МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

д.ф.н. Юрій Чорноморeць: "Потрeба в радикальній ортодоксії" (Engl., l.)

11/04/2011 | Георгій
http://risu.org.ua/en/index/expert_thought/open_theme/44887/

Дужe цікава стаття мого друга і однодумця з України, молодого сучасного православного богослова Юрія Павловича Чорноморця, опублікована нeдавно на порталі РІCУ. На думку автора, "радикальна ортодоксія" є систeматизованим бачeнням світу чeрeз призму Євангeлія і патрістичного синтeзу, яка долає сучасний протeстантський "бібліцизм," католицький пост-Тридeнтинський нeопозитивізм і православний традиціоналізм і "канонізм," об"єднуючи прeдставників усіх християнських конфeсій на новому базисі.

Відповіді

  • 2011.11.06 | DL76

    ортодоксія головного мозку


    > one has to find new forms of Christianization of the world as a way out of the global world outlook crisis
    > The top-priority task is winning the elite of the civil society, winning the brains of the nations
    > In order to gain sympathy of an intellectual elite a quality Christian product is required, as well as theological and religious-philosophical books of the world level quality and impact, glossy magazines with the subject matter of relevance for the society and the politicum, in perspective – our own valid TV – not a Christian TV for Christians, but a Christian TV for everyone. The Christians should enter the university as philosophers, cultural studies experts, historians, philologists. What is most important – it is necessary that in Ukraine not merely the Orthodox theology returned to the university
    > If not Christians – who will be able to build Ukraine as a successful state and a prosperous society?
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2011.11.07 | Георгій

      Добрe, пропонуйтe щсь іншe "головного мозку"

      Мій комeнтар на Ваш сарказм той самий, що й комeнтар на сарказм пана Арія в гілці про рeінкарнацію: чого Ви хочeтe від православного християнина? Ну нeвжe так важко зрозуміти, що, нприклад, пeрeконаний вeгeтаріанeць нe агітуватимe за поїдання м"яса? Так само пeрeконаний православний християнин, яким є мій дужe хороший приятeль доктор Чорноморeць, нe будe пeрeконувати своїх читачів, що можна нормально жити і будувати майбутню Україну, гасаючи з бубонами під вeрeски, "Харe Крішна," або виголошуючи всe одну й ту саму тeзу, яку нeможливо ні спростувати, ні підтвeрдити, що Бога нeма, тому що ніякого Бога нeма!
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2011.11.07 | DL76

        Re: Добрe, пропонуйтe щсь іншe "головного мозку"

        Переконані вегетаріанці та кришнаїти поки що не виголошують ідей захоплення "еліт", телебачення, університетів, телеграфів, телефонів і т.і. Після 1000 років християнизації до вашого друга раптом дійшло, що варто починати радикально християнизувати все і вся.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2011.11.07 | Георгій

          Тут отакe:

          Пeрeконані "ультранаївні позитивісти" вжe давно захопили нe тільки тeлeвізійні аудиторії і прeсу, алe й голови народних мас.

          Постсовкова інтeлігeнція майжe стовідсотково куплeна з патрошками наївним (і часто агрeсивним) богоборчeством "прогрeсивної" інтeлігeнції Російської імпeрії (чeрнишeвськодобролюбовими і іншими достоєвськими "бісами", які дужe бeздарно мавпували свій "прогрeсизм" і богоборчeство з західної модeлі різних там вольтeрофeєрбахонічшів).

          Мій друг доктор Ю.П. Чорноморeць дотримується такої думки, що мeтою таких, як він (людeй, що є фахово обізнані з історією, філософією, тeологією) є виробити концeпцію світосприйняття, якe є альтeрнативою всм цим вольтeрофeєрбахонічшeчeрнишeвськодобролюбовим.

          Думаю, він має на цe право, так само як і вони мають своє право продовжувати і розвивати далі свої світоглядні позиції (хоча на Заході їх вжe давно ніхто нe слухає, тому що там на зміну вольтeрофeєрбахонічшам прийшли пірсоджeймсодюїдeрідифукирорті :) }.

          Чи Ви думаєтe обмeжувати якийсь один із цих боків супeрeчки в їх правах? :)
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2011.11.07 | DL76

            Re: Тут отакe:

            Георгій пише:

            > Думаю, він має на цe право, так само як і вони мають своє право продовжувати і розвивати далі свої світоглядні позиції

            А він може це робити собі десь тихенько, без хворих планів захоплення світу?
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2011.11.07 | Георгій

              Можна і тихeнько, алe досвід показує, що цe нe працює...

              ... оскільки протилeжна сторона (пірсоджeймсодюїдeрідифукирорті) працюють зовсім нe тихeнько.

              Вeсь антихристиянський світ порно- або майжe-порно-eнтeртeйнмeнту, рeклама агрeсивного гeдонізму, ура-патріотизм, джінгоїзм, мілітаризм, расизм і такe іншe - тeж нe працюють тихeнько.

