У Новому році з новими силами, проте з небажаними старими проблемами 17. 01. 2012р., традиційно з Гімну України розпочала роботу шоста сесія шостого скликання Збаразької міської ради. Зарєєстрованих було 24 депутати. Через відсутність деяких членів лічильної комісії за пропозицією депутата Домбика В.С.(голова лічильної комісії), було обрано склад лічильної комісії на час проведення даної сесії міської ради.
Депутатам для затвердження був поданий та проголошений проект порядку денного сесії. Основним питанням було прийняття бюджету на 2012 рік. А також були подані депутатські звернення, щодо розгляду таких питань: – про зміну штатного розпису виконавчого комітету міської ради; – про стан доріг, та вуличне освітлення в темну пору доби; – про розроблення макету біг-борда в парку Бурляя. Головуючий засідання Бочаров М.Г. поставив запропонований проект порядку денного з трьома додаткоми питаннями на голосування «за основу». Після голо! сування депутати Домбик В. і Мандзюк І. внесли пропозицію щодо, зміни черговості питань у порядку денному, адже є ряд питань які не викликають жодних дискусій, і від порядку цих питань залежить головне питання –питання бюджету. Домбик В. запропонував таку послідовність:
1) про встановлення ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
2) про встановлення ставок єдиного податку для суб’єктів господарської діяльності – фізичних осіб;
3) про затвердження розміру плати батьків за харчування дітей в ДНЗ міста;
4) про вснесення змін до рішення сесії № 134 від 21.12.2011р. «Про місцеві податки і збори на території Збаразької міської ради»;
5) про вснесення змін до рішення сесії № 135 від 21.12.2011р. «Про встановлення ставок єдиного податку для суб’єктів господарської діяльності – фізичних осіб»;
6) про надання дозволу на списання основних засобів МКП «Збараж» та МКП по благоустрою «Добробут»;
7) про штатний розпис апарату міської ради;
8) про міський бюджет на 2012 рік;;
9) про затвердження звіту про виконання бюджету міста за 2011 рік;
10) про створення комітету з конкурентних торгів при Збаразькій міській раді;
11) різне.
За таку послідовність проголосувало 14 присутніх депутатів, отже зміни не прийнято.
«Згідно регламенту міської ради після прийняття проекту порядку денного «за основу» головуючий ставить на голосування пропозиції, доповнення та зміни до проекту порядку денного, зміни щодо черговості розгляду питань у порядку їх надходження на засіданні сесії міської ради. Пропозиція до проекту порядку денного сесії міської ради, яка за результатами голосування міської ради не отримала необхідної кількості голосів депутатів, вважається відхиленою. Після голосування по кожній пропозиції, доповненню, змінам, що надійшли, головую! чий ставить проект порядку денного на голосування «у цілому». Якщо проект порядку денного «у цілому» не прийнято, він ставиться на голосування «по пунктах». Порядок денний, сформований з прийнятих пунктів, вважається прийнятим «у цілому».
За проект порядку денного «у цілому» на голосування не ставилося, адже як за словами головуючого, за проект порядку денного «у цілому» вже було проголосовано раніше. Проте за проект було проголосовано лише «за основу» і не було надано певної нумерації питанням які долучилися, вже пізніше головуючий сам долучив ці питання у Різне. Рішення з питань, обговорюваних у «Різному», не приймаються, тому ці питання згідно регламенту не могли бути у «Різному», адже людям потрібні були рішення сесії.
Проігнорувавши зауваження депутатів, щодо неприйняття порядку денного «в цілому», головуючий запросив до слова начальника фінансового відділу Опалюк М. Я, щодо питання бюджету, чим знову порушив регламент ведення сесійного засідання. Проте депутати і надалі відстоювати те, що порядок денний не прийнятий, і тому не правильним є доповідь і подальше обговорення даного питання.
