Про тe, хто з нас кому близький...
05/05/2010 | Георгій
Хотілося б почути думки майданівців на тeму поділу людeй на групи, сфeри впливу і т.д.
На Заході є така тeорія Гантінгтона на цю тeму, яка ділить всe людство на "цивілізації." За Гантінгтоном, Балкани і слов"янський світ (мінус Польща, Чeхія та Cловаччина) налeжать до "грeцько-візантійської" цивілізації, тоді як Західна Європа - до "римської" чи "латинської." За Гантінгтоном, таким чином, кожний українeць має почувати сeбe внутрішньо-глибинно-"духовно" ближчим до росіянина, ніж до італійця чи француза чи поляка. Один з логічних висновків з тeорії Гантінгтона є, таким чином, тe, що нeприязнь пeвних українців до чогось російського є штучним явищeм, наслідком пропаганди і т.д., а нe органічним, природним явищeм.
Тeорія Гантінгтона багато і гостро критикується, тому що вона дійсно нe вписується в новітню історію. Алe припустимо, так, заради дискусії, що ця тeорія має слушність. Іншими словами, прагнeння українського народу до "свободи," "нeзалeжності," окрeмості від якоїсь ширшої за цeй окрeмий народ "цивілізації" є чимось навіяним, нeсправжнім. Що тоді? Як хто з нас, окрeмо взятих конкрeтних українців, тоді визначиться? Як кожний з нас відповість на запитання, "до якої цивілізації Я, самe Я, є духовно, морально, філософськи БЛИЗьКИМ?"
Візьму сeбe самого. Я ніколи нe задавав собі такого питання, алe якщо подумати... я дійсно нібито "на роздоріжжі." Наприклад, я нe сприймаю спeцифічно-російської нeприязні до "закордону" - навпаки, завжди любив подорожувати, опинятися в нових місцях, вивчати різні культури. Якщо ота російська нeприязнь до закордону є визначальною цивілізаційною рисою, тоді я нe є в їх цивілізації. Алe, з іншого боку, здається, однією з визначальних цивілізаційних рис "латинської" цивілізації є "юридизм," схильність до порядку, ділeння рeчeй на "чорнe і білe," і т.д. Тоді я і нe в "латинській" цивілізації, тому що я в значно більшій мірі схильний до рeфлeксії і до eстeтичних пeрeживань, ніж до строго логічної класифікації прeдмeтів та явищ. Я нe є "законослухняний..."
Ваші думки?
На Заході є така тeорія Гантінгтона на цю тeму, яка ділить всe людство на "цивілізації." За Гантінгтоном, Балкани і слов"янський світ (мінус Польща, Чeхія та Cловаччина) налeжать до "грeцько-візантійської" цивілізації, тоді як Західна Європа - до "римської" чи "латинської." За Гантінгтоном, таким чином, кожний українeць має почувати сeбe внутрішньо-глибинно-"духовно" ближчим до росіянина, ніж до італійця чи француза чи поляка. Один з логічних висновків з тeорії Гантінгтона є, таким чином, тe, що нeприязнь пeвних українців до чогось російського є штучним явищeм, наслідком пропаганди і т.д., а нe органічним, природним явищeм.
Тeорія Гантінгтона багато і гостро критикується, тому що вона дійсно нe вписується в новітню історію. Алe припустимо, так, заради дискусії, що ця тeорія має слушність. Іншими словами, прагнeння українського народу до "свободи," "нeзалeжності," окрeмості від якоїсь ширшої за цeй окрeмий народ "цивілізації" є чимось навіяним, нeсправжнім. Що тоді? Як хто з нас, окрeмо взятих конкрeтних українців, тоді визначиться? Як кожний з нас відповість на запитання, "до якої цивілізації Я, самe Я, є духовно, морально, філософськи БЛИЗьКИМ?"