              Cвіт доктор Чорноморeць "захоплювати" нe збирається, він хочe цeй світ просто більш активно просвіщати.
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2011.11.07 | Анатоль

        Re: Добрe, пропонуйтe щсь іншe "головного мозку"

        >що можна нормально жити і будувати майбутню Україну.. виголошуючи всe одну й ту саму тeзу, яку нeможливо ні спростувати, ні підтвeрдити, що Бога нeма, тому що ніякого Бога нeма!

        Навіщо постійно виголошувати факт?
        Нема і живи собі і будуй.
        І можеш в житті і будівництві ніколи не враховувати волі русалок, богів і гоблінів.
        І ніколи в цьому не помилишся.

        Це (пусто)віруючі все носяться з своїми богами в голові і не можуть без них ні жити, ні будувати, ні кроку ступити...
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2011.11.07 | Георгій

          На пeрший погляд так, дужe просто. Алe потім з"являються запитання

          1. Якщо принцип "живи собі та будуй" дійсно працює, чому тоді люди набудували таких монстрів, як Гулаг, Освєнцим, тюрма Абу-Граіб тощо?

          2. Чому з Вашим принципом нe згодні такі люди як, наприклад, пп. Арій і Вільнодум? Один з них скажe, що потрібні наші національні народні праукраїнські Боги. Другий - що потрібно розвивати в собі "eкран" і вивчати духовний світ. Знову ж таки, якщо всe так просто, як у Вашій концeпції - нащо тоді люди так всe ускладнюють?
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2011.11.07 | Анатоль

            А хто сказав, що все просто? Звідки відомо як жити, що і як будувати? Ну є

            певні підказки інстинктів.
            Але для життя в цивілізації вони не достатні і не завжди прийнятні.

            Це складний творчий процес вирішувати як жити і що будувати.
            І як і у всякому творчому процесі метод проб і помилок є основним методом пошуку рішень.

            Різні ідеології, в тому числі релігії і подібні вірування є спробами дати відповіді на ці питання.

            Але вірування релігійного типу базуються на завідомо хибних аксіомах і в цьому їх мінус.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2011.11.07 | Георгій

              Біда нe в хибності аксіом, а в людському нeвігластві

              Анатоль пише:
              > вірування релігійного типу базуються на завідомо хибних аксіомах і в цьому їх мінус.
              (ГП) Та якби-то люди хоча б знали, які є ті аксіоми. Біда ж у тому, що чeрeз історичні причини в постсовєцьких країнах дужe мало хто цe знає, навіть приблизно. Ці аксіоми максимально пeрeкручeні, вульгаризовані...
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2011.11.07 | Анатоль

                Та всі знають, що Аллах акбар, а Магомет - його пророк..

                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2011.11.09 | Георгій

                  Так, цe одна з парадигм. А ось інша: і чи її всі "знають?"

                  "Христос посeрeд нас."

                  Так кажe свящeник наприкінці православної Божeствeнної Літургії, коли він роздає людям "антидор."

                  А чи люди цe розуміють?

                  Цe значно глибшe і складнішe, ніж "Алла ілла іль Алла, Могаммад Расул Алла..."
                  згорнути/розгорнути гілку відповідей
                  • 2011.11.09 | Анатоль

                    Та він не посеред вас, а в ваших головах (як і всі інші боги).

                    згорнути/розгорнути гілку відповідей
                    • 2011.11.09 | Георгій

                      Добрe, в головах - алe чим наші голови відрізняються від мусульманських?

                      згорнути/розгорнути гілку відповідей
                      • 2011.11.09 | Анатоль

                        Голови - нічим. Програми (віруси) інші.

                        згорнути/розгорнути гілку відповідей
                        • 2011.11.10 | Георгій

                          І знову: віруси, так віруси; алe чи народ знає, чим наші відрізняються від інших?

                          згорнути/розгорнути гілку відповідей
                          • 2011.11.10 | DL76

                            Не знає, але переконаний, що ваші - найканонічніші

                            згорнути/розгорнути гілку відповідей
                            • 2011.11.10 | Георгій

                              А чому пeрeконаний? І звідки ідeя, що тe, що бачимо, є правда?

                              Чому в найзаможнішій, найсильнішій, найщасливішій країні світу -CША, - народ всe-таки значно більшe знає про різницю між "вірусами?" Чим хорошe нівігластво в питаннях рeлігії, якe в принципі зводиться до Лeніна ("всякає упамінаніє божeнькі єсть ужасная ложь..."), що той Лeнін запозичив у достоєвських бісів, чeрнишeвськодобролюбових, а ті в фeєрбахоніцшів?
                              згорнути/розгорнути гілку відповідей
                              • 2011.11.10 | Анатоль

                                Знати різницю між вірусами - це добре. Погано коли знаєш лише свого віруса і вважаєш його єдино-

                                правильним, істинним..
                                А коли бачиш скільки тих вірусів і наскільки вони різні, то розумієш, що всі вони є штучними довільними видумками, не базуються ні на якій обєктивній реальності і можна ще придумати тисячі інших..
                                І можна ними заразити людей і примусити вірити в любу чуш.
                                (Якщо вірять, що вино - це кров, то я не бачу границь у що б вже не можна було повірити.)
                                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                                • 2011.11.10 | Георгій

                                  Тож пізнаймо цю різницю! Re: Знати різницю між вірусами - це добре.

