У Києві в приміщенні видавництва «Смолоскип» відбувся організований школярами всеукраїнський круглий стіл «Наслідки можливого нівелювання ролі зовнішнього незалежного оцінювання при вступі до вищих навчальних закладів».
Організували й провели круглий стіл з власної ініціативи самі школярі, які зорганізувались за допомогою соціальних мереж. Плани організаторів зіпсувала погода, через яку батьки не відпустили велику частину учасників до Києва або не змогли придбати квитків в останній день. Тому вийшов розширений київський круглий стіл, в якому, окрім киян, взяли участь старшокласниками з Житомирщини, Чернігівщини, Черкащини, Львівщини, Волині, Івано-Франківщини, Дніпропетровщини, Київщини.
Школярі констатували, що зовнішнє незалежне оцінювання, запроваджене у 2008-му році, було великим кроком вперед на шляху до побудови в Україні прозорої та чесної системи вступу до вищих навчальних закладів. Саме завдяки запровадженню ЗНО, протягом останнього п’ятиріччя рівень корупції при вступі до вишів значно впав, що дозволило великій кількості талановитих дітей, в т.ч. із віддалених куточків України, вступити до престижних вищих навчальних закладів відповідно до своїх знань та здібностей. Але зареєстрований у Верховній Раді України законопроект «Про вищу освіту» авторства Ківалова, Калетніка і Сороки загрожує нівелювати роль ЗНО, оскільки вводить вступні іспити.
Школярі констатували, що ЗНО здобуло високу довіру в суспільстві й продемонстрували це за допомогою презентації,складеної на основі даних кількох загальноукраїнських соціологічних опитувань, проведених за три останніх роки. За даними останнього соцопитування (жовтень 2012 року) довіряють ЗНО 49% населення, не довіряють – 27%, решта не змогла визначитись. Натомість вступні іспити підтримують лише 27%. Особливо високим рівень підтримки ЗНО є серед тих, чиї діти, діти рідних та близьких або вони самі вступали до ВНЗ за результатами ЗНО, тобто безпосередньо стикалися з системою вступу. Серед цієї групи населення довіряють ЗНО 64%, не довіряють – 26%. Було також зазначено, що серед виборців Партії регіонів, яку представляють автори законопроекту, рівень підтримки ЗНО за деякими показниками навіть вище, ніж в середньому у суспільстві. Так, серед виборців Партії регіонів погоджуються з тим, що ЗНО ставить всіх в рівні умови, 56%, тоді як не погоджуються – 26,5% (в суспільстві в цілому ці цифри становлять відповідно 52,4% і 25,4%). З тим, що ЗНО дало змогу обдарованим дітям вступити до будь-якого ВНЗ, навіть найпрестижнішого, серед електорату ПР погоджуються 52,3%, не погоджуються – 28,7% (в суспільстві відповідно 49,5% і 27,4%). З тим, що ЗНО зменшило рівень корупції при вступі до ВНЗ погоджуються 41,3%, не погоджуються – 38% (в суспільстві – 36,1% і 36,9%). З тим, що впровадження ЗНО стало кроком до справедливості у державі погоджуються 40,5%, не погоджуються – 34,4% (в суспільстві – 37,2% і 32,4%).
Таким чином виходить, що Партія регіонів зі своїм законопроектом «Про вищу освіту» йде проти волі не лише більшості населення України, а й проти волі власних виборців, кількість яких останнім часом і так зменшується.
Школярі представили також жартівливу презентацію в карикатурах, чим відрізняється вступ за ЗНО і за іспитом, і які будуть наслідки того та іншого вступу. Порівняння були явно не на користь вступних іспитів.
У доповідях була висвітлена історія ЗНО в Україні та світі, показана світова тенденція до переходу до ЗНО, яке застосовується майже у всіх країнах за винятком частини африканських, азіатських й латиноамериканських (в т.ч. й на всьому пострадянському просторі за винятком Таджикистану, де ЗНО планують ввести з 2014 року), і лише в Україні із ЗНО чомусь розпочали боротьбу.
Старшокласники, які невдовзі стануть абітурієнтами, прийняли резолюцію в якій висловили занепокоєння тим, що законопроект «Про вищу освіту» авторства Ківалова-Калетніка-Сороки у разі прийняття та набуття чинності поверне до вступних кампаній масове хабарництво і корупцію та зажадали припинення спроб нівелювати роль ЗНО. Вони закликали не зменшувати роль ЗНО, а працювати над вдосконаленням тестових завдань й вказали можливі шляхи до цього – впровадження популярного у багатьох країнах тесту загальної навчальної компетенції для вимірювання здатності до навчання, надання права вищим навчальним закладам самим встановлювати вагові коефіцієнти , коли бали з профільних предметів множаться на встановлені університетами коефіцієнти, а також встановлювати пороги – достатню кількість балів з непрофільних предметів, які необхідно набрати для вступу на ту чи іншу спеціальність. Також були висловлені думки про необхідність застосування при вступі вагових коефіцієнтів для оцінок в шкільному атестаті в залежності від спеціальності, на яку вступає абітурієнт, й про проведення випускних іспитів за системою ЗНО, аби підвищити об’єктивність оцінювання шкільних знань.
