На другий день навчання у Четвертій Школі Лідерів Змін, що проходить у Святогірську, учасники практикували інтеграційні вправи для розвитку комунікативних навичок, прослухали лекції про те, як заробляти на містах та віднайти цікавинку свого регіону для інвестора.
Інтеграційні вправи з Аллою Соколовською, (ІЦ «Майдан Моніторинг», Бережани) та Олександром Караневичем (ІЦ «Майдан Моніторинг», Бережани).
Вправа 1: «Хто я?»
Завдання: Тренери прикріплюють на спини учасників аркуш А4, впродовж трьох хвилин учасники мають написати на спинах хоча б семи учасників по одному слову, які дають характеристику першого враження стосовно цієї людини.
Мета: Знайомство та аналіз написаного.
Тематичний аналіз: Щоразу, коли звертаєтесь до інвесторів, в першу чергу маєте пам’ятати, яке враження ви справляєте як людина. Оскільки інвестиції люди дають ЛЮДЯМ, яким довіряють.
ВПРАВА 2: «Хто є хто?»
Завдання: Тренери розділяють на підлозі скотчем три сектори.
Далі оголошують варіанти, а люди розподіляються на сектори
1.Ті, що люблять читати книги
2. Ті, що прочитали в житті менше 20 книг
3. Ті, що не читають (з будь-яких причин)
1. Ті, хто дивляться телевізор
2. Ті, хто дивляться лише новини і улюблені передачі
3. Ті, хто не дивляться телевізор категорично
1. Ті, хто не користуються інтернетом
2. ТІ, хто створюють більше двох новин в день
3. Ті, хто користуються соцмережами більше 4 годин в день
1. ТІ, хто щасливий в стосунках
2. В активному пошуку
3. Все складно
1.Хто знає щось про «Майдан Моніторинг»
2. Хто причетний до його діяльності
3. Хто вперше чує цю назву
Інші запитання-експромтом.
Мета: Побачити інтереси один одного, знайти спільні цінності, пізнати однодумців.
ВПРАВА 3: «Інвестуйте в моє місто»
Роль: Олександр Караневич – Інвестор
Завдання: Тренери ділять усіх на пари, на три хвилини кожен має розійтись і в ході спілкування в парі хтось один має переконати іншого, що інвестувати треба саме в його місто. Через три хвилини за дзвінком тренера одна пара разом має переконати іншу пару інвестувати саме в те місто, яке вони вирішили. Далі четвірка має переконати четвірку. І так далі. В кінцевому результаті має бути єдина пропозиція міста, чітко обґрунтована командою, яку вони представлять інвестору.
Хто не може знайти компромісу – вибуває з гри.
Мета: Застосувати навички переконання, ораторського мистецтва, роботи в команді, можливості прийняти спільне рішення, залучити кошти інвестора хоча б в одне місто!
ВПРАВА : «Я буду ЛІДЕРОМ ЗМІН»
Завдання: Всі стають в одне коло. По черзі кожен каже «Я буду Лідером змін, бо я вмію робити ось так! (далі кожен показує один жест – рух). Всі перепитують хором «Ти будеш лідером змін, бо ти вмієш робити ось так? (всі повторюють рух)
Мета: Рух, радість, робота в команді, визначення степені креативності учасників.
ВПРАВА 5: «ДАЙТЕ ГРОШІ»
Роль: Олександр Караневич – Інвестор
Завдання учасників: Стати в чергу до інвестора і спробувати його переконати інвестувати у ваше місто лише двома реченнями.
Завдання інвестора: Давати тільки кожному третьому.
Мета: Визначити, хто може тримати себе в руках, коли йму не вдається. Визначити степінь креативності та переконливості, визначити, хто спостережливий і вловить послідовність «Через трьох».
ВПРАВА-гра 6: «Трата – та, Трата – та, наша пісенька крута».
– наші руки гарні, а в сусіда кращі,
– наші плечі гарні, а в сусіда кращі,
– наша спина гарна, а в сусідів краща….
(для позитивного завершення)
Лекція – мотиватор “Навіщо місту “треті місця” і як на них можна заробляти?”
Олександр Славський (програмний директор HUB-Odesa).
HUB-Odessa: “Чотири ідеальні площадки для роботи, відпочинку та реалізації ваших проектів, які змінюють світ ” – 1700 подій в рік”.
Нотатки:
Публічний простір, креативний простір, анти – кафе.
Теотрія “Блакитних океанів” http://innovations.com.ua/ua/articles/13474/temp – пошук просторів, що відрізняються від інших і є конкурентно спроможними.
Знайдіть досі неіснуючий формат в місті. HUB- Одеса об’єднує бізнес – складову та громадські ініціативи.
Є в Одесі Кавярня – книгарня, поєднання речей заради ефективності.
Є теорія інтегральної динаміки, теорія різнокольорового менеджементу.
Соціальне підприємництво – це ідея майбутнього. Україна – бідна держава, ми не дочекаємось, аби держава вкладала в громадськість.
Треба навчитись самому заробляти на соцідеї.
Треті місця – це будь – які місця, де зшивається суспільство (перші два – дім та робота). В двох перший місцях ви маєте думати про роботу та про дім, а в третьому місці ви знаходитесь у відносинах з суспільством.
Існує термін – тканина суспільства. Його треба міцно зв’язати між собою. Ключові цінності – відкритість та доступність. В такій співпраці народжуються та реалізуються проекти, бо це не власне – а загальне інформаційне поле.
Кагортінг – це для прикладу 1500 метрів з 9.00 до 23.00 (вартість 1800-місяць).
Якщо є музей – то це має бути живе середовище, бо екскурсія вже не продуктивна.Музей з експонатами, бібліотеки з книгами – мертві.