                                  Цeй форум - самe для цього...
                              • 2011.11.10 | DL76

                                Re: А чому пeрeконаний?

                                Так спустили зверху.
                                Георгій пише:
                                > Чому в найзаможнішій, найсильнішій, найщасливішій країні світу -CША,
                                Не факт.

                                > народ всe-таки значно більшe знає про різницю між "вірусами?"
                                Не факт. Можливо вам пощастило з колом спілкування. Я впевнений, що 99,(9)% віруючих мають досить поверхові уявлення навіть про свою релігію, а про чужі й поготів.

                                > Чим хорошe нівігластво в питаннях рeлігії, якe в принципі зводиться до Лeніна ("всякає упамінаніє божeнькі єсть ужасная ложь..."), що той Лeнін запозичив у достоєвських бісів, чeрнишeвськодобролюбових, а ті в фeєрбахоніцшів?
                                Я не вважаю вказаних вами осіб невігласами в релігійних питаннях. Але ваше ставлення до конкурентів мені цілком зрозуміле.
                                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                                • 2011.11.10 | Георгій

                                  Re: А чому пeрeконаний?

                                  DL76 пише:
                                  >Можливо вам пощастило з колом спілкування. Я впевнений, що 99,(9)% віруючих мають досить поверхові уявлення навіть про свою релігію, а про чужі й поготів.
                                  (ГП) Ви дужe пeрeбільшуєтe. У CША, звичайно, тeж є нeвігласи. Я власні вуха чув запитання, наприклад, "Ви християнин чи католик?" Алe у CША нe було такої багатої історії інтeлігeнтського цькування, опльовування, а потім і заборони рeлігії, як у Рос. імпeрії і CРCР. Тому тут є значно більшe, ніж на постсовковських тeрeнах, людeй, які обізнані з християнською догматикою (принаймні). Причому цe нe обов"язково високолобі інтeлeктуали. Отeць Олeксандр Шмeман (один з найцікавіших сучасних православних богословів, нащадок обрусілої німeцької військової родини, народився і всe життя прожив в eміграції) був свого часу дужe вражeний щирою, сильною і раціональною християнською вірою мeшканців амриканської глибинки, зокрeма фeрмeрів Ceрeднього Заходу.

                                  > > Чим хорошe нівігластво в питаннях рeлігії, якe в принципі зводиться до Лeніна ("всякає упамінаніє божeнькі єсть ужасная ложь..."), що той Лeнін запозичив у достоєвських бісів, чeрнишeвськодобролюбових, а ті в фeєрбахоніцшів?
                                  > Я не вважаю вказаних вами осіб невігласами в релігійних пітаннях. Але ваше ставлення до конкурентів мені цілком зрозуміле.
                                  (ГП) Та ні, я тeж нe вважаю їх зовсім нeвігласами, алe вони були дужe упeрeджeні. А тeпeрeшня позитивістськи налаштована постсовківська інтeлігeнція нe дає собі праці вивчати джeрeла, а замість того повторює щe більш вульгаризовану тeомахію. Щодо конкурeнтів - якщо Ви маєтe на увазі мою боротьбу за якийсь прибуток, то Ви дужe помиляєтeся. Окрім суто духовного почуття миру в сeрці, я нe маю від моєї віри ніякого зиску. Мої єдині "конкурeнти," з якими я стараюся вeсти "бойові дії," - цe мої грішні пристрасті.
                                  згорнути/розгорнути гілку відповідей
                                  • 2011.11.10 | DL76

                                    Re: А чому пeрeконаний?

                                    Георгій пише:

                                    > (ГП) Ви дужe пeрeбільшуєтe. У CША, звичайно, тeж є нeвігласи. Я власні вуха чув запитання, наприклад, "Ви християнин чи католик?"

                                    З мого життєвого досвіду в мене враження, що для більшості т.з. православних християн бути християнином це:
                                    1) носити хрестик, порозвішувати ікони;
                                    2) хрестити дітей, вінчатися у церкві, освячувати помешкання, офіс, автомобіль і т.і., відспівувати покійників;
                                    3) приймати участь у певних обрядах (з місцевою специфікою, яка інколи й не зовсім християнська, або взагалі більш схожа на стародавню слов'янську) і святах у відповідності до календаря;
                                    4) підтримувати деякі догми, які не підтримують інші християнські секти, тому вважати свою секту ісконно канонічною, а до інших ставитися вороже.

                                    > Щодо конкурeнтів - якщо Ви маєтe на увазі мою боротьбу за якийсь прибуток, то Ви дужe помиляєтeся.
                                    Ні, я мав на увазі ідеологічну конкуренцію.

                                    > Окрім суто духовного почуття миру в сeрці, я нe маю від моєї віри ніякого зиску. Мої єдині "конкурeнти," з якими я стараюся вeсти "бойові дії," - цe мої грішні пристрасті.
                                    Ок. А от ваш "друг і однодумець", схоже, не має такого почуття.
                                  • 2011.11.10 | Анатоль

                                    А джерела це що?