Старшокласники зазначили, що не можна пасивно сидіти й спостерігати, коли їм намагаються обмежити право на чесний вступ до вищих навчальних закладі, і що потрібно протидіяти цьому всіма доступними способами.
Неочікувано для школярів на круглий стіл в якості гостей завітали представники Українського центру оцінювання якості освіти. Певний час вони побули як слухачі, а потім самі почали брати участь в дискусіях. Це були єдині, окрім журналістів, «дорослі» в залі, де проводився круглий стіл. Представники УЦОЯО позитивно оцінили зацікавленість школярів освітніми процесами й порадили старшокласникам збиратись та обговорювати свої проблеми частіше.
Не вражає, це, мабуть, міні круглий-стіл, до того ж проведений однобічно, висвітлена лише одна позиція. Громадська організація, яка організувала круглий стіл зорієнтувала дітей завідомо неправдиво. Ст. 41 законопроекту – ЗНО ніхто не відміняв. А ще знаєте, дуже смішно як трактують цифри. Великим досягненням за 4 роки вважають, що ЗНО підтримує 49% абітурієнтів – та це повний провал, це меншість. За ці роки така цифра мала б сягати не менше 80%. А ми гордимося, новим невдалим запозиченням з Європи. Навіть нормальний круглий стіл не змогли організувати.
Іринко, там написано, чому цей круглий стіл був міні. Погода. Це ж школярі, а недорослі люди, їх батьки не відпустили. І не лише через погоду, багато хто (з батьків, а не дітей) просто злякався. А переносити на пізніше – тим більше б не відпустили, бо треба було б заняття пропускати.
Ніяка громадська організація ні на що дітей не зорієнтовувала. Там такі діти, що самі кого хочеш зорієнтують (серед них і мій син). Ніде не було сказано про скасування ЗНО, всі діти чудово знають, що законопроект ККС не скасовує ЗНО, а лише нівелює його роль за допомогою іспиту.
Може підтримка у 49% не дуже висока, але це проблема не ЗНО, а тій увазі, яка ЗНО приділяється. І навіть при цьому підтримка ЗНО набагато вища, ніж підтримка іспитів. А серед тих, хто мав хоча б якийсь стосунок до ЗНО, іще набагато вища. І ці 49% не серед абітурієнтів, а серед всього населення (включно з пенсіонерами), переважна більшість якого нічого не знає про ЗНО, бо здавало іспити.
Це “невдале” запозичення з Європи (а чому з Європи, а не з Америки?) запозичили вже навіть Пакистан з Танзанією, Росія й Узбекистан, а ви все пропонуєте їхати на радянському велосипеді, який навіть у кращі часи відставав від європейського ровера чи мериканського біцигля.
ЗНО здобуло високу довіру в суспільстві??? Це смішно… А хто у цього суспільства запитував??? ЗНО – гра в карти… Пощастить, не пощастить… Воно не спроможне обєктивно оцінювати знання та уміння учнів. Ми, як завжди, втрачаємо те, що роками напрацьовувалось, і кидаємось з головою в речі, до яких ще не готові, які не в змозі відпрацювати досконало…
Myshko, Ви з таким завзяттям намагаєтеся вступити у дискусію. Якщо підтримка цієї позиції – це Ваше глибоке переконання і Ви свято вірите у неймовірно чарівну силу ЗНО, тоді Ви заслуговуєте на повагу. Але чомусь це все нагадує замовлення… На кого працюєте???
Я працюю на своїх дітей, бо не маю ні грошей на хабарі, ні бажання ці хабарі давати. І ще на сотні тисяч талановитих дітей з незаможних родин, які забули, що таке хабар при вступі там, де все вирішує виключно ЗНО (там, де без іспитів не обійтись – актори, художники – корупція існує досі).
Бали, бали, бали… Це саме те, що крутиться в головах сучасних випускників. Вони постійно думають про те, як би «витягнути» на хороший атестат та набрати достатню кількість балів, щоб поступити до омріяного вузу. Спілкуючись з випускниками, які проходять ЗНО, дізнаюсь, що з кожним роком воно набуває жорсткішого характеру. Атмосфера, яка складається в аудиторіях, не дає можливості сконцентруватис ь учневі на завданні. У багатьох просто починається паніка, адже вони пекрасно розуміють, що від цього залежить їх майбутнє! Вчителі ходять як коршуни. Усі почувають себе дуже напруженими, і дещо просто забувають!!! Також результат ЗНО учня є своєрідною атестацією для вчителя.Щоб успішно скласти, потрібно все просто визубрити. Якщо в дитини є до цього здібності, то їй пощастило, а якщо нема? Скільки розумних дітей того року поздавали погано…. Тому я вважаю що ЗНО – це необ’єктивна система здачі іспитів, і повністю підтримую даний законопроект!!!
