У черкаських маршрутках розпочали кампанію проти вживання суржику

[nggallery id=16]

Плакати з написами “Навіщо мові бур’яни” з’явилися на 4-х маршрутах в Черкасах. На плакатах у двох колонках розміщені вирази, в яких українці найчастіше роблять помилки, та їх правильні відповідники українською мовою.

Проект розробили 3 студентки ЧНУ ім. Б. Хмельницького: Анна Іваненко, Оксана Краснощок та Валерія Ігнатенко.

“Клеїли їх о 5-й ранку, — розповіла Gazeta.ua координатор проекту 21-річна Анна Іваненко. —-Із запланованих 1500 плакатів майже половину вже розмістили. Водії дякували, обіцяли, що почитають і самі”.

“Ми брали участь в програмі “Майстерня громадської активності”. Це програма неформальної демократичної освіти для молоді. Тут ми повинні були створити якийсь соціальний проект для покращення життя громади. А ідею трохи піддивилися у Львові. Кілька років тому я бачила там у тролейбусах плакати “Говорімо правильно й красиво”. У Черкасах справді великі проблеми з мовою. Люди вживають суржик, бо просто не знають, як правильно говорити,” – продовжила вона.

На реалізацію проекту кошти виділила “Майстерня громадської активності”, обласна громада, а Приватні перевізники “Еліт-транс” та “Черкаси авто-транс” дозволили безкоштовно розмістити рекламу в своєму транспорті.

Черкащанам реклама подобається, але нарікають на те, що погано видно.

“Як виходитиму, то прочитаю, а так як заходив, то не побачив. Але там є український орнамент, то вже хочеться подивитися, — зазначив 33-річний Сергій. – Я другий рік навчаюся мові самотужки, працюю у відділі кадрів. Це документи, люди. Коли телефонують з гарною українською, якось незручно відповідати російською. І документації побільшало українською. Але з приводу реклами, гадаю, вона мало на що вплине. Не в рекламі справа, а в розумінні того, що ти живеш в Україні. Коли в дитсадках і школах персонал почне розмовляти рідною мовою, тоді це допоможе”.

“Мовою Україна не робиться, це як додаток до загальної мозаїки, яка утворюється із спільного народу, території. А найкращим стимулом до вивчення мови є людина, яка гарно нею розмовляє. Коли чуєш і тобі хочеться так само гарно повторити. Щоб друкована реклама була дієвою, треба збільшити шрифт і систематично оновлювати змістове наповнення”.

23-річний Максим не вважає, що така соціальна реклама його не стосується:

“Ви послухайте як наш міністр балакає. Риба гниє з голови, хай спочатку він навчиться, а вже потім з нас спрос братиме”, — кидає на ходу й вискакує з маршрутки хлопець.

“Треба починати з системи освіти. А послухаєш державних діячів, взагалі сумно робиться”, — підтримує його Василь, 26 років.

Інна ІЩУК

Acerca de Дмитро Пилипець 250 Articles
Громадський активіст

1 Comment

  1. Молодці! Так тримати! Хочу щоб в Дніпропетровську та інших переважно кацапомовних областях з’явились подібні плакати!

Los comentarios están cerrados.