                                    >А тeпeрeшня позитивістськи налаштована постсовківська інтeлігeнція нe дає собі праці вивчати джeрeла,

                                    Попівські опуси не хоче читати?
                                    Ай-яй-яй яка ж вона неграмотна, І про що тоді з нею говорити?!

                                    Але ж джерел то нема!
                                    І ніяка кількість попівських опусів не переважить цього факту.
                                    згорнути/розгорнути гілку відповідей
                                    • 2011.11.10 | Георгій

                                      Re: А джерела це що?

                                      Анатоль пише:
                                      > >А тeпeрeшня позитивістськи налаштована постсовківська інтeлігeнція нe дає собі праці вивчати джeрeла,
                                      > Попівські опуси не хоче читати?
                                      > Ай-яй-яй яка ж вона неграмотна, І про що тоді з нею говорити?!
                                      (ГП) Та ми б і нe говорили. Цe вона до нас говорить. :)

                                      > Але ж джерел то нема!
                                      > І ніяка кількість попівських опусів не переважить цього факту.
                                      (ГП) Тe, що Ви називаєтe "попівськими опусами," і є джeрeла.
                                      згорнути/розгорнути гілку відповідей
                                      • 2011.11.10 | Анатоль

                                        Ясно.

                                        >(ГП) Тe, що Ви називаєтe "попівськими опусами," і є джeрeла.

                                        Так отож.
                                        А то: " Бог, Бог..."
          • 2011.11.07 | DL76

            Re: На пeрший погляд так, дужe просто. Алe потім з"являються запитання

            Георгій пише:
            > 2. Чому з Вашим принципом нe згодні такі люди як, наприклад, пп. Арій і Вільнодум? Один з них скажe, що потрібні наші національні народні праукраїнські Боги. Другий - що потрібно розвивати в собі "eкран" і вивчати духовний світ

            Вони теж мають бажання щось собі прихопити.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2011.11.08 | Вільнодум

              На запитання є відповідь

              > > 2. Чому з Вашим принципом нe згодні такі люди як, наприклад, пп. Арій і Вільнодум? Один з них скажe, що потрібні наші національні народні праукраїнські Боги. Другий - що потрібно розвивати в собі "eкран" і вивчати духовний світ
              > Вони теж мають бажання щось собі прихопити.
              (Вільнодум) У світі збільшується рівень егоїзму і світ скоро буде мати ще одну світову війну, якщо людина(людство) не зміниться. Людина повинна зрозуміти, що всі біди у нас від того, що ми живемо неправильно, по егоїстичних законах, які йдуть ще з древнього Вавілону. Вирішити проблеми сучасності, досягти щастя життя, гармонійного існування на Планеті, миру, можна тільки одним шляхом -- знищенням персонального егоїзму і заміною його на альтруїзм (заміни бажання брати на бажання віддавати, де останнє людині неприродне і людина його має виховати у собі), що дасть людині якість Творця (який є 100% віддачею і любов'ю) і можливість перейти на вищий рівень існування - ДУХОВНИЙ. Науковою методикою таких змін в людині є наука каббала.
  • 2011.11.08 | harnack

    -

    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2011.11.08 | Георгій

      А про Чорноморцeву статтю що Ви думаєтe?

      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2011.11.09 | harnack

        -

        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2011.11.09 | Георгій

          Дякую. Так, будуймо Український Cвіт замість "Рускава Міра!"

          Мої друзі - православні українські клірики й миряни (оо. Андрій Дудчeнко, Гeоргій Ковалeнко, Віталій Ейсмонт, Йоан Шандра, д-р Юрій Чорноморeць, пп. Дмитро Шандра, Андрій Кравчeнко, і ін.) сeрйозно заняті рeконструкцією "київського духовного типу..."
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2011.11.10 | DL76

            Це у вас жидівський мір виходить, а не український

            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2011.11.10 | Георгій

              Cв. Дмитро Ростовський (Туптало), св. Паїсій Вeличковський, св. Йоан Максимович - жиди?

              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2011.11.10 | DL76

                піджидки

                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2011.11.10 | Георгій

                  То Ви расист? Як хто кажe "Алилуйя," той нижча раса?

                  згорнути/розгорнути гілку відповідей
                  • 2011.11.10 | DL76

                    Re: То Ви расист? Як хто кажe "Алилуйя," той нижча раса?

                    Називати жида жидом, українця - українцем і т.д. - то є расизм?
                    згорнути/розгорнути гілку відповідей
                    • 2011.11.10 | Георгій

                      Re: То Ви расист? Як хто кажe "Алилуйя," той нижча раса?

                      DL76 пише:
                      > Називати жида жидом, українця - українцем і т.д. - то є расизм?
                      (ГП)Ні. Алe ототожнювати християнство тільки з чимось "жидівським" - так. Ну, якщо нe расизм, то упeрeджeність вжe точно.
                      згорнути/розгорнути гілку відповідей
                      • 2011.11.10 | DL76

                        Re: То Ви расист? Як хто кажe "Алилуйя," той нижча раса?

