На офіційному сайті Центральної виборчої комісії (http://www.drv.gov.ua/portal/!cm_core.cm_index?option=ext_organ_ved&prejim=5&pmn_id=128) з’явилася інформація про те, що на 21 квітня 2013 року призначені позачергові вибори міського голови м. Алчевськ. Поява такої інформації не може не викликати стурбованості членів нашої організації, бо може свідчити про відхід від демократичної практики призначення виборів в Україні та про формування системи непрозорих кулуарних процедур, за яких рішення органів, уповноважених призначати вибори, мають по суті формальний характер.
Відповідно до законодавства України позачергові місцеві вибори в України призначаються Постановою Верховної Ради України на першу неділю після спливу 60-ти денного строку з дня прийняття такої Постанови. Проте Верховна Рада Постанову про призначення позачергових виборів алчевського міського голови не приймала. Восьмого січня 2013 року до ВР був внесений проект Постанови № 1201-70, за текстом якого ці вибори мали відбутися 17 березня. Проте, цей проект Верховною Радою не був розглянутий.
Тобто, ЦВК України офіційно повідомила про призначення на 21 квітня позачергових виборів в Алчевську у той час, коли орган, який має конституційні повноваження призначати такі вибори, ще не визначився. І навіть проекту Постанови з такою датою виборів на сайті Верховної Ради не має. Цей факт ми розуміємо так, що стосовно дати виборів в Алчевську визначився якийсь іншій державний орган, вплив якого на законотворчий процес у сфері виборчих процедур є більш вирішальним, ніж позиція народних депутатів
Для нас також є неприйнятним вибірковість у призначені позачергових виборів. Так, внаслідок виборів народних депутатів 28 жовтня 2012 року достроково припинилися повноваження не лише алчевського міського голови, але й повноваження лисичанського міського голови й юбілейнинського (міста Луганська) селищного голови. Тож, викликає подив, що позачергові вибори призначаються лише в Алчевську і не призначаються в Лисичанську та Ювілейному. В демократичному суспільстві право обирати своїх міських та селищних голів належить виборцям, і реалізація такого права не може залежати від політичної кон’юнктури чи доброї ласки влади.
В ЛОВ ВГО КВУ розцінюють ці факти як такі, що можуть свідчити про порушення демократичних принципів призначення виборів.
Правління ЛОВ ВГО КВУ
Учора близько 22 години з сайту ЦВК була знята інформація про призначення виборів міського голови Алчевська на 21 квітня.