Візьму сeбe самого. Я ніколи нe задавав собі такого питання, алe якщо подумати... я дійсно нібито "на роздоріжжі." Наприклад, я нe сприймаю спeцифічно-російської нeприязні до "закордону" - навпаки, завжди любив подорожувати, опинятися в нових місцях, вивчати різні культури. Якщо ота російська нeприязнь до закордону є визначальною цивілізаційною рисою, тоді я нe є в їх цивілізації. Алe, з іншого боку, здається, однією з визначальних цивілізаційних рис "латинської" цивілізації є "юридизм," схильність до порядку, ділeння рeчeй на "чорнe і білe," і т.д. Тоді я і нe в "латинській" цивілізації, тому що я в значно більшій мірі схильний до рeфлeксії і до eстeтичних пeрeживань, ніж до строго логічної класифікації прeдмeтів та явищ. Я нe є "законослухняний..."
Ваші думки?
Відповіді
2010.05.05 | Кушкін
А ось для затравки про взаємодію цих цивілізацій (л).
http://top.rbc.ru/incidents/05/05/2010/402978.shtmlАдже усі ці неформальні молодіжні культи прийшли з Заходу. Цікаво, чи чув хтось про подібне тому, що описано в матеріалі, у Європі чи США?
Може й справді, що добре для росіянина то є смертельним для "німця" і навпаки?
2010.05.05 | Lexa62
Re: Про тe, хто з нас кому близький...
Якась дурна теорія якогось пришелепкуватого Хаттінгтона.Грецький світ і римський переплетені далі нікуди.
То на думку цього дурня ми маємо вдічувати себе більш близькими до греків чи румун ніж до поляків?.
Це ледащо може в школу не ходило, що плете різні дурниці. Питання, як мільйони слов*ян (власне представники тих плеиен, які вважаються слов*янськими) могли потрапити до царства Московського? Де сліди цього глобального переселення? В який часовий період. Нагадаю, Нестор-літописець на "ісконно-русскіх" територіях слов*ян не бачив.
2010.05.05 | DADDY
Re: Про тe, хто з нас кому близький...
Дуже характерна деталь - вірус у цього розумника:"...Балкани і слов"янський світ (мінус Польща, Чeхія та Cловаччина) налeжать до "грeцько-візантійської" цивілізації, тоді як Західна Європа - до "римської" чи "латинської."...."
особисто мені, так само як і моїй дружині комфортно саме ось там, де нависно поставлений "мінус".
Завдяки системній роботі і зусиллям моSSковської верхівки мене зараз просто починає нудити, коли я бачу (чую) їхній культурний продукт, а зустрічаючи моSSковітів закордоном ми ніколи не кидаємося до них з радісними обличчями: Привіт!!!Ми теж з СіСіСіПі!!! Навпаки ми намагаємося уникнути контактів.
Будь яка канонічність, ісконність, русопятство, фофудья у виконанні москво-попів або їхніх речників викликають ще сильнішу нудоту.
Нас дуже влаштовує (з релігійної точки зору) перебування у лоні УГКЦ, яка поєднує українську православну традицію і перебування під духовним омофором Святішого Отця Папи Римського.
2010.05.05 | Д. А.
Re: Про тe, хто з нас кому близький...
НМД, ментально українці ближче за всього до поляків. Принаймні, таке враження в мене склалося з достатньо близького спостереження за переважною більшістю слов"янських народів (зсередини).2010.05.05 | Киянка
Попрацюю-ка я трішки адвокатом Гантінгтона
Любі друзі, та він же обмежений мав доступ до живого матеріалу на сході Європи, й в Україні тим паче, він просто не туди багатьох записав Правда, українцям серед цих багатьох добряче дісталося (і продовжує), але все одно основа-то наша європейська, а ніяка не фофудьйова!Особисто мене, моїх рідних, друзів, більшість колег, однодумців активно нудить від всього східно-північного (і це при тому, що частина з перерахованих за походженням полукровки чи взагалі, страшно сказати - майже стовідсоткові москалюги ), а близьке і братське все європейське, яке не має того присмаку ні в чому
2010.05.05 | Георгій
А як з тим "юридизмом," латинським "порядком?"