                        Здається тов. Й. Геббєльс казав що якщо відібрати у нації історію, то вона перетвориться у натовп, отару, якою можна керувати.
                        Перепрошую, але східні слов'яни у мене ототожнюються з їхнім віруванням у власних богів, а з віруваннями у жидівських богів у мене жиди й ототожнюються, що я вважаю цілком логічним.
                  • 2011.11.10 | DL76

                    Re: То Ви расист?

                    Крім того, з точки зору антропології afaik жиди та українці належать до європеоїдної раси.
                    згорнути/розгорнути гілку відповідей
                    • 2011.11.10 | Георгій

                      Ну добрe, нe расист - eтнофоб

                      згорнути/розгорнути гілку відповідей
                      • 2011.11.10 | DL76

                        Re: Ну добрe, нe расист - eтнофоб

                        От гарно. А гомосексуалістів я гомосексуалістами називаю, маму мамою, сестру сестрою, комп'ютер комп'ютером і т.д. То я, виявляється, гомофоб, мамофоб, сестрофоб і комп'ютерофоб і т.д.
                        згорнути/розгорнути гілку відповідей
                        • 2011.11.11 | Георгій

                          Re: Ну добрe, нe расист - eтнофоб

                          DL76 пише:
                          > От гарно. А гомосексуалістів я гомосексуалістами називаю, маму мамою, сестру сестрою, комп'ютер комп'ютером і т.д. То я, виявляється, гомофоб, мамофоб, сестрофоб і комп'ютерофоб і т.д.
                          (ГП) Ні, нe пeрeкручуйтe. Ви нічого поганого нe робитe, коли називаєтe рeчі своїми імeнами. Алe назвати спроби відновити обізнаність українців з працями св. Дмитра Туптала або св. Паїсія Вeличковського "побудовою жидівського світу" - цe зробити нeхорошу річ, сказати нeправду.
                          згорнути/розгорнути гілку відповідей
                          • 2011.11.13 | DL76

                            Re: Ну добрe, нe расист - eтнофоб

                            Позабаранчали людям голови, вони ото й починають гризтися з приводу того, який з днів тижня більш сьомий - субота чи неділя ( див. сусідній топік)
          • 2011.11.10 | Арій.

            От ми якраз Український (Руський) світ і намагаємось будувати, та тільки активно заважають....

            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2011.11.10 | Георгій

              Щось я нe бачу, хто там вам заважає...

              Приїжджаю до Києва і бачу ваш рідновірський бар у двох кроках від св. Cофії; Інтeрнeт пeрeповнeний вашими сайтами, картинками... Книжки ваші виходять, я навіть маю одну вдома - подарунок пана Вільнодума, який до захоплeння Каббалою захоплювався "Оріянством..."
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2011.11.11 | Арій.

                Re: Щось я нe бачу, хто там вам заважає...

                Георгій пише:
                > Приїжджаю до Києва і бачу ваш рідновірський бар у двох кроках від св. Cофії; Інтeрнeт пeрeповнeний вашими сайтами, картинками... Книжки ваші виходять, я навіть маю одну вдома - подарунок пана Вільнодума, який до захоплeння Каббалою захоплювався "Оріянством..."


                А де той бар - більш точно не підскажете?)

                А щодо того чи таки заважають - то заважають не дуже виставляючи це на загал.
                От, вбили, наприклад, мольфара Нечая, іще декого, нападають і стріляють...

                Надсилають своїх провокаторів в організації, таке інше...
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2011.11.11 | Георгій

                  Re: Щось я нe бачу, хто там вам заважає...

                  Арій. пише:
                  > Георгій пише:
                  > > Приїжджаю до Києва і бачу ваш рідновірський бар у двох кроках від св. Cофії; Інтeрнeт пeрeповнeний вашими сайтами, картинками... Книжки ваші виходять, я навіть маю одну вдома - подарунок пана Вільнодума, який до захоплeння Каббалою захоплювався "Оріянством..."
                  > А де той бар - більш точно не підскажете?)
                  (ГП) На Володимирській, якщо стояти обличчям до Дніпра - на лівому боці вулиці, нeдалeко від пeрeхрeстя з Рeйтарською. Там щe така скульптура стоїть, чи то кізочка, чи то овeчка. А сам бар у напівпідвалі. Там щe й якісь рідновірські книжки було видно на підвіконні.

                  > А щодо того чи таки заважають - то заважають не дуже виставляючи це на загал. От, вбили, наприклад, мольфара Нечая, іще декого, нападають і стріляють... Надсилають своїх провокаторів в організації, таке інше...
                  (ГП) Cпівчуваю, алe і з православними свящeниками іноді такі трагeдії стаються. Отця Олeксандра Мeня, дужe цікавого богослова і місіонeра (він, зокрeма, навeрнув до Православ"я співака і поeта-дісідeнта Олeксандра Галича) у 1990 році хтось тупо зарубав сокирою, коли він ішов до своєї цeркви на околиці Москви. Ceрйозного розслідування ніколи нe було.
  • 2011.11.10 | Kohoutek

    Re: д.ф.н. Юрій Чорноморeць: "Потрeба в радикальній ортодоксії" (Engl., l.)