Зміни не роблять люди в піджачках, зміни народжуються в творчих просторах.
Простір має бути і зрозумілими правилами входу, тематичними подіями. В HUB-Odesa є лише 5 людей – логістів, решту подій задають громадські активісти.
Скористайтесь сайтом “Microsoft” для безкоштовного забезпечення програмним забезпеченням навчальні заклади.
Максимально залучайте молодь в місто.
Імпоктність – термін, що визначає ефективність та результативність проекту.
Освіта – наш пріорітет, бо активісти з усього світу навчають саме наших місцян. Ці речі нас надихають!
Спостерігайте, як ведуть себе люди на подіях.
Створюйте простір для бізнесу, громадських діячів, влади.
Публічно задекларуйте про те, чим ви займаєтесь – через сайти і все інше. Якщо вас нема в інформаційному просторі – люди не знатимуть, що ви є.
Хочете брати кошти в інвесторів – зробіть повну фінансову звітність організації. Щоб люди працювати якісно, вони мають заробляти конкуренту зарплату.
Навчіться продати себе великому бізнесу.
Навчайте на конкретних прикладах успішних особистостей.
Лекція Бориса Кушнірука “Інвестиційна політика регіону. Погляд економіста” .
В економічних реформах України ми не йдемо, а повземо. Єдине радує, що повземо в потрібному напрямку. Конфлікт з Росією все одно вибухне у будь-який час.
Коли в твою ногу вліз цвях – це турбує тебе більше, аніж масштабні проблеми всесвіту. Всі, з ким воювала Росія після конфлікту жили значно краще, аніж Росія. Тому зараз надія є і в нас.
Коли готують бульйон – всі деталі виглядають не смачно. Це стан, в якому зараз перебуває Україна.
Не формуйте психологію безнадії.
Ніщо так не стимулює, як ціна. Збільшення тарифів на комунальні послуги навчить нас економити, і цей крок ціноутворення є правильним та необхідним.
За роки незалежності ми мали можливість будь-яку справу збудувати чи зруйнувати. Кожен головний прокурор мав можливість стати доларовим мільйонером. Якщо зараз прокуратура просто буде представником держави в суді – це дасть значний прорив в антикорупційних схемах.
Нам треба крок контролю за доходами та видатками. Безліч людей не їздять в райцентри.
рекомендую прочитати статтю “Яку країну ми будуємо“:
Яку країну ми будуємо? Частина 1.
Яку країну ми будуємо? Частина 2.
Яку країну ми будуємо? Частина 3.
Там, де завершується розпорядження землі одною громадою – розпочинається іншою. Нам треба чіткі територіальні межі та передача повноважень громадам.
Місцева громада може зробити багато, але багато залежить і від місцевої політики.
Прифронтова територія залишатиметься такою багато років. Крим та Донбас були депресивними територіями, тому досі вони не цікавили Росію.
Якщо ви хочете, щоб в країні народжувались діти – розселяйте пари в приватні будинки.
Треба громаді вимагати, аби влада оприлюднювала витрати бюджету.
Колективізм – то міф радянського союзу, насправді вони були одиночками, які насильно ходили на збори. В Західній культурі люди є членами трьох різних об’єднань за цінностями. Цим людям нав’язати іншу думку неможливо – бо вони в соціальній темі. Рішення в такому суспільстві нав’язується не автоматом, а ефективною комунікацією.
Умань живе рік за кошти, які одноразово традиційно привозять хасіди. Ми маємо будувати не пост-совкову систему, а західно – європейську.
Створюйте унікальність тут і на місці – створіть власний міф території. Це ваші внутрішні кошти. Дайте собі раду самі, не чекайте , що прийде хтось і зробить. Без формування первинних громад ми нічого не побудуємо.
Дискусія: “Освіта, як інвестиція в місто”, модератор Галина Усатенко (кандидат наук, доцент КНУ імені Шевченка, Фонд “Європа XXI”, Київ).
Думки Галини Усатенко щодо дискусії:
“Надзвичайно цікава дискусія. Кілька висновків, цікавих для освітянської спільноти, яка працює над інвестуванням в освіту. Зауважу що були учасники переважно південно-східних областей, а також Рівненської, Тернопільської, Житомирської та Київської областей:
– освіта для переважної більшості учасників є важливою гуманітарною і ціннісною складовою життя міста;
– від початку дискусії висловлювалося міркування, що питання інвестування в освіту можна розглядати у двох головних аспектах: інвестування в освітні інституції та інвестування в Людину. На завершення дискусії дійшли дещо іншого висновку.
Інвестиції потрібні в:
– менеджмент – управлінський і кадровий, особливо в сегменті загальної і середньої освіти;
– розвиток бізнес-інкубаторів, передовсім в сегменті вищої освіти;
– освітні інституції, особливо з сегменті вищої освіти, можуть стати основою для ребрендінгу міста;
– практично усі висловилися за необхідність інвестування у неформальну освіту та освіту дорослих, зокрема для налагодження мережування та горизонтальних комунікацій і задля гідності людини та розвитку соціального капіталу;
– у формування моделі професійної орієнтації школярів та студентів;
– у нові методики викладання;
– у популяризацію освіти загалом і навиків навчання впродовж життя.
є над чим поміркувати…
але головний сумний висновок: навіть якби й був інвестор – чіткого розуміння об’єкту чи суб’єкту інвестування переважна більшість учасників не бачать”.
Перший день У Святогірську стартувала Четверта Школа Лідерів змін
Проект «Українська миротворча школа» реалізується коаліцією громадських організацій за фінансової підтримки Посольства Великої Британії в Україні.
Репортаж Алли Соколовської
Редактор Наталя Ляшенко