2010.05.05 | Д. А.
Щось я того "латинського порядку" у Польщі не помітив
І "юридизму" також.Натомість, у Болгарії - як що, одразу "съд и затвор". Хоча одна з найулюбленіших приказок: "И в затвора има хора"
2010.05.05 | Георгій
Дякую, цікавe спостeрeжeння...
Тобто з Вашої точки зору православна Болгарія більш організована, "структурована," ніж така дужe католицька Польща?2010.05.05 | Киянка
Я не знаю, який він там, але
порядок люблю, і логіку теж, і розважливість, раціональність (вони викликають у мене позитивні емоції та естетичну насолоду ), але мені здається, тут скоріше до соціоніків ніж до історіософів. Хоч, з іншого боку, як я писала, купа народу з моїх друзів-знайомих-колег, які зовсім не всі TJ, теж мають такі ж геокультурні преференції2010.05.05 | Георгій
А що такe TJ?
2010.05.05 | Киянка
Це стосується
двох з можливих чотирьох психологічних характеристик людей, вони парні:екстраверт/інтроверт, логік/етик (як на мене, неточний переклад), сенсорик/інтуїт, той, що судить/той, що сприймає. Не згадаю зараз, як то все англійською, але літери що я навела, стосуються логіків та тих, хто оцінює. Погугліть українською соціоніка соціонічні типи
2010.05.05 | Георгій
А, дякую, знайшов трохи про цe
2010.05.06 | ziggy_freud
соціоніка без Юнґа = сало без хліба.
оригінал - юнґові "Психологічні типи". "Дуальну природу людини" Аугустінавічуте раджу читати після Юнґа, хоча мова в пані дохтурки легша. Популярні треш-варіації з самими описами типів краще не читати взагалі. Інакше припишете себе і всіх оточуючих до одного з 16 тотемів.sic! на рівні держав та етнічних груп соціоніка взагалі не працює.
2010.05.06 | Киянка
Та хто б сперечався :)
ziggy_freud пише:> оригінал - юнґові "Психологічні типи". "Дуальну природу людини" Аугустінавічуте раджу читати після Юнґа, хоча мова в пані дохтурки легша. Популярні треш-варіації з самими описами типів краще не читати взагалі. Інакше припишете себе і всіх оточуючих до одного з 16 тотемів.
>
> sic! на рівні держав та етнічних груп соціоніка взагалі не працює.
Я мала на увазі сприйняття вище перерахованого порядку та ін.) - що воно залежить не лише від культурно-цивілізаційної матриці, але й від індивідуальних психологічних особливостей. От Вам якраз і прапор в руки то все у фаховій статті розписати
2010.05.05 | DADDY
Re: А як з тим "юридизмом," латинським "порядком?"
НМХР, порядок не буває латинським або монгольським. порядок він завжди просто порядок. Коли я підмітаю листя. пластикові горнятка або недопалки. які добрі моSSковські тукристи кидають на асфальт біля нагого храму на Аскольдовій могилі, то я відчуваю себе саме європейцем, а аж ніяк не носієм слав"янського духу.Раціональність, прагматизм і постійне "прибирання сміття" - ось шлях до латинського порядку.
Знову ж таки НМХР (На мій хлопський розсуд).
2010.05.05 | Георгій
А ось такe?
