Люстрація – це створення умов для зміни влади: від організованої лєнінсько-совєтської злочинності до демократичного суспільства.
Для цього потрібно прийняти люстраційний закон, котрий виконуватиме роль фільтру.
Наприклад, Чеська і Словацька Республіка після падіння тоталітарного комуністичного режиму прийняла у 1991 році ефективний люстраційний закон, котрий є чинним і нині.
Далі цитую безпосередньо закон 451/1991 Sb:
від 4 жовтня 1991 (остання редакція закону від 2002 року 309/2002).
котрим встановлюються умови до виконання деяких функцій у державних органах і організаціях Чеської і Словацької Федеративної Республіки, Чеської республіки і Словацької республіки.
Федеральні збори Чеської і Словацької Федеративної Республіки прийняли наступний Закон:
§1
(1) Цей закон передбачає ряд подальших умов для здійснення функцій працівників, що вибираються, іменуються, призначаються
a) в органи державного управління Чеської і Словацької Федеративної Республіки, Чеської Республіки та Словацької Республіки
b) у Чехословацьку армію,
c) у Федеральну службу безпеки інформації, Федеральну поліцію, у корпус поліції замку,
d) в Управління справами Президента Чеської і Словацької Федеративної Республіки, Управління Федеральної Асамблеї, Управління Чеської національної ради, Управління Словацької національної ради, Апарат Уряду Чеської і Словацької Федеративної Республіки, Канцелярію уряду Чеської Республіки, Апарат Уряду Словацької Республіки, Управління Конституційного суду Чеської і Словацької Федеративної Республіки, Управління Конституційного суду Чеської Республіки, Управління Конституційного суду Словацької Республіки, Управління Верховного суду Чеської і Словацької Федеративної Республіки, Управління Верховного Суду Чеської Республіки, Управління Верховного суду Словацької Республіки, Президію Чехословацької Академії наук і Бюро Словацької академії наук, у Верховний Адміністративний суд,
e) у Чехословацьке радіо, Чеське радіо, Словацьке радіо, Чехословацьке Телебачення, чеське телебачення, словацьке телебачення, у Чехословацьку новинну агенцію, Чехословацьку новинну агенцію в Чеській Республіці та Чехословацьку новинну агенцію Словацької Республіки
f) у державні компанії, державні організації, компанії з обмеженою відповідальністю, де мажоритарним акціонером є держава, підприємства, зовнішньої торгівлі, у державну організацію Чехословацька державна залізниця, у державні фонди, у державні фінансові установи та державні банки Чехословаччини,
g) у відділи місцевих органів влади, якщо не передбачатиметься інше.
(2) функції у відповідності до § 1, абзац 1. a) означає, на службові позиції в органи державного управління Чеської Республіки, за Законом про державну службу 1) та функції у відповідності до § 1 абзац 1. b) означає в лавах збройних сил Чеської Республіки та Генерального штабу Армії Чеської республіки 2) функції зі запланованим рангом полковника і генерала й загальні функції військових аташе.
(3) функції у відповідності до § 1, абзац 1. f) означає, функції керівника організації та функції менеджера у сфері безпосереднього управління. В інститутах і державних університетах 5), означає, функції академічних функціонерів, що обираються і функції схвалені радою академічних вузів і факультетів. Функції згадані в абзаці 1. g) означає, функції керівника відділів і старших посадових осіб.
(4) Цей закон передбачає також умови, що регулюють функції суддів, присяжних, прокурорів, слідчих, державніх нотаріусів, державних арбітрів а також особам, що практикують діяльність, та є кандидатами на правові функції (переслідування, нотаріат, арбітраж).
(5) Цей Закон встановлює також умови на можливость діяльності деякого консесійного бізнесу. 3)
§2
(1) Умовою для здійснення функцій, згаданих у § 1 громадянин в період з 25.02.1948 до 17.11.1989 р. не був
a) працівником Комітету державної безпеки, відділу Державної безпеки
b) зареєстрований у документах Державної Безпеки як резидент, агент, власник орендованої квартири, власник конспіративної квартири, інформатор або ідейний співробітник Державної Безпеки
c) (втратив ефективність)
d) секретарем комуністичної партії Чехословаччини і Комуністичної партії Словаччини. Ступінь з районних та вище, членом комітетів, членом Центрального Комітету комуністичної партії Чехословаччини або Центрального Комітету комуністичній партії Словаччини, членом Бюро з управління партійної роботи в Чехії або членом Комітету з управління партійною роботою в чеських землях, за винятком тих, що ці функції виконували лише період з 01.01.1968 до 01.05.1969
e) працівником апарату йдеться в пункті d) у відділі політичного управління Комітету державної безпеки,
f) працівником Народної міліції
g) членом Комітету дій Народного фронту після 25.02.1948, контрольних комісій після 25.02.1948 або контрольних і нормалізаційних комісій після 21.08.1968
h) студентом ВНЗ ім. Фелікса Дзержинського при Раді міністрів СРСР для працівників Державної безпеки. ВНЗ Міністерства внутрішніх справ СРСР для працівників громадської безпеки, Вищої Політичної школи СРСР або науковим аспірантом, або учасником курсів у цих школах, що тривали більш ніж 3 місяці.
(2) втратила ефективність
(3) втратила ефективність
§3
(1) Умовою для здійснення функцій у відповідності з § 1 у федеральному
міністерстві внутрішніх справ, Федеральній службі безпеки інформації, Федеральній поліції і корпусі поліції замку, громадянин в період з 25.02.1948 до 17.11.1989 р. не був
а) працівником Комітету державної безпеки, відділу Державної безпеки, у секторі контрозвідувальної спрямованості,
b) на посаді керівника відділу і вище у органах Державної безпеки,
c) студентом ВНЗ ім. Фелікса Дзержинського при Раді міністрів СРСР для працівників Державної безпеки. ВНЗ Міністерства внутрішніх справ СРСР для працівників громадської безпеки, Вищої Політичної школи СРСР або науковим аспірантом, або учасником курсів у цих школах, що тривали більш ніж 3 місяці.
d) працівником Комітету державної безпеки на посадах секретаря центрального комітету Комуністичної партії Чехословаччини чи Комуністичної партії Словаччини, членом центрального комітету Комуністичної партії Чехословаччини або центрального комітету Комуністичної партії Словаччини, членом комітету Комуністичної партії Чехословаччини або Комуністичної партії Словаччини або Комітету державної безпеки у відділах політичного виховання, освіти, культурних та пропагандиських заходів федерального міністерства внутрішніх справ,
e) особи, зазначені у § 2, абзац 1, літери від b) до g).
(2) втратила ефективність
P.S. Запрошуємо до організації страйків http://on.fb.me/MTrS4X