Владо, “Бали, бали, бали…” крутилося в головах і несучасних випускників. Тільки бали за іспит, а не за ЗНО. Щодо атестату Вами частково згоден, ЗНО краще, ніж атестат. А те, що випускники думають про те, як би «витягнути» на хороший атестат та набрати достатню кількість балів, щоб поступити до омріяного вузу, це – добре. Було б гірше, якби вони не думали про це й не мріяли вступити нікуди.
Якою бпоганою не була атмосфера під час ЗНО – її не порівняти з атмосферою під час усного іспиту, там сконцентруватися ще важче. А якщо ще й екзаменатори валять, бо більшість потрібних місць вже продано кому треба. Тож на іспитах, від яких залежало колись наше майбутнє, паніки значно більше. В т.ч. на письмовому іспиті, де “вчителі ходять, як коршуни”, щоб не списували.
Щодо зубрьожки – для цього теж є ліки – більше відкритих завдань з розгорнутою відповіддю, тести на здібності (в нас вони є поки що є пілотним проектом).
Яким би поганим не було ЗНО, воно все одно краще, ніж іспити в нашій корумпованій наскрізь країні.
Як би Вам, Людмило, не хотілось протилежного, але ЗНО таки здобуло підтримку в суспільстві. І це не смішно, а втішно. Питали в суспільства соціологи (це – такі запозичені з Європи вчені). І ЗНО – це менша гра в карти, ніж іспит, бо на іспиті може пощастити (випаде щасливий білет), а при ЗНО треба показати знання всього курсу. І вгадуванням високого балу не здобудеш. Та й пригрі в карти теж на щастя сподіватись марно. Перевірте це на собі. Домовтесь з досвідченим картярем і ще одним знайомим, аби той знайомий здавав Вам кращу карту – Ви все одно програєте.
Ну а роками в нас багато чого напрацьовувалось, але Ви чомусь пишете свої коментарі на зовсім не напрацьованому в нас, а запозиченому на Заході комп”ютері. ЗНО можна відпрацюввати лише в один спосіб – постійно його проводити та вдосконалювати з огляду на помічені недоліки під час вступної кампанії.
Чесно кажучи, мені було смішно читати Ваш(і) коментарі: по-перше, ми не запозичили комп’ютер ні в Європі, ані в США, – ми його розробляли самі, і не тільки академік Глушков по війні брав у цьому участь, – він не був першим – а ще до війни у СРСР досить активно співпрацювало 6 видатних вчених (інформація у електронному вигляді відома як кібернетикам, так і АКСникам); по-друге, коли команда Януковича йшла на вибори, Д.П. Табачник у міському палаці піонерів, школярів і т.д. одного лютневого дня сказав: “Для того, щоб надати вагу Зовнішньому тестуванню, ми маємо подати ці тести У ВИГЛЯДІ ПРОГРАМИ в з кожного предмета учням середньої школи – з 7 класу, – таким чином, в останніх класах школи учні не будуть витрачати час на вивчення самих тестів, вони просто виберуть ті предмети, які даватимуть їм перевагу для вступу”. Я була присутня на цьому виступі разом із вчителями та викладачами м.Києва – з кожного навчального закладу було запрошено 7-8 осіб, в залі сиділо не менше 400 колег; по-третє, років так 8 тому, коли ми почали запроваджувати новітні системи освіти, підписані угодою в Португаліїї (отже, це Європа, а не…) саме мені, як досвідченому методисту запропонували взяти участь у написанні тестів з мого фаху – на прикладі перших тестів, розроблених фахівцями Вишів Харкова. Я брала участь у їх обговоренні за круглим столом Академії педнаук, ми – невелика група фахівців – заблокували ці тести, та ще й вирішили їм опиратися, оскільки вони не давали змоги ДІЙСНО ПЕРЕВІРИТИ рівень знань з певного фаху. Але попри багато обставин виші та спеціалізовані середні навчальні заклади мусили співпрацювати із цими тестами. По-четверте, – і це було виявлене фахівцями на перших заняттях із майбутніми абітурієнтами та – на превеликий жаль – із студентами першого курсу в їхні перші дні навчання – рівень знань з певних дисциплін був дуже низьким, вміння самостійно опрацювати матеріал дорівнювало нулю з трьома знаками після коми. Яким став результат першої сесії – ще не відрахування, але вже хвости. НАВИЧКИ ВЧИТИСЯ КОЖНОГО ДНЯ – тобто, готуватися до занять, семінарів були відсутні у багатьох студентів. По-п’яте, ми теж вступали до вишів за допомогою репетиторів та курсів для абітурієнтів. Для мене, школярки із посередніми знаннями та оцінками, репетитори НАКРЕСЛИЛИ ПЛАН ДИСЦИПЛІНИ, тобто показали саму суть та як поступово опанувати всіма рівнями, пояснили, що це – скелет, а моє подальше навчання “одягне” цей скелет у м’язи та шкіру. Так поступово і сталося. Ніхто не розжовував матеріал, щоб його проковтнути, навпаки, вчили самостійно аналізувати. Навчили. І по-шосте, а може, розмови про хабарі, про куплені місця – це чиясь хибна ідея, яка НАВМИСНЕ дискредитує нашу освіту?! Позаду дітей, яких збирали на цей стіл – чиї постаті? Qui produit?
