Можливості Бюджетного регламенту для громадян та депутатів

bud_Ch_meeting 011

bud_Ch_meeting 015

bud_Ch_meeting 029

bud_Ch_meeting 031

bud_Ch_meeting 038

bud_Ch_meeting 064

bud_Ch_meeting 069

bud_Ch_meeting 077

bud_Ch_meeting 078

bud_Ch_meeting 107

bud_Ch_meeting 128

bud_Ch_meeting 129Представники громадськості, місцевої влади та депутати Чернігівської міської ради обговорили можливості і потенціал Бюджетний регламенту, а також переваги його прийняття на зустрічі, яка пройшла 4 вересня 2015 року в м. Чернігів.

Бюджет є одним з найважливіших фінансових рішень, які приймає місцева влада та який стосується потреб міста та його жителів. Міські ради самі можуть встановлювати правила залучення громадян до процесу прийняття колективних рішень та розпоряджатися коштами, що сплатили платники податків.

Представляючи мету та завдання діяльності, керівник проекту Наталія Дрозд зазначила, що реалізація проекту «Бюджетний процес – під контроль громади» направлена на створення ефективних процедур громадської участі у формуванні бюджетів та моніторинг їх виконання через розробку та прийняття Бюджетного регламенту Чернігівською та Ніжинською міськими радами. Органи місцевого самоврядування мають право приймати рішення з регулювання діяльності будь-якого підпорядкованого їм підрозділу. Такі рішення можуть затверджуватися у формі регламенту. Регламенти покликані відкрити шлях до демократії участі, що передбачає участь членів територіальної громади в процесах підготовки та ухвалення управлінських рішень, а також контролю за їх виконанням.

Микола Силенко, експерт проекту, пояснив що таке Бюджетний регламент та які переваги його прийняття як для громади, так і для депутатів. Зокрема, 1) члени територіальної громади можуть приймати участь у процесах підготовки та ухвалення управлінських рішень, надавати свої пропозиції; 2) нормативно закріплюється механізм контролю будь-якого етапу бюджетного процесу з боку громади; 3) конкретизуються взаємовідносини між учасниками бюджетного процесу, які в Бюджетному кодексі були б надлишковими, оскільки є специфічними і не універсальними.

Експерт проекту Олександр Підгорний розповів, що головне завдання Бюджетного регламенту – деталізувати та конкретизувати загальні норми закону, адаптуючи їх саме до потреб і особливостей населеного пункту чи/та регіону в цілому.

Обговорюючи можливості прийняття Бюджетного регламенту радою, начальник фінансового управління Чернігівської міської ради Віктор Бистров зазначив, що чим більше громадськість буде залучена до бюджетних процесів, тим краще будуть вирішуватись місцеві питання.
Вячеслав Лебідь, депутат Чернігівської міської ради, запропонував не обмежуватись лише моніторингом самого бюджету, а окремий акцент також робити на моніторингу виконання окремих програм та просвітницький роботі.

Наступним кроком буде обговорення розробленого Бюджетного регламенту та його доопрацювання широким колом зацікавлених експертів.

Проект «Бюджетний процес – під контроль громади» реалізується Центром «Доброчин» в рамках програми «Ціна держави», що виконується Фондом Східна Європа у партнерстві з CASE-Україна за фінансової підтримки Європейської Комісії.

1 Comment

Kommentarerne er lukkede.