Оксана Середкіна: В нашої школи немає мети давати дітям освіту

Не треба плутати холодильник з обігрівачем.

Якщо не відкривати дверцята, можна подумати, що холодильник це такий обігрівач, що погано працює, і дає мало тепла. Але, якщо зазирнути в середину, ми побачимо, що це ефективний прилад для вироблення холоду.

Мало хто усвідомлює, що в нашої школи немає мети давати дітям освіту. Ми плутаємо бажане і дійсне. Наша середня школа, насамперед, це інституція суспільного опікування, щоб загнати велику кількість дітлахів в рамки. Плюс соціальна адаптація, причому, цю функцію вона продовжує ще з радянських часів за радянськими лекалами. Освіту школа не дає і не збирається навіть. Про що йде мова на пересічних батьківських зборах? Звісно, про гроші. Але, наївні батьки продовжують щось вимагати від школи.

Як вирватися з замкненого кола? Ну найперше, припинити покладатися на державу. Державні інституції неефективні, і школа не виключення. Розширення форм власності, поява нових шкіл, які будуть конкурувати з похмурим державним середовищем сприяє оздоровленню ситуації. А потім формулювати суспільний запит. Чому в нас розплодилися псевдоекономічні факультети в усіляких парканобудівельних інститутах? А тому, що був запит від суспільства, бо затюкані батьки щиро вважали, що менеджер — це круто, і були готові платити як за контракт, так і хабарі. Керівництво ВИШів просто користувалося ситуацією, важко їх звинувачувати в цьому. Усвідомлення реальних інтересів, переорієнтація на ті галузі, які в майбутньому сприяють міцній кар’єрі і принесуть гроші, неодмінно позитивно вплине на нашу освіту.

Оксана Середкіна, ІЦ “Майдан Моніторинг”

3 Comments

  1. Чого ви всі чіпляєтесь до школи. Як тільки новий глава адміністрації району(та й області) появляється так зразу і по школам їздять з різними перевірками. Звичайно, залишились тільки вчителі, культура та медики яких можна напрягти і показати хто хазяїн. Ви підприємців напрягайте які податки не платять так як треба. дороги подивіться які, ціни та все інше, а потім беріться до вчителів. Спочатку хай держава захистить працівників як в соціальному плані так і в правовому, а потім виявляйте претензії. Чому в школі вчителі говорять про гроші на зборах? Тому що держава практично нічого не дає. Ремонти, харчування дітей, відпочинок і все інше покладено на батьків. Давайте почнемо з цього, а потім будете розказувати яка в нас освіта. У нас реформи в освіті заключаються в тому щоб до того що вчителі робили раніше добавити ще якусь роботу. Писанини більше ніж в бухгалтерів і т. д.. Чому не говорите за відповідальність батьків? Зате вчитель відповідає за все. Навіть якщо дитина вчинить злочин ввечері коли батьки повинні за неї відповідати все одно вчителі пишуть всілякі пояснюючі. Спочатку треба в державі лад навести починаючи з Верховної Ради і всіх керівників, а потім чіплятися до освіти, культури, медицини. А говорити – не мішки носити

  2. Справа не в розширенні форм власності, а у свідомості батьків (про сумлінність вчителів зараз, на жаль, можна мріяти. Хоча є і багато сумлінних і відповідальних). Я багато років працювала в школі, ліцеїта бачила процес зі сторони як мама. І глибоко переконана, що батьки самі розбещують вчителів. Так, в нас ще совкові підходи, але ж це іде від ВНЗ, які готують вчителів (( треба, в першу чергу, міняти підходи там.

  3. Тільки жорстка конкуренція між вчителями за учнів і відповідна оплата. А «поява нових шкіл» – це тільки лозунг, чи то пак слогáн, як казав ініціатор соціальних ініціатив президента, про виконання яких вчителі натхненно звітували.

Los comentarios están cerrados.