От чому всі так виступають проти цього законопроекту? Вже й дітей підключили. Мені цікаво, а ось ці юні учасники круглого столу самі ознайомлювались з даним проектом закону? Раджу ознайомитись, в ньому прописано багато позитивних змін та покращень до сучасної освіти, прийняття його стане першим і дуже суттєвим кроком до вирішення тих проблем, які сьогодні існують. Правильно сказали, що здача тестів ЗНО – це лотерея, такас собі гра “вгадав… – не вгадав..” Спочатку батьки випускників платять гроші репетиторам, щоб ті дресирували дітей на ці тести, адже самі питання зовсім не обємні, на них не можна дати обширну змістовну відповідь, потрібно лише зубрити правильні варіанти. Потім багато страждальні добирання до місця проведення ЗНО, особливо важко дітям з віддалених сіл, куди і звідки не ходять автобуси. Сам процес випробовування – це взагалі щось страшне! Як можна зконцентруватись, яколи за тобою прискіпливо спостерігає міліція? Це вже схоже на іспити в колонії для неповнолітніх. Не хочеться згадувати скільки нещасних випадків трапялось з дітьми за останні декілька років, які надмірно перехвилювалиь через здачу цих тестів. Потрібно знову ввести систему здачі іспитів при вступі до університету. І єкзаменатор матиме можливість реально оцінити рівень знань вступника, і сам абітурієнт буде мати досить часу на підготовку та захист, до речі, якщо викладач бачить, що вступник хвилються зможе його підтримати. А обурення у мене викликає серія цих карикатур. Якщо школярі саме так уявляють собі навчання в університетіі, то краще не варто їм до нього вступати.
Пані Ольго, не знаю, як решта школярів, що були на круглому столі, але особисто я ознайомлювався з тим законопроектом, який подала Партія Регіонів. Мушу з вами погодитись, пАкращень до сучасної освіти там дійсно вдосталь… Наприклад: намагання централізувати сферу освіти, спекуляція на мовному законопроекті К.-К., зняття чинної норми про співвідношення кількості студентів та населення загалом, позбавлення студентів соціальних гарантій щодо отримання стипендії, також, там відсутні навіть згадки про таку річ як ЄКТС, якщо вона вам відома, відсутні згадки решти основних понять Болонського процесу (проте шлях інтеграції освіти прописано європейський – от тільки виглядає це у даному випадку як нонсенс, хіба ні?) – просто чудові пАкращення, якраз в стилі Партії Регіонів… Раджу вам ще раз ознайомитись з тим законопроектом, бо, видно, ви щось не те читали (і заодно погляньте на законопроект робочої групи Згуровського, висунутий депутатом Балогою, — як на мене, наразі цей законопроект є найоптимальнішим).
Та й взагалі, ви апелюєте проти ЗНО тими фактами, які вже тисячі разів були розкритиковані і спростовані, і цими своїми шаблонними “фактами” ви змушуєте (звісно, прямого впливу від вас у даному разі немає, але те, що ви пишете, не може залишитись не прокоментованим) інших людей вже вкотре розписувати вам такі ж шаблонні спростування. Мені, як абітурієнту, цікаво: чому в країні, яка вже понад 20 років є незалежною досі спостерігається “совок мозку” (не кажу про пенсіонерів, котрі народились і виросли в СРСР, а маю на увазі молодих людей 25-35-літнього віку). Усі прогресивні (і не тільки) країни світу йдуть шляхом ЗНО, навіть Росія, яка ревно відстоює всі ті пережитки минулого і сприймає всю критику Радянського Союзу у свою адресу, то чому ми маємо робити крок назад? Люди, подібні до вас, вбили собі в голову не зрозуміти що і носяться з цим, не даючи спокою решті. Це і є одним із тих факторів, який гальмує розвиток України в сфері освіти і не тільки.
P.S. Я — абітурієнт, ніким не проплачений, відписав вам з власної волі, і, якщо бажаєте, можу довести вам справжність моїх переконань шляхом телефонної розмови (або у скайпі – не суттєво) тощо. І ще одне: я був на тому круглому столі, приймав у ньому безпосередню участь, повністю погоджуюсь зі всім, що було на ньому (на круглому столі) виголошено і можу обґрунтувати і ту нашу позицію також (зрозумійте, що це нам вступати до вишів, а не вам і те, що ви думаєте, що вступні іспити і проект регіоналів загалом для нас кращі, зовсім не означає, що ми — абітурієнти та старшокласники — поділяємо ваші думки, бо ви можете зручненько сидіти за клавіатурою й розмірковувати, що нам краще, а що — ні, а нам у цей час потрібно переживати за те, яка доля нам випаде далі).
