МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

цього року великодневі цикли збігаються

04/14/2010 | Tatarchuk
у всіх конфесій, західних, східних і всяких оригінальних. Наступного року, уявіть собі, теж.
Як на мене, гарний привід для того щоб єрархи замислилися, чи не владнати протягом ціх двох років календарні розбіжності - адже щорічне співпадіння великих свят як ніщо сприяло б взаєморозумінню вірних різних конфесій.

Відповіді

  • 2010.04.14 | Георгій

    Re: цього року великодневі цикли збігаються

    Є одна православна юрисдикція, яка вжe давно пeрeйшла на т. зв. "західні" Пасхалії - Фінська Православна Цeрква.

    Алe сeрeд православних є багато консeрваторів, які нe тe що зміну Пасхалій, а навіть і пeрeхід на грeгоріанський калeндар вважають єрeссю і боговідступництвом... Коли мій Грeцький Православний Архідіоцeз у США пeрeйшов на грeгоріанський калeндар, від нього одразу відкололася здоровeнна група єпископів, які всі позасновували свої власні окрeмі юрисдикції.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2010.04.14 | Tatarchuk

      зрозумів, тобто на вашу думку ефект був би протилежний

      і трохи офтоп, скоріш для теми форума ніж для теми гілки)) Знайшов отаке

      Мир может сменить свой календарь, т.е. все привычное для нас веками сменится за миг. Итак, по сообщениям СМИ Всемирная Ассоциация Календарей выступает со странной и довольно-таки неожиданной инициативой, а, именно, заменить нынешнего Григорианского календаря, который был введен еще в 16-м веке. С таким заявлением выступил накануне Глава ассоциации Уэйн Ричардсон не исключает, что новый календарь будет введен уже с 2012 года.

      Итак, вышеуказанная Ассоциация предложила радикально новый вид исчисления. Согласно новому календарю у нас будет 365 дней, но каждый год, начало которого происходит в воскресенье, будет иметь один-единственный дополнительный день - вторую субботу. Такая ситуация будет как раз в 2012 году.

      Экспертизу в ООН сейчас проходит еще так называемый Симметричный календарь - его идея в том, что каждый новый месяц начинается с понедельника. Платой за это является увеличение количества дней - до 35 для февраля, мая, августа и ноября. Конечно же високосный год отныне не будет иметь дополнительный день в феврале.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2010.04.14 | Koala

        Було якесь рішення, якщо не помиляюся, ІІ Ватиканського собору

        щось на кшталт, що зміна календаря можлива, тільки якщо хід тижнів не зміниться. Друга субота - Католицька Церква це не прийме.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2010.04.16 | +О

          Re: Було якесь рішення, якщо не помиляюся, ІІ Ватиканського собору

          > щось на кшталт, що зміна календаря можлива, тільки якщо хід тижнів не зміниться. Друга субота - Католицька Церква це не прийме.


          Христос Воскрес!
          Є у нас о.Богдан Сухий, який пропонує перейти на НОВИЙ СВІТОВИЙ КАЛЕНДАР.
          Пише про три можливости вирішити "календарну проблему", при чому дві з них (повернення на "старий" та прийняття усіма "нового") - загально відомі, але, як вважає о.Богдан, неприйнятні, бо, на його думку, є лише півмірою. Третій і пропагований отцем вихід, якщо я правильно зрозумів, базується на календарі Гюстава Армеліна http://teneco.kiev.ua/post/show/prote_13 , проблема з яким для Католицької Церкви може бути виражена словами Декларації Священного Вселенського Собору Ватиканського Другого про перевірення календаря (Рим, 4 грудня 1963 р.Б.): "... Церква лише до тих (йдеться про календарі) не має застереження, які зберігають й обезпечують семиденний тиждень з неділею, без додатку будь-яких проміжних днів поза тижнем так, щоб наступство тижнів залишалось непорушним, хіба що зайшли б дуже важні причини, відносно яких Апостольський Престол висловить свою думку." Тобто - календар Армеліна не зберігає семиденний тиждень. О.Сухий, в свою чергу, шукає "важні причини", про які говорить Собор і пропонує наступне вирішення проблеми: введення "дводобового іменованого і датованого Дня".
          Аргументує тим, що проміжок часу, який ми називаємо "рік" чи "місяць" є змінний (рік може бути на одну добу довший - високосний; місяць може мати від 28 до 31 діб), тоді чому не може "день" мати зазвичай одну добу, а дві доби раз або двійчі в році??
          Це, звичайно, самі висновки, але вони виходять з досить цікавих роздумів автора про те, що в Біблії означається словом "день" (не тотожне нашому "доба")...

          Відразу зауважу, що простіше змінити тривалість секунди...
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2010.04.16 | Tatarchuk

            Re: Було якесь рішення, якщо не помиляюся, ІІ Ватиканського собору

            Дякую дуже цікаво.

            +О пише:
            > Відразу зауважу, що простіше змінити тривалість секунди...
            Якщо я вірно здогадався, то церква тримається порядку днів через прямі вказівки в Біблії щодо порядку 7 днів, які встановлені Богом. Але хіба десь сказано, що 1,2,3 етц дні творіння були однаковими за часом?
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2010.04.16 | +О

              Re: Було якесь рішення, якщо не помиляюся, ІІ Ватиканського собору

              ні, звичайно. Є лише різні традиції читання, одні з яких привязуються до слова "день" і, відповідно, або філософськи роздумують про можливість до-о-о-овшого дня (в розумінні визначального контексту "і був ранок і був вечір - день..."), або вважають конечним 24 години, або 1000 років (слідує з Біблійної цитати)... але є також трактування, що описується тут не "час", а "послідовність"
    • 2010.04.16 | +О

      Re: цього року великодневі цикли збігаються

      > Грeцький Православний Архідіоцeз у США пeрeйшов на грeгоріанський калeндар

      а хіба не на "новоюліанський"?
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2010.04.16 | Георгій

        Так, Ви праві, "новоюліанський"

      • 2010.04.16 | Koala

        В ХХІХ ст. побачимо



Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".