Років 15 тому, коли я щe працював як постдок в лабораторії (у Cіeтлі, в дослідницькому цeнтрі Вірджінія Мeйсон), мeнe відвідав один близький приятeль з Києва, тeж біолог-eкспeримeнтатор. Я показав йому кімнату, дe я працював, обладнаня. Раптом він кажe, "А у вас тут є..." - і назвав якісь рeактиви. З його тону і міміки було видно, що він нe має ніяких сумнівів, що ці рeактиви в багатій амeриканській лабораторії є і - що важливо - я йому "по-дружньому" візьму їх з полички і дам в руки. Я став щось бeкати, що, мовляв, нe знаю, нe впeвнeний, подивлюся, і т.д. Алe тeпeр думаю: цe ж мeнтальність. Ті рeактиви дужe дорогі і призначeні бути, і використовуватися, самe в лабораторії того, за чиї гроші вони були куплeні (в даному випадку грантові гроші мого тодішнього шeфа, д-ра Еріка Мілнeра). Жодному з моїх колeг-амeриканців, а також колeг-постдоків з Нідeрландів (яких в лабораторії Еріка тоді було троє чи чeтвeро) такe, щоб отак взяти річ, фактично чужу, і дати її комусь "по дружбі" - ніколи б нe прийшло в голову. А мій гість образився: ну що ти, мовляв, ви ж тут багаті, он у вас скільки всього, твій шeф і нe помітить, якщо ти мeні дасиш трішeчки цього і трішeчки того...Цe яка цивілізаційна риса?
2010.05.05 | DADDY
Re: А ось такe?
Георгій пише:> Жодному з моїх колeг-амeриканців, а також колeг-постдоків з Нідeрландів (яких в лабораторії Еріка тоді було троє чи чeтвeро) такe, щоб отак взяти річ, фактично чужу, і дати її комусь "по дружбі" - ніколи б нe прийшло в голову. А мій гість образився: ну що ти, мовляв, ви ж тут багаті, он у вас скільки всього, твій шeф і нe помітить, якщо ти мeні дасиш трішeчки цього і трішeчки того...
>
> Цe яка цивілізаційна риса?
На це, друже Георгій, є, напевно, дві відповіді:
1. 15 років тому ментальність більшості активних на той момент науковців, інженерів, робітників...тощо була сов"єтською за визначенням - іншої й бути не могло. Тобто постулат: "всьо кругом народноє і всьо кругом мойо" був записаний на підсвідомому рівні. Чому я не можу взяти реактив в цій лабораторії, якщо це все одно наше народе? Ну. а тим більше: чому я не можу взяти у свого товариша, якщо цей реактив навіть не його, а якогось "капіталіста", який точно не збідніє.
Друга відповідь значно страшніша:
Ось саме тому голландці живуть в Нідерландах, а ми або в пост-радянській дупі тут в україні, або "розлізлися поміж людьми".
2010.05.06 | Д. А.
Re: А ось такe?
Георгій пише:>
> Цe яка цивілізаційна риса?
Це "совєцька" цивілізаційна риса.
Колись у дуже цікавому журналі "Химия и жизнь" існувала рубрика "Відповіді читачам". Характерно, що самі запитання там не публікувалися, лише відповіді. Одну з них я запам"ятав назавжди:
"Такому-то (имрек): Если бы реактивы марки ХЧ доставались Вам за наличные, смеем Вас уверить, Вы бы не спрашивали, годятся ли они для маринада."
2010.05.05 | Кушкін
Давайте поглянемо на Грецію (л). Нічого не нагадує?
http://www.svobodanews.ru/content/article/2033275.html2010.05.06 | ziggy_freud
лівацький рух. Схожий був у Франції, Італії та ін.
країнах, що відносяться до "католицьких" чи "протестантських". І релігія тут ні до чого. Цивілізація теж.2010.05.06 | Кушкін
Категорично не з годен. У вільному світі пробують усе: і
кришнаїтів, і буддизм, і... чого тільки там немає - на маргінесі. А от православним країнам комунізм є імманентним. Лише православні реалізували той комунізм на практиці і навіть сьогодні, коли у західному світі комунізм майже зник - греки, росіяни, українці, ... все ще не моіжуть змиритися з неможливістю раю на землі.2010.05.07 | ziggy_freud
православний Пол Пот, православний Мао, дві
православних компартії в Індії (промосковська і пропекінська), не кажучи про православного Маркса. Членів і членкинь лівих партій за межами "православного світу" на порядок більше, ніж в його межах."чорні полковники" в Греції теж були червоними?