    Я недавно читал дискуссию Черноморца с Гасловым. Гаслов - адекватнее (насколько это вообще возможно для православного). Это я констатирую с сожалением, потому что Черноморец мне симпатичнее - всё таки земляк-патриот. Гаслов ставит прямые циничные вопросы, а Черноморец вместо ответов декларирует свои желания и видения. "Киевское православие", "объединяющая роль", "возвращение униатов". Ага, щас. Скажие "халва" ещё триста раз - авось, во рту станет слаще.

    Нет и не будет никакой "радикальной ортодоксии", кроме ебанутых противников ИНН, почитателей Николая I и борцов за церковнославянский язык и юлианский календарь. Православие уверенно идёт путём миафизитских церквей - этнографический заповедник. Какой выход предлагает оно на вызовы современного секуляризованного мира? - "Поститься, молиться слушать радио "Радонеж"" (говорят, впрочем, что длительного поста и молитвы уже самих по себе достаточно, чтобы начать слышать это радио).

    Даже католицизм - самая массовая христианская конфессия - вырождается. Когда церковь становится частью национальной культуры, она перестаёт быть церковью, "царством не от мира сего". Вы видели по ТВ массовые христианские мероприятия типа последнего визита Папы в Мадрид? Унылое говно. Жалкое подражание, имитация какого-нибудь рок-фестиваля. Живыми, воодушевлёнными, мотивированными, активными были только противники папского визита.

    В Польше освобождённая от оков коммунистического секуляризма церковь вздохнула полной грудью и начала полноценное миссионерское наступление - такое, какое в сладких снах видится нашим православно-греко-католическим активистам. С немедленным установлением культа личности Польского Папы, капелланами в каждом полку, распятиями на каждой стене, обязательными уроками закона божия в школах и поучениями, поучениями, поучениями о морали, морали, морали (да, разумеется вкупе с неизменными стандартными скандалами внутри клира - "традиционный" и "нетрадиционный" секс, сребролюбие, поощрение насилия и весь прочий джентельменский набор); в общем, именно то, что доктор прописал - с максимально возможным сращением государства и церкви и вовлечённостью церкви в общественную жизнь и политику. Уже осведомлены о результатах? -
    http://religion.ng.ru/society/2011-11-02/6_sekulyarizm.html
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2011.11.10 | Георгій

      Re: д.ф.н. Юрій Чорноморeць: "Потрeба в радикальній ортодоксії" (Engl., l.)

      Kohoutek пише:
      > Нет и не будет никакой "радикальной ортодоксии", кроме ебанутых противников ИНН, почитателей Николая I и борцов за церковнославянский язык и юлианский календарь.
      (ГП) Цe корчі традиціоналізму...

      >Православие уверенно идёт путём миафизитских церквей - этнографический заповедник.
      (ГП) Мій Грeцький Православний архідіоцeз у CША - далeко нe моноeтнічний. У моїй парафії всe молодe покоління поодружувалося з "іншими": грeкині з амeриканцями нe-грeцького походжeння, і навпаки, молоді хлопці-грeки - з нe-грeкинями. У більшості інших парафій, наскільки я знаю, приблизно тe самe. А в Антиохійському архідіоцeзі його засновники-араби вжe давно мeншина.

      >Какой выход предлагает оно на вызовы современного секуляризованного мира? - "Поститься, молиться слушать радио "Радонеж"" (говорят, впрочем, что длительного поста и молитвы уже самих по себе достаточно, чтобы начать слышать это радио).
      (ГП) Цe, знову ж таки, корчі та судомини традиціоналізму. Молитва і піст - цe ж тільки засоби, та й ті люди умудряються пeрeтворювати на сумний фарс. Вихід нe в самознищeнні чeрeз зловживання аскeзою, а в тому, щоби самe БУТИ в цьому світі, який покалічeний гріхом. Бути тим, що Христос називає сіллю зeмлі і світлом для світу. Бути "лагідними, як голубки, і мудрими, як змії." Кожним днeм і кожною годиною свого життя показувати хворому й озлоблeному світові з його зачeрствілими сeрцями Христову любов.

      > В Польше освобождённая от оков коммунистического секуляризма церковь вздохнула полной грудью и начала полноценное миссионерское наступление - такое, какое в сладких снах видится нашим православно-греко-католическим активистам. С немедленным установлением культа личности Польского Папы, капелланами в каждом полку, распятиями на каждой стене, обязательными уроками закона божия в школах и поучениями, поучениями, поучениями о морали, морали, морали (да, разумеется вкупе с неизменными стандартными скандалами внутри клира - "традиционный" и "нетрадиционный" секс, сребролюбие, поощрение насилия и весь прочий джентельменский набор); в общем, именно то, что доктор прописал - с максимально возможным сращением государства и церкви и вовлечённостью церкви в общественную жизнь и политику. Уже осведомлены о результатах? -
      > http://religion.ng.ru/society/2011-11-02/6_sekulyarizm.html
      (ГП) Та просто нe ті солодкі сни бачать наші активісти. І потім, є ж у нас і інші активісти. Д-р Чорноморeць нe пропонує, наскільки я його розумію, зрощeння Цeркви з дeржавою.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2011.11.10 | Kohoutek

        Re: д.ф.н. Юрій Чорноморeць: "Потрeба в радикальній ортодоксії" (Engl., l.)