P.P.S. Та й взагалі, ви думаєте школярам, типу мене, оце не було чого робити, як у таку погоду пхатись до Києва з різних, навіть досить віддалених областей як Львівська чи Івано-Франківська, щоб розігрувати дешевий фарс? Воно нам треба? Зібрались — бо дійсно наболіло, бо не байдуже!
Шановний Ігоре, молодець, що висловлюєте свою думку. От ви намагаєтесь переконати і мене і читачів, що в новому законопроекті 1187 не прописані позитивні зміни для розвитку нашої освіти, і на вашу думку покращень немає, лише погіршення. Я з вами не погоджуюсь, переконана, що законопроект сприятиме подальшому розвитку освіти, поєднуватиме з науковою та практичною діяльністю, створить більш сприятливі умови для здобуття громадянами вищої освіти у відповідності з міжнародними стандартами . Проект нової редакції Закону, порівняно з чинною, враховує сучасні параметри розвитку вищої освіти. У законопроекті більш точно визначена сфера дії Закону, зокрема зазначено, що «Права вищого навчального закладу, передбачені цим Законом, що визначають його автономію, не можуть бути обмежені іншими законодавчими актами». Розширення автономії вищих навчальних закладів визначено як головну засаду державної політики у сфері вищої освіти. Передбачено інституційні, академічні та фінансові засади автономії вищих навчальних закладів. Розширення автономії вищих навчальних закладів дасть можливість університетам покращувати умови для здобуття вищої освіти. Ви ж майбутній студент, для вас ж важливо те, що ви будете навчатись в нових або відремонтованих навчальних корпусах, в аудиторіях з гарним ремонтом, проводити наукові дослідити в сучасно обладнаних наукових лабораторіях і комп’ютерам не буде по 10 років. Ви ж не проти проживати у сучасних комфортабельних гуртожитках ? ТО це хіба не покращення? Всього цього можна досягти лише тоді, коли університет буде мати можливість фінансувати себе, тому що при тому державному фінансуванні, яке сьогодні маємо, на жаль ні студенти для навчання, ні викладачі для роботи не мають відповідних умов.
Шановний Ігоре! Я здається вас не ображала, і ось це ваше «Люди, подібні до вас, вбили собі в голову не зрозуміти що і носяться з цим, не даючи спокою решті…» зовсім недоречне. Я теж висловлюю свою думку і маю на це повне право. Щодо того, що молоді люди 25-30 років теж підтримують систему вступних іспитів, то це говорить лише про те, що вони зі свого власного досвіду знають, що система ЗНО неефективна. На відміну від вас, бо ви не знаєте про що говорите, якщо вірити вам, ви ще школяр і тестів не здавали.
Щось мій коментар вас неабияк зачепив, з такими бурхливими емоціями ви на нього відреагували. Заспокойтесь краще і починайте готуйтесь до ЗНО !
Все що ви тут написали – не більші ніж дешева демагогія, розрахована на те аби збити з пантелику й заплутати школяра. Отже, про жодне розширення автономії вишів у КоСяКу не йдеться, якраз навпаки – цей законопроект передбачає за деякими параметрами скорочення й без того куцої автономії університетів. Ось тут є хороша аналітика http://cedos.org.ua/compare2 Й авжеж законопроект КоСяК ніяк не покращить ремонт гуртожитків, абощо))
І до речі, та молодь 25-30 річна, вступала до вишів ще до запровадження ЗНО, часто вступала за блатом, чи, частіше, за хабаря, не дивно що частина цих людей підтримує повернення, природних для них, наскрізь корумпованих іспитів. В будь-якому випадку вони не проходили через ЗНО і не знають толком що воно таке, тому експертами в цьому питанні бути не можуть.
А у вас є диплом про вищу освіту? У якому році ви вступали до університету? Якщо за результатами ЗНО, то ви теж не маєте права стверджувати, що вступні іспити неефективні, тому що ніколи їх не здавали. Якщо ж за результатами вступних іспитів, то ви своїм коментарем підтверджуєте, що за вступ прийшлось викласти кругленьку суму. Я не можу з вами погодитись про проплачений вступ до вузу, тому що погодитись з вами, те саме що визнати, що всі хто старше 25 років (а це молоді фахівці і вже досвідчені професіонали) і ваші батьки в тому числі мають куплені дипломи.
Наша система освіта ще не готова прийняти систему Зно, можливо в інших країнах світу вона і ефективна, а в нас ще потрібно працювати над її удосконаленням .
Ольго, всі виступають проти цього законрропроекту, бовін – поганий (я можу тут на кілька сторінок понаписувати про його неприпустимі недоліки). Цей законопроект мало чим відрізняється від двох попередніх, від яких, на щастя, відмовились. Написаний він під ректорів і міністерство.
Дітей ніхто не підключав, вони самі підключились, бо їм вступати, і вони переживають, чи не буде так, як з батьками, які не могли вступити до багатьох вишів на багато спеціальностей через засилля блатних.
Юні учаники круглого столу ознайомлювались з цим законопроектом, і їх там хвилює не лише ЗНО, а й, наприклад, те, що їх можуть виключити з вишу за порушення правил, які розробляє керівництво університету. Тобто, в ті правила можна написати що завгодно, аж до заборони носити хлопцям довге волосся.
