прошу не звинувачивати мене в єресі чи святотацтві :) . Але для самого Контакту ще й весь "апарат" має бути приведеним "до ладу" (поміж іншим і очиститися для сприйняття Енергій певної частоти).
            Немає тут святотацтва ані єресі, навпаки дуже влучно й добре сказано. Коли людина причащається, відчуття смаку хліба й вина, немовби тілесно наповнює людину енергією віри.
            Але коли мова йшла про етапи, малося на увазі, що зовнішньо/відчуттєвої фіксацї на небесному етапі не буде.


            > Бачте, віра -- це, також "термін" ( і в словосполученнях "абсолютна", "беззаперечна" -- також). І все залежить від його "Наповнення". Тут ми не можемо давати оцінку вірі "повній", "100%" і т.п. а виробити "критерій віри", ма мою думку, апріорі, неможливо. Те що мені заперечать: -- слід, скажімо, в усьому розділяти Вчення Церкви і це буде свідченням "правильної" Віри -- мене не переконує. А якщо людина приймає це лише "на словах"? А як бути у випадку, коли людина не знає всіх "нюансів". А якщо священнослужитель хворіє на срібнолюбство? Прикладів можна наводити багато...
            А чому б не дивитися на такі речі простіше. Є ВІРА і є віруючі. Залишається відкинути усе своє й просто ВІРИТИ Тому, Кого обрало твоє серце.


            Oleksa пише:
            > прочитав Ваше останнє повідомлення в сусідній гілці і, здається, можу більш "внятно", сформулювати власне розуміння "Дії Віри" (це я стосовно оцього:
            > //...Не матерія визначає присутність Христа у Пресвятій Євхаристії, а ВІРА... //)
            > ВІРА, це є певний СТАН (людини), який дає можливість безперешкодного проникнення в неї Енергіям Творця
            А безмежна віра, дає безмежні можливості :)
  • 2010.01.30 | Георгій

    Нeма "битви титанів," є Цeрква і єрeтики

    Панe Xantim'e, я нe фантазую. Я рівно нічого такого, що нe говориться Цeрквою (Її єпископами, докумeнтами Її Всeлeнських Cоборів, Її Cвятим Пeрeданням) - нe говорю і нe пишу.

    Вам цe можe здатися фантазіями, тому що Ви нe в Цeркві. І цe також здається фантазіями єрeтикам, таким як пан _Р.М._ - людям, які відпали від Цeркви і занурилися у свої власні псeвдобогословські мудрування, типу "Христос завжди людина, тому що Бог людяний, алe в Христі одна природа, Божа." Або що спасіння означає "позбутися від сотворeного." Або що Христос "умeртвив людську природу."

    Якщо я дeсь нeвірно пeрeдав учeння Цeркви - прошу мeнe за цe вибачити. Алe я думаю, що в цілому я пeрeдаю цe вчeння так, як воно є, тому що я є в постійному контакті з моїм свящeником (отцeм Крісом Гарнeром), а той є в постійному контакті зі своїм єпископом, владикою Алeксіосом Атлантським, а той є в Апостольському Прeємстві з Cамим Христом, і також в контакті з іншими Апостольськими Прeємниками чeрeз синод, помісні Cобори і т.д. І щe: на цьому форумі присутній свящeник-грeкокатолик, отeць Олeг Жаровський. Якщо я пишу щось нeцeрковнe, - я знаю, що і він мeнe виправить.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2010.01.30 | xantim

      Для Вас і для п.Олекси

      П.Олекса, на особистості я геть не мав наміру переходити. Мабуть, невдало висловився. Виправлюся.
      "...мені більше імпонує та точка зору..." і далі за текстом.

      Для п.Георгія.

      Формальною логікою, слово "зміна" вживаєтьсся тільки коли та "зміна" зафіксована. Не "пояснена" - зверніть увагу(!); її достатньо лиш зафіксувати(побачити, почути, відрізнити на смак, побачити в мікроскопі і т.д.).

      Якщо це слово вживати без його ПЕРВИННОГО змісту, для якого воно було придумане - воно губить свій зміст.

      Якщо Ви з цим простим ПЕРВИННИМ поясненням ЦЬОГО слова не згодні - вся НАСТУПНА дискусія втрачає сенс, бо все торочиться ЛИШЕ навколо значення ЦЬОГО ОДНОГО слова, а не більш тяжких дебатів ("перетворення матерії" і т.д)
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2010.01.31 | Георгій

        "Вживається, коли зафіксована" - КИМ вживається?

        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2010.01.31 | xantim

          Ви придурюєтеся чи "такий" і є? :)

          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2010.01.31 | Георгій

            А що дивного в моєму запитанні?

            Я нe придурююся, а просто чeсно питаю: коли Ви дeкларуєтe, що є якeсь аксіоматичнe визначeння, мeні цікаво - ким конкрeтно, і за яких обставин цe визначeння дається чи давалося?
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2010.01.31 | xantim

              Те, що така освічена людина не може не знати, що означає

              пойняття "етімологія слова".

              Георгій пише:
              > коли ... є якeсь аксіоматичнe визначeння, мeні цікаво - ким конкрeтно, і за яких обставин цe визначeння дається чи давалося?

              ХТО КОНКРЕТНО з мавпоподібних істот - які почали звуками передавати зміст думок - придумав це слово, я не знаю: його імені історія не зберегла.
              І вживати слово, коли НІ ПРЯМО, НІ СКІСНО не можна навіть запідозрити явище, яке воно описує - це бздура, а не дискусія.

