МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Закон про вибори народних депутатів

11/19/2001 | технолог
Він дуже великого обсягу - декілька десятків сторінок, тому ставлю лінк на ЦВК:
http://www.cvk.ukrpack.net/laws/indexLaw.htm

Відповіді

  • 2001.11.20 | Л.К.

    Re: Закон про вибори народних депутатів

    З А К О Н У К Р А Ї Н И


    Про вибори народних депутатів України


    Розділ I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

    Стаття 1. Основні засади і принципи виборів народних
    депутатів України

    1. Народні депутати України (далі - депутати) обираються
    громадянами України на основі загального, рівного і прямого
    виборчого права шляхом таємного голосування.

    2. Кількісний склад Верховної Ради України визначається
    Конституцією України ( 254к/96-ВР ).

    3. Вибори депутатів