Законопроект ККС не вирішить практично жодної проблеми, він залишить все, як є, просто приведе у відповідність те, що є, ззаконом, бо нинішнє законодавство вже відстало від реального життя.
ЗНО – не лотерея, можете спробувати на собі й повгадувати відповіді з предмету, який знаєте найменше.Гарантую, що навіть мінімально необхідної для вступу кількості балів не наберете. А от на іспиті лотерея більше – вивчили 10 питань зі 100, і вас випало три з цих 10.
Батьки платитимуть репетиторам і при іспитах, і дітей все одно дресируватимуть. От тільки на ЗНО ніхто надресирувати не може, бо питання лишаються невідомими, тож визубрити правильні варіанти неможливо, тоді як на іспит всі питання відомі наперед (у всякому разі так було, коли я вступав), тож їх можна саме визубрити. ЗНО – це не лише тести з квадратиками. Це і питання, які потребують обширних змістовних відповідей, і саме в цьому напрямку ЗНО мають вдосконалювати фахівці. Цей шлях проходить весь світ.
Дітямз віддалених сіл набагато важче добиратись до міст, де знаходяться виші, куди вони прагнуть вступити. А якщо ці виші у різних містах – ще й їздити між тими містами. А ще й жити там на час складання іспитів.
Процес іспиту значно страшніший за ЗНО. Як можна зконцентруватись, коли тебе екзаменатори свідомо заплутують, чи просто непедагоогічно розважаються, ставлячи маніпулятивні питання? Не хочеться згадувати, скільки нещасних випадків трапялось з дітьми за ті роки, коли були іспити бо діти надмірно перехвилювалиь через здачу цих іспитів.
Не знаю (а точніше – знаю), кому потрібно знову ввести систему здачі іспитів при вступі до університету. І єкзаменатор матиме можливість реально оцінити рівень наповнення гаманця батьків.
А щодо карикатур – висловітьсвоє обурення міністру Табачнику. Він – не школяр, доросла людина, а під час засідання Кабміну, де розглядався законропроект “групи Згуровського”, склав свою презентацію проти законопроекту з карикатур на його розробників. Як дитина )))
Тож якщо Ви вважаєте, що школярі саме так уявляють собі навчання в університетіі, то як тоді, на Вашу думку, уявляє собі керування системою освіти Дмитро Володимирович. Сподіваюся, що Ваше обурення виллється в акцію протесту, де Ви особисто стоятимете з гаслом “Табачника у відтавку” ;)
Шановний ! Я не розумію де ви вичитали у законопроекті про зачіски студентів? Ось так і породжуються плітки…
Не можна стверджувати, що законопроект ККС не вирішить жодної проблеми. Навпаки ж при його прийнятті законопроект сприятиме подальшому розвитку освіти, поєднуватиме з науковою та практичною діяльністю, створить більш сприятливі умови для здобуття громадянами вищої освіти у відповідності з міжнародними стандартами. Ознайомтесь з проектом закону на офіційному сайті і самі це зрозумієте.
Що до вашої пропозиції взяти участь у акції протесту, то на мою думку, протестують і пікетують ті, у кого вже закінчились всі аргументи щодо відстоювання своїх позицій і не залишається нічого, окрім викрикувати гасла, розмахуючи прапорами…. А мені ще є що сказати.
Зрівнялівка абітурієнтів не враховує їх індивідуальних здібностей та способу мислення, не дає можливості продемонструвати додаткову мотивацію та зацікавленість. Самі результати ЗНО не вирішують нічого, адже вступ до ВНЗ відбувається й на основі балу атестату,який не завжди є правдивим. Свідченням цьому може послужити той факт, що більше половини медалістів України не підтвердили свою медаль результатами оцінювання. Цей факт є в першу чергу, каменем в бік недосконалості української системи освіти. Тому спочатку потрібно реформувати саму систему освіти,а вже потім вирішувати – проводити ЗНО чи вступні іспити!
Цікаво, що абітурієнти виступають за ЗНО, і проти вступних екзаменів, бо це породжує корупцію, але при тому соцопитування показує, що менше половини 40,5% погодуються з тим, що впровадження ЗНО стало кроком до справедливості у державі, але 34,4% – не погоджуються. Тому не можна остаточно стверджувати, що ЗНО – це боротьба з корупцією, але можна говорити про те “зазубрювання” правильних відповідей – це не перевірка знань для абітурієнта. Проте ж в законопроекті не йдеться про його остаточну відмінну, а лише зменшення ролі в певних передбачених випадках.
Люди завжди перебільшують рівень корупції, бо частина всюди її бачать. Навіть там, де її немає. Однак факто залишається фактом – при ЗНО корупція при вступі значно зменшилась. Якщо раніше студенти, які збираються теплими ночами у моєму дворі, розповідали, скільки вони заплатили при вступі, то зараз таких розмов немає. Я знаю декілька сіл, де перші студенти у Києві з”явилися лише після введення ЗНО.