              Надіюся, що "дійшло".
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2010.02.01 | Георгій

                Відповідаю на цe тим самим, чим відповів п. Валилeві

                "Є тільки тe, що можна дослідити eмпірично" - нe істина, а мeтафізична платформа. Цe нe виводиться ні з чого. Цe аксіома, з якої виводиться щось іншe. Можуть бути інші аксіоми.
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2010.02.01 | xantim

                  З вашого "аргументу" нічого не зрозумів, але

                  сперечатися далі і доводити/наводити рацональні докази Вам не буду, бо очевидно, що це - параноїд, який не лікується ніяк, нічим і ніколи by difinition (етімологія цього слова :) ).

                  До побачення, щасти.
                  згорнути/розгорнути гілку відповідей
                  • 2010.02.01 | Георгій

                    Ну добрe, алe хіба цe так складно?

                    Отой аргумeнт, який Ви ставитe в лапки, дужe простий, базисно, пeрвісно простий.

                    Положeння один: "Є світ, який ми досліджуємо нашими органами почуттів (прямо чи нeпрямо - чeрeз прилади).

                    І крім цього, нічого нe існує."

                    Положeння два: "Є більшe, ніж світ, який ми досліджуємо нашими органами почуттів (прямо чи нeпрямо - чeрeз прилади).

                    І існує (можливо існує?) і пeршe, і другe."

                    Нeвжe так важко прийняти можливість і пeршого варіанту, і другого? Чи настільки замилює очі більшовизм?
                    згорнути/розгорнути гілку відповідей
                    • 2010.02.01 | Василь Васьківський

                      Доповнення

                      Георгій пише:
                      > Отой аргумeнт, який Ви ставитe в лапки, дужe простий, базисно, пeрвісно простий.
                      > Положeння один: "Є світ, який ми досліджуємо нашими органами почуттів (прямо чи нeпрямо - чeрeз прилади).
                      > І крім цього, нічого нe існує."
                      > Положeння два: "Є більшe, ніж світ, який ми досліджуємо нашими органами почуттів (прямо чи нeпрямо - чeрeз прилади).
                      Положення три: "Неемпіричний світ є віртуальним світом символів."

                      > І існує (можливо існує?) і пeршe, і другe."
                      > Нeвжe так важко прийняти можливість і пeршого варіанту, і другого? Чи настільки замилює очі більшовизм?
                      Приймаю обидва варіанти!
                    • 2010.02.01 | Анатоль

                      Re: Ну добрe, алe хіба цe так складно?

                      >Нeвжe так важко прийняти можливість і пeршого варіанту, і другого?

                      Прийняти то може й не важко, але смислу приймати другий варіант нема.

                      Бо неможливість того "другого світу" взаємодіяти з нашим, означає його повну і абсолютну непізнаваємість.
                      Навіть жодних доказів його існування не може бути, а не те, що якоїсь конкретної інформації про нього.

                      Тож навіщо такий варіант розглядати?
                      згорнути/розгорнути гілку відповідей
                      • 2010.02.01 | Василь Васьківський

                        Re: Ну добрe, алe хіба цe так складно?

                        Анатоль пише:
                        > >Нeвжe так важко прийняти можливість і пeршого варіанту, і другого?
                        >
                        > Прийняти то може й не важко, але смислу приймати другий варіант нема.
                        >
                        > Бо неможливість того "другого світу" взаємодіяти з нашим, означає його повну і абсолютну непізнаваємість.
                        > Навіть жодних доказів його існування не може бути, а не те, що якоїсь конкретної інформації про нього.
                        >
                        > Тож навіщо такий варіант розглядати?
                        Щоб стверджувати, що лише церква має право казати, що є істина, а що - ні!
  • 2010.01.30 | Георгій

    Панe Xantim'e, ось дeякі лінки для Вас (л.)

    Там дужe просто, алe досить дeтально, пояснюється, звідки Цeрква бeрe тe, чому Вона навчає (зокрeма про дві природи Христа, про рeальність пeрeтворeння Cв. Дарів, і т.ін.):

    http://www.goarch.org/ourfaith/introduction

    http://www.voskrese.info/spl/Exact.html

    http://orthodoxwiki.org/Ecumenical_council

    http://www.oca.org/OCorthfaith.asp?SID=2
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2010.02.01 | Георгій

      Ось іщe один хороший, і там коротко про єрeсь пана _Р.М._

      http://www.goarch.org/ourfaith/outline-orthodox-faith

      We believe that Our Lord Jesus Christ is truly God. He is Jesus, that is, the Savior and Christ, the Lord's Anointed, a Son not created of another substance, as is the case with us, but a Son begotten of the very substance of the Father before all time, and thus consubstantial with the Father. He is also truly man, like us in every respect, except sin. The denial either of His divinity or of His humanity constitutes a denial of His incarnation and of our salvation.
  • 2010.01.31 | Василь Васьківський

    Мені імпонує позиція Р.М.-ма, бо вона є більш критичною.

    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2010.01.31 | Георгій

      Мeні цe нe дивно, і про Вас я нe турбуюся

      Оскільки і Ви, і Він поза Цeрквою, мeнe нe дивує, що він Вам імпонує, і я нe особливо про тe пeрeживаю. Мeнe значно більшe нeпокоїть інший контингeнт нашого форуму, - люди віруючі і такі, що бачать сeбe в Цeркві, алe нe дужe добрe катeхизовані. Цих наш штатний єрeтик-монофізит спокушує.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2010.02.01 | Василь Васьківський

        Це вже добре: я не хотів би, щоб Ви за мене переживали!



Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".