Автомобілі, від яких не можуть відмовиться київські чиновники

«Уряд продовжує дотримуватися політики жорсткого обмеження витрат на утримання апарату державного управління», – саме така фраза знаходиться на численних сайтах державних органів, а також державних діячів. Вперше така новина з`явилася на офіційному порталі Кабінету Міністрів Україні (http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=245018617&cat_id=244276429). Фактично, була продовжена Постанова КМУ «Про економію державних коштів» до 2014 року(http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/943-2008-%D0%BF). Окрім меблів, ноутбуків та мобільних телефонів, цей документ також забороняє чиновникам за державні гроші купувати автомобілі.  З часу оприлюднення Постанови пройшло півроку. Експерти ГО «Центр політичних студій та аналітики» (ЦПСА) вирішили проаналізувати наслідки цього документу. Об`єктом аналізу стали Київська обласна рада, Київська міська рада, КМДА, а також районні в місті Києві державні адміністрації. Експертів цікавили плани річних закупівель(тендерів) на 2012, а також додатки до них.

Як кажуть, на Україні Закон як стовп, який дуже легко обійти. В планах закупівлі експерти закупівлі нових автомобілів не знайшли. Але…

Кожним органом влади були передбачені значні суми бюджетних коштів на оренду транспортних засобів з водієм та послуги таксі.

Навіть без глибокого аналізу, експерти зрозуміли, що поняття «закупівля транспортного засобу» чиновники замінили на  «оренду». “Подібною схемою користуються чиновники фактично по всій Україні. Вона дозволяє їм і надалі користуватися дорогими службовими машинами, видатки на утримання яких все одно продовжують йти з і так не великих місцевих бюджетів,”- прокоментував ситуацію директор ЦПСА Віктор Таран.

Тож, щоб ситуація прояснилася для громадськості, експерти ЦПСА підрахували цифри. Для початку експерти дізналися, що авто орендуються на термін від 5-и до 10-и місяців. Обрахунки проводяться за 1 км та за 1 год проведених замовником у дорозі на день. Потім приблизну цифру, яка отримується за день помножують на термін дії договору між замовником та надавачем послуги (без урахування неділі, як вихідного дня).

Технічний опис та марки автомобілів, які орендували, були взяті з документацій конкурсних торгів адміністрацій на офіційному загальнодержавному сайті «Державні закупівлі»  http://tender.me.gov.ua/. За отриманими характеристиками експерти встановили приблизні середні ціни таких автомобілів за допомогою сайтів http://avtosale.ua/ та http://auto.ria.ua/.

Орган Авто, які взяли в оренду/ послуги, які придбали Сума

Термін послуг

(міс)

Надавач послуг Орієнтовна вартість на ринку
Київська міська рада
  1. Опель Омега
  2. Опель Омега
  3. Тойота Камрі
  4. Тойота Камрі
  5. Хюндай Соната
1.500.000 грн

11

КП «Автотранспортне підприємство Київської міської ради» 872.000 грн
Київська облрада
  1. Тойота Ленд Крузер,   2009
  2. Мітсубіші Паджеро Вагон,     2007
  3. Шкода СуперБ,      2003
  4. Фольксваген Каравелла,     2004
  5. Шкода Октавія,     2003
  6. Шевроле Лачетті,     2008
  7. Деу Ланос,     2005
  8. ГАЗ 3302 (Газель),     2005
  9. ГАЗ 31105 (Волга),    2007
591.298 грн 72коп

7

Комунальне підприємство Київської обласної ради «Автогосподарство» 1136000 грн
Дарницька РДА
  1. Тойота Камрі
125.000 грн

9,5

КП “Управління житлового господарства” Дарницького району м.Києва 240000 грн
Дарницька РДА
  1. Легковий автомобіль (робочий об’єм  двигуна 1,8 куб. см)
56.000 грн

5

КП “Управління житлового господарства” Дарницького району м.Києва 128000 грн
Дніпровська РДА
  1. VW Passat B6
  2. KIA Magentis
  3. KIA Magentis
270.000 грн. 20коп

5,5

Комунальне автотранспортне підприємство Дніпровського району м.Києва 344000 грн
Оболонська РДА
  1.  «Шкода СуперБ»
  2. «Шкода СуперБ»
  3. УАЗ 31622-070
  4. «Daewoo Lanos»
321921,54 грн

8,5

КП “Автотранспортне підприємство Оболонської районної у м.Києві державної

адміністрації

400000 грн
Оболонська РДА Послуги з перевезення пасажирів 111 561,98грн

9

КП “Автотранспортне підприємство Оболонської районної у м.Києві державної

адміністрації

 
Подільська РДА Автомобіль класу «Е» («Е») з об’ємом  двигуна не менше 2,4, чорного кольору, не раніше 2005р 214175,94 грн

9,5

Комунальне автотранспортне підприємство Печерської райдержадміністрації

м.Києва”

112000 грн
Святошинська РДА
  1. «Тойота Камрі 2.4» 2.
  2. «Опель Омега 2.2»
  3. «Шевролет Лачетті 1.8»
  4. «Шкода Фабія 1.4»
704048,3 грн.

8,5

КП “Екологія” Святошинської районної у місті Києві держадміністрації 504000 грн
Всього:   3894006,48грн

  3736000 грн

КМДА не проводило закупівлі по транспортним засобам, послугам, т.я. це робили численні служби та головні управління. Голосієвська, Деснянська, Печерська, Солом`янська та Шевченківська РДА також не проводили.

Загальна вартість автівок, які держадміністрації взяли в оренду, виявилася нижче ніж сума орендної плати, яку виплатили ті ж таки адміністрації з місцевого бюджету. До слова, висока вартість оренди спостерігається в Подільській та Святошинській РДА. Оболонська РДА, окрім орендованих авто за 321921,54 грн, дозволила собі продовжити минулорічний контракт з надавачем послуг на 111 561,98 грн. Орендна плата Київської міської ради взагалі перевищує вартість орендованих авто майже в два рази. Натомість, Київська облдержадміністрація, Дарницька та Дніпровська райдержадміністрації в місті Києві навпаки орендували авто за ринковими цінами, що не перевищують вартість самих авто.

Таким чином, уряду, який виступає за жорстке обмеження витрат на утримання апарату держуправління, потрібно звернути увагу на наявність конкретної прогалини в сфері державних закупівель, яка дозволяє обходити заборони уряду законним шляхом.

Примітка: Ціни, за якими рахувалася вартість авто є приблизними. На точність впливало три фактори:

  1. Неточний опис автомобілів в документаціях конкурсних торгів.
  2. Авто, які орендували, є б/в.
  3. Оболонська РДА, у 2012 році закупила послуги на суму 111 561,98грн без проведення державних закупівель, що унеможливлює для експертів визначення автомобіля(ів) за відсутності документації конкурсних торгів.

 

 

Матеріал підготовлений «Центром Політичних Студій та Аналітики»

Іноземними партнерами проекту в межах спільної ініціативи є: Pact Inc., Міжнародний фонд «Відродження» та Фонд Східна Європа.