Для врахування індивідуальних здібностей потрібно вдосконалювати ЗНО, вводити більше завдань з розгорнутою відповіддю, вводити тест на здібності. Ви пишете про ідеальний іспит, але ж в реальності вони перетворюються на конкурс гаманців в багатьох випадках. “Божевільних”, в хорошому смислі цього слова, викладачів не так багато, далеко не всі здатні індивідуально підійти до кожного абітурієнта.
Атестат зараз вирішує не багато, вага ЗНО більша, тож підходи до атестату теж слід міняти. Хоча й зовсім відмовлятися не можна, бо тоді діти зовсім закинуть “непотрібні” предмети. А реформувати освіту, в т.ч. і середню,безумовно, треба. Якість пересічного шкільного вчителя при таких зарплатах і при такій моралі в суспільстві й таких цінностях не може бути високою.
Я не знаю, хто Ви є за фахом, і хто саме збирається у вашому дворі, але те, що ви написали про вчителя школи – це не просто ганебні слова, ця ваша “позиція” із газетного матеріалу, особливо тих “журналістів”, яким заплатили за спробу образити надбання освіти та науки Радянського Союзу. Заплатили за те, щоб відчували себе “крутеликами”. Ось чому так пишуть – сподіваються отримати ще. З “журналістами” ми розібралися, з лайкою – ні.
І головне, ПРО ЩО ВАМ НЕ РОЗКАЗАЛИ ВАШІ ГАЗЕТИ – вашІ школярі НЕ показали себе достойними навчання у ВНЗ: вони НЕ брали участі у районних олімпіадах, отже, райвно не передало жодного прізвища до облоно, а ця дільниця керування середньої освіти НЕ передала ЖОДНОГО прізвища ЖОДНОМУ навчальному закладу. Документи – та запрошення на дні відкритих дверей ваше село не отримало. Думайте, аналізуйте!
Дуже цікаво читати статтю, у якій школярі уже являються експертами із питань ЗНО, якого іще не здавали та системи вищої освіти, відношення до якої ще взагалі не мали…Ну що ж тоді у мене перше запитання, чому ж так звані експерти не читали законопроект “Про вищу освіту” №1187, із яким вони категорично не погоджуються . Бо ж якби читали, то б знали, що в ньому з слова не написано про відміну ЗНО.
А те що за допомогою тестів від сьогодні визначають талановитих дітей, то це для мене взагалі нонсенс. Які ж це такі таланти можна відкрити в дитині за допомогою тестів??? цікаво було б почути відповідь, бо в мене чомусь тільки одна напрошується — талант списувати чи вгадувати.
Юліє, школярі не експерти, але знають, що для нихкраще.І живуть не у резервації, спілкуються з батьками, дядьками-тітками, старшими братами і сестрами, тому висновки про вступ за іспитами і за ЗНО зробити можуть. І чому ви так вперто, як і дехто з інших дописувачів (ви працюєте в одній команді?) намагаєтесь приписати школярам слова про скасування ЗНО? Я розуміючому. Щоб закинути їм, ніби вони не читали законопроект. Розчарую Вас. Там зібралися саме ті школярі, які цей законопроект читалиТому вони чудово знають, що ЗНО не скасовується, а нівелюєтьс іспитом. І в назві, і у виступах слово “скасування” щодо законопроекту не звучало. Воно звучало щодо виступу Калетніка (віце-спікера, а не автора законропроекту, хоча родина одна, хоч і партії різні).
А таланти ЗНО визначає дуже просто. Талант здасть чудово, що ЗНО,що іспит. От тільки екзаменатори на іспиті цей талант можуть завалити, а на ЗНО – ні. А Вам акож раджу взяти предмет,який Ви найгірше знаєте, й спробувати вгадуванням пройти тест з минулих років (ці тести опубліковані). Гарантую, що навіть необхідного для вступу мінімуму не наберете.
на меті не мала нічого закидати,як ви виразилися школярам, так у статті висвітлено автором.
а щодо тестів за минулі роки, знаєте проходити не буду тому що уже давно студентка і немає на то часу. Бо натомість є свої міністерські зрізу знань у бакалаврів (до речі якими в майбутньому планують замінити державні іспити бакалаврату). А я вам скажу, що тести на зовнішньому оцінюванні із першого разу не пройдеш із того предмету,який знаєш. Адже дуже багато питань побудовані не коректно і, як правило той хто знає губиться в заплутаних, а часом і невірних ,варіантах. Тож виходить, щоб здати зовнішнє тестування потрібно просто завчити відповіді на тести, а не володіти знаннями!!!
Автором статті є я. Покажіть, де там написано, що школярі сказали, нібито законопроект пропонує скасувати ЗНО? Навпаки, під час круглого столу вони неодноразово наголошували, що ЗНО в законопроекті є, але воно нівелюється введенням вступного іспиту. І як Ви завчите тести, якщо про питання, які в них містяться, ніхто не знає до моменту тестування? І чому важко проходити тести без підготовки, і до чого тут “визубрити”, коли Ви стверджуєте, що тести просто вгадуються. Яка підготовка потріібна для вгадування?