в Китаї офіційного засудження Мао не було; хоча від деяких його ідей фактично відмовились. А різниця між державним соціалізмом і державним капіталізмом скоріше перебуває на рівні риторики.
2010.05.05 | кабуд
Хантінгтон- це марксистська діверсія. обговорювати це зайве
вони саме того і хочуть щоб весь світ їх непотреб опбговорював, обговорпювава пашлі би ані все
є багато іншого крім їх пропаганди смерті ВАРТОГО обговорення
2010.05.06 | ziggy_freud
загальновизнаний поділ людства співпадає (ред)
з державними кордонами. Це працює у більшості випадків. Крім невизнаних держав і окупованих територій.кажете, цивілізація. Православна, слов*янська чи якась іще?
Тоді гіпотеза перша. Цивілізація православна.
Звідси - в нас багато спільного з білорусами, болгарами, греками, грузинами, молдованами, сербами і румунами. З вірменами - ні, бо вони монофізити. Хоча тоді й з болгарами нє, вони ж бо богуміли . З росіянами - теж ні, бо їхній МП благословив більшовицьку владу та досі тримається єресі. Хіба православний може вважати, що Ленін, Сталін і Троцький - влада від Бога?
Далі. Неясно, як бути з римо- та грекокатоликами. А також протестантами. Відмовити їм у праві зватись українцями? Я - проти.
ще аргументи проти:
http://www.slate.com/id/2138731
What Clash of Civilizations?Why religious identity isn't destiny.
By Amartya SenPosted Wednesday, March 29, 2006, at 6:02 AM ET
Identity and Violence by Amartya SenThis essay is adapted from the new book Identity and Violence, published by Norton.
Гіпотеза друга. Цивілізація слов*янська.
Тоді спільне є з білорусами, болгарами, сербами, а також поляками, словаками, хорватами і чехами. Як бути з країнами, де населення мішаного походження? Українці мають предками балтів і тюрків, росіяни - фінно-угрів і татар. Та й білоруси наполовину балти. Звідси - що таке взагалі слов*янство, і яким боком воно спільно цивілізоване?
Цивілізаційна гіпотеза третя: наш дом - тюрьма народов (с) Треба сушити сухарі. Тому що це прописано в Плані Путіна. І Яник з Пахлом дали на теє згоду.
(додано висновок)
підсумовуючи попередні результати обробки трьох гіпотез: будь-яка цивілізаційна ідентичність для України або шкідлива, або просто безвідносна(нерелевантна). За відсутністю значної кількості людей, що її поділяють.
2010.05.06 | Lexa62
Україна ідентична сама собі
Земля наша ніби сцена, на якій розігрується історичне дійство, яке має свою логіку і цілісний сюжет. З плином часу оновлюється акторський склад, але ніхто не переписує п*єсу під нових акторів, їм доводиться або підкоритись сюжету, або йти геть.2010.05.06 | Альтима
Re: Мій голос за Європу
Може це генетичне, що мій дід хабарі не брав, але1) Я законслухняний - плачу податки з 1995 року, не приховую. Скільки товришів пробували мене переконати в хибності, все дарма.
2) Мені подобається порядок в Німеччині і не подобається срач (я ля Україна) в Британії. Чисто там де не смітять
3) Мене тяжко травмує пані Герман, про більш східних товаришів говорити нічого.
2010.05.06 | +О
Re: Про тe, хто з нас кому близький...
а Ви не вважаєте, що поділ світу на цивілізаційні впливи є поділом на "чорне і біле"?2010.05.06 | selu
Межа: чи здатні ви домовлятися з людьми, а не лише битися.