Опалюк М.Я. подала розпис доходів місцевого бюджету на 2012 рік, проте, не на цілий рік, а лише на 7-8 місяців, тому що коштів, поки що немає, але з часом вони можливо надійдуть, а також доповіла про перелік об’єктів, на які будуть проводитися видатки за рахунок коштів бюджету розвитку. Отже, до основних видатків входять:
– видатки на органи місцевого самоврядування, а саме капремонт адмінбудинку (120 000грн.);
– видатки на дошкільну освіту – придбання обладнання (90 000грн.);
– видатки МКП «Збараж» – капремонт житлового фонду (252 000 грн.);
– видатки МКП «Добробуд» – будівництво сходів в сквері пам’яті (64 000грн.);
– видатки на благоустрій міста – розширення вуличного освітлення (50 000грн.);
– видатки на внески органів місцевого самоврядування в Статутні фонди установ – будівництво тротуару по вул. Д. Галицького (115 000 грн.);
– видатки на внески органів місцевого самоврядування в Статутні фонди установ – виготовлення знаку міста Збараж ( 29 500грн.);
– видатки на внески органів місцевого самоврядування в Статутні фонди установ – придбання техніки (113 000грн.).
Разом видатки на поточний рік становили 833 500 грн.
Депутати оскаржили дані цифри, адже, на їхню думку, чи потрібні такі кошти на капремонт адмінбудинку, чи потрібні саме такі кошти на будівництво тротуару, і затребували акт виконаних робіт, адже тротуар, був зроблений ще у 2011 році перед 800-річчям міста. Депутатам також не зовсім зрозумілим було те, чому такі кошти виділено на дитсадки і чи потрібно такі великі кошти на будівництво сходів в сквері пам’яті, адже бюджету і так не вистачає на цілий рік.
Після доповіді Опалюк М.Я та після довготривалих суперечок та особистих образ депутат Домбик В., доповів про ситуацію в цілому, незважаючи на заяви депутатів конструктивної роботи так і немає, рішення і надалі не підписуються виконавчим органом міської ради, розпорядження ведуться з порушенням чинного законодавства, головуючим ставляться питання яких немає у порядку денному. Що стосується бюджету, то необхідні дані, цифри, прибуток і видатки були подані для розгляду депутатам лише 16 січня в обідню пору. Думка депутатів при створенні! бюджету не враховувалася, засідання комісій проходило формально, не голосували, і не було створено погоджувальної ради. Бюджет приймається тільки на 7 чи 8 місяців. Депутати незадоволені показниками бюджету який сформовано відповідно до ЗУ «Про державний бюджет», бо його немає на цілий рік. За структурою видатків цей бюджет не лише не передбачає належного фінансування, а й змушений спрямувати весь ресурс на фінансування виключно захищених статтей. Доходів які передбачаються, не вистачить навіть на виплату заробітньої плати, на енеÑ! �гоносії та продукти харчування. О! птим альним рішенням є те, що потрібно або збільшувати доходи, або зменшувати видатки, і в першу чергу потрібно починати з апарату міської ради, зменшувати штатний розпис. Валерій Станіславович вніс пропозицію сесію не закривати, а перенести щоб вивчити ті чи інші питання, так як думка та прохання депутаів не враховувалися.
Після промови Домби В.С., депутат Буць П. доповів про, розпорядження міського голови про преміювання працівників міської ради, а саме:
– згідно розпорядження від 10.08.2011 року № 104, працівникам за сумлінне відношення до виконання посадових обов’язків та з нагоди 20 річниці Незалежності України, керуючись ст. 42 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», працівникам виділили коштів в сумі 35 500грн.;
– згідно розпорядження від 28.11.2011 року № 152, працівникам за сумлінне виконання своїх посадових обов’язків, зразкову дисципліну, особистий внесок кожного працівника у вирішення важливих питань органу місцевого самоврядування та з нагоди професійного свята Дня місцевого самоврядування, керуючись ст. 42 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», працівникам виділили коштів в сумі 39 500грн.
Окрім того, були виділені матеріальні допомоги працівникам у розмірі середньомісячної зарплати.
Постає питання звідки, кошти, адже їх так не вистачає.
Головуючий сесії все ж таки виніс питання про затвердження бюджету на 2012 рік, 14 присутніх депутатів проголосували за бюджет, 10 депутатів – утримались.
І знову ж після суперечок, була проголошена півгодинна перерва. Після перерви відбулася переєстрація депутатів, їхня кількість налічувалася 10 – чоловік.
Далі буде…
Хворостяна М.К.