У кожного своя суб’єктивна думка з приводу ЗНО. Я щодня спілкуюся з дітьми, що воступали через ЗНО і від більшості з них я чую негативні відгуки з цього приводу. А саме: дитина вирішила тести, але наглядачі невірно приклеїли номер для перевірки і в результаті – більша кількість відповідей невірна. Прийшов лист, що можна подати на апеляцію, але він прийшов на 2 дні пізніше строку апеляції. Другий момент: дитина захворіла і втратила рік. Третій момент: двійочники з (вибачте за вираз) “припакованими” батьками купили сертифікати і все – студенти. То про що ще тут можна говорити?
Особисто я не хотіла б довірити своє життя лікарю, який поступав би тільки по ЗНО, так і міліціонери, наприклад, мають здавати фізичну підготовку.
Є багато дітей, які чудово відповідають і чудово знають матеріал, але вони просто губляться, то чому вони не можуть мати альтернативного варіанту для вступу до вишу?!
Тею, Вашіпретензіїтакож стосуються не ЗНО як способу,а організації його проведенння. То може краще вдосконалити проведення, а не відмовлятися від способу (навчитися водити, а не агітувати проти автомобілів?). Я не чув про продаж сертифікатів відреальних людей (чутки ходили), а от про хабарі за іспити чув повсюдно. Ви краще довірите своє життя лікарю, який вступив за хабар?
Ну а на іспиті, коли треба спілкуватись з трьома дорослими екзаменаторами, губляться значно більше, ніж передпаперами на ЗНО.
Я теж вступала без ЗНО. Вступила на бюджет і без хабаря! У мене дві вищі освіти і два червоних диплома. То я могла вступити, а вони ні? Не смішіть. Сидіти гадати “на кавовій гущі” який вірний варіант відповіді – тце не вихід, дитина має мислити і якби ви не змінювали систему організації ЗНО, але тестами логіку включати дітей ви не навчите!
Чим ЗНО краще за іспит? Я закінчив 2 ВУЗи з дипломами з відзнакою і при цьому я здавав іспити на державну форму навчання, і рахую що ЗНО не здатно оцінити знання дитини при вступі так як це можливо на іспиті. Я теж не з багатої сімї, і моїм батькам не під силу було навчати мене у ВУЗі, і в школі я не був відмінником, але на вступних іспитах я мав можливість доказати своє право на навчання у ВУЗі.
З кожним роком зменшується держзамовлення для навчання студентів у вищих навчальних закладах. Більшість із них навчається на платній основі. Виходячи сьогодні із ситуації вступний екзамен це метод оцінки його знань.
Відносно держзамовлення: а кому у господавстві країни потрібна величезна кількість випускників-фахівців, якзо їм нема де працювати?
Сучасне реформування вищої освіти неможливе без тестової форми оцінювання знань. Так як тестування являється однією із ефективних форм проведення контролю знань. Звичайно така форма контролю має безліч переваг: охоплює великий обсяг матеріалу; зменшує порівняно з традиційним опитуванням затрати часу на 50 відсотків; підвищує об’єктивність оцінювання знань; є стимулюючим чинником, оскільки студенти та школярі вивчатимуть саме те, що оцінюється; контролює не тільки велику кількість теоретичних питань, але й практичні навички; дає можливість розробляти всеосяжний план оцінки знань студентів. Я думаю тут все зрозуміло без слів – тестова форма оцінювання знань є ефективною!!!
А я вважаю, що це повне безглуздя – як можна перевірити ваші знання, особливо “не тільки велику кількість теоретичних питань, але й практичні навички” за умови ЗМЕНШЕННЯ навчальних годин на предмет, збільшення кількості студентів у групі та збільшення кількості студентів у навантаженні викладача.
Це схоже на жарт! “тестування являється однією із ефективних форм проведення контролю знань” ефективною для кого? Точно не для тих, хто його здає. Про яку всеосяжність може бути мова, якщо людина, що здає ЗНО, зовсім себе не проявляє? Діти перед ЗНО ходять до викладачів на репетиторство, щоб ті їм розказували, як написати твір на максимальну кількість балів і повірте, про “проявити себе і показати рівень знань” мова не йде взагалі. Ви не розумієте про що говорите так само як і ті школярі, що взяли участь у круглому столі, бо їм понарозказували такі казки, як ви пишете, а вони вірять, що це все в таких “рожевих тонах”.
школярі просто не знають поки що, що це таке ЗНО….я особисто скептично відношусь до нього, оскільки сама здавала і знаю як це…я вважаю що іспити потрібні у вузах, щоб ті абітурієнти, котрі розгубились на тестах, мали змогу ще раз спробувати свої сили і вступити до вузу!
Включення вступних іспитів у ВНЗ крім зно, тільки до покращення. Випускники хоть почнуть мозок включати і навчаться думати соєю головою, і готуватись до вступу краще. Мені цей законопроект до вподоби !!!
Дай но вгадаю, – Вінницький аграрний? Чи не та?;)