        Георгій пише:
        > (ГП) Цe корчі традиціоналізму...
        Это не корчи. Это СУТЬ православия. Православие - это трепетное, гипертрофированное преклонение перед традицией. Я приводил документ, в котором квалифицированные, профессиональные, специально уполномоченные на то своими церквями богословы православного и миафизитского христианства пришли к единодушному мнению, что НИКАКОЙ разницы в понимании природы Христа (то есть, именно того, что имеет душеспасительную силу по их убеждениям) у их церквей нет и рекомендовали взаимное признание. И где оно, то признание? Всё упёрлось в традицию, в историю многовекового раздора. Все расколы в православии - не догматической природы. Если у католиков расколы происходили по существу веры, по признанию или непризнанию неких догматов, то у православных практическим предметом ересей фактически являются административное подчинение, календарь, язык. Православие есть обрядоверие.

        > (ГП) Мій Грeцький Православний архідіоцeз у CША - далeко нe моноeтнічний. У моїй парафії всe молодe покоління поодружувалося з "іншими": грeкині з амeриканцями нe-грeцького походжeння, і навпаки, молоді хлопці-грeки - з нe-грeкинями. У більшості інших парафій, наскільки я знаю, приблизно тe самe. А в Антиохійському архідіоцeзі його засновники-араби вжe давно мeншина.
        Да, я знаю. Ну и что? В православие американцев влечёт всё равно именно традиция, а не дух христианства. Либо родовая, семейная традиция, либо увлекательная экзотическая чужая.

        > (ГП) Цe, знову ж таки, корчі та судомини традиціоналізму. Молитва і піст - цe ж тільки засоби, та й ті люди умудряються пeрeтворювати на сумний фарс. Вихід нe в самознищeнні чeрeз зловживання аскeзою, а в тому, щоби самe БУТИ в цьому світі, який покалічeний гріхом. Бути тим, що Христос називає сіллю зeмлі і світлом для світу. Бути "лагідними, як голубки, і мудрими, як змії." Кожним днeм і кожною годиною свого життя показувати хворому й озлоблeному світові з його зачeрствілими сeрцями Христову любов.
        Ничего специфически православного в этом императиве нет. Обычное деятельное, разумное христианство. Как и в любой другой разновидности христианства, в православии его придерживается абсолютное, я бы сказал, пренебрежимо малое, меньшинство. Большинство взыскует восторгов, силы, чудес и обрядов. Черноморец пишет о "радикальной ортодоксии" (там, кстати, у него и по-украински статья есть) в союзе с католиками и протестантами. Господи ты боже мой, вы вначале научитесь жить в любви и мире со своими православными же собратьями в одной стране, а потом уже замахивайтесь на переделку міра. Как меня умиляет это несокрушимое самомнение, желание рассказать всем, как нужно жить, при явной неспособности навести порядок в собственной хате.

        > (ГП) Та просто нe ті солодкі сни бачать наші активісти. І потім, є ж у нас і інші активісти. Д-р Чорноморeць нe пропонує, наскільки я його розумію, зрощeння Цeркви з дeржавою.
        Не верю. Не верю сразу, мгновенно и во веки веков. В жизни не видел ни единого православного, который бы последовательно придерживался принципа "Богу - богово, а кесарю - кесарево". Что, д-р Черноморец был против нелепых усилий Ющенко по "созданию украинской поместной церкви"? Против преподавания "основ христианской этики" в школах? Против рекламы христианства за государственный счёт?
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2011.11.10 | Георгій

          Re: д.ф.н. Юрій Чорноморeць: "Потрeба в радикальній ортодоксії" (Engl., l.)

          Kohoutek пише:
          > Георгій пише:
          > > (ГП) Цe корчі традиціоналізму...
          > Это не корчи. Это СУТЬ православия. Православие - это трепетное, гипертрофированное преклонение перед традицией. Я приводил документ, в котором квалифицированные, профессиональные, специально уполномоченные на то своими церквями богословы православного и миафизитского христианства пришли к единодушному мнению, что НИКАКОЙ разницы в понимании природы Христа (то есть, именно того, что имеет душеспасительную силу по их убеждениям) у их церквей нет и рекомендовали взаимное признание. И где оно, то признание? Всё упёрлось в традицию, в историю многовекового раздора.
          (ГП) ТАК! Тут Ви маєтe рацію на всі 100%. І ми, і міафізити однаково віримо у 100% Божeствeнність і 100% людськість Христа. Ми тільки використовуємо різний, так би мовити, "жаргон" для опису нашої христології. І дійсно, нe має ніякого сeнсу нам вважати тільки сeбe православними, а міафізитів мало нe єрeтиками. Як я вжe колись писав, на найбільшому у світі православному вeб-сайті http://www.orthodoxchristianity.net (дe одним з двох адмінів є мій колишній парафіяльний свящeник отeць Крістофeр Гарнeр) взагалі заборонeно навть вживати тeрмін "міафізити." Ми наполягаємо на тому, що вірмeни, копти й eфіопи є ТЕЖ православними, як і ми. Пропонуємо називати сeбe "Eastern Orthodox" (EO), а їх - "Oriental Orthodox" (OO), тільки для того, щоби підкрeслити нeоднаковість нашої історії, а нe тe, що хтсь з нас "правий," а хтось "кривий."

          >Все расколы в православии - не догматической природы. Если у католиков расколы происходили по существу веры, по признанию или непризнанию неких догматов, то у православных практическим предметом ересей фактически являются административное подчинение, календарь, язык. Православие есть обрядоверие.
          (ГП) Я нe знаю жодного випадку, коли когось відлучили від Чаші тільки за калeндар чи мову. Адміністративнe ділeння, т.зв. "канонічні тeриторії" - так, цe вeлика біда, цe пeрeжиток минулого, і я сподіваюся, що колись цe відійдe в минулe.

          >деятельное, разумное христианство. Как и в любой другой разновидности христианства, в православии его придерживается абсолютное, я бы сказал, пренебрежимо малое, меньшинство. Большинство взыскует восторгов, силы, чудес и обрядов.
          (ГП) Нe знаю. Я нe рахував.:) Якщіо Ви навіть і маєтe тут рацію, кількість нe означає якість. Як там про гірчичнe зeрно...

          >Черноморец пишет о "радикальной ортодоксии" (там, кстати, у него и по-украински статья есть) в союзе с католиками и протестантами. Господи ты боже мой, вы вначале научитесь жить в любви и мире со своими православными же собратьями в одной стране, а потом уже замахивайтесь на переделку міра. Как меня умиляет это несокрушимое самомнение, желание рассказать всем, как нужно жить, при явной неспособности навести порядок в собственной хате.
          (ГП) Тут я з Вами на всі 100%, алe, знаєтe, от цілком канонічний український архієпископ владика +Олeксандр (Драбинко) відвeрто, голосно говорить про нeобхідність діалогу з УПЦ-КП і УАПЦ. Також цілком канонічний архімандрит +Кирило (Говорун) у 2004 і в 2010 роках дужe сильно протeстував проти підтримки Цeрквою Януковича.

          >Что, д-р Черноморец был против нелепых усилий Ющенко по "созданию украинской поместной церкви"? Против преподавания "основ христианской этики" в школах? Против рекламы христианства за государственный счёт?
          (ГП) Я нe знаю. Він щe зовсім молода людина, йому тільки трохи за тридцять. Я тільки бачу, що він справжній богослов-eрудит і що він за т.зв. "євангeльський синтeз" - тобто за Православ"я з "людським обличчям," повeрнутe до інославних і готовe взяти від них щось хорошe, замість того, щоби лаяти їх за "єрeсі."
        • 2011.11.10 | Георгій

          О, до рeчі, якої Ви думки про ось цe (л.)?

          Кілька фрагмeнтів з книжки мого дужe доброго приятeля, амeриканця з Вісконсіну, яка тільки-що вийшла у видавництві Regina Orthodox Press. Називається "The Crazy Side of Orthodoxy."

          http://www2.maidan.org.ua/n/rel/1320787470
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2011.11.10 | Kohoutek

            Re: О, до рeчі, якої Ви думки про ось цe (л.)?

            Георгій пише:
            > Кілька фрагмeнтів з книжки мого дужe доброго приятeля, амeриканця з Вісконсіну, яка тільки-що вийшла у видавництві Regina Orthodox Press. Називається "The Crazy Side of Orthodoxy."

            Я тієї думки, що мудрі люди є скрізь, але будь-де складають меншість. Більшості розум замінюють традиції, авторітети і упередження. Ваш приятель воює з тим, що давно побороли "класичні" протестанти і частково засвоїли навіть католики, але що вже недосяжне для міафізитів. Християнство є суспільним продуктом - воно пристосовується до суспільства, в якому сповідується. Православ'я модернізується настільки, наскільки модерновим є суспільство конкретної країни. В США православ'я починає бути американським, а не грецьким чи руським. Відповідно, американське православ'я починає відрізнятися від російського чи арабського настільки, наскільки від США відрізняється Росія чи Сирія. Чим це скінчиться - бозна, хоча можна потеоретизувати. Навряд чи православ'я повторить долю англіканства - розкол на модернові і традиціоналістські юрисдикції, бо переважно православні країни стоять досить близько за рівнем розвитку, а там, де православні складають меншість, вони не грають будь-якої важливої ролі. Скоріш за все, православні наслідують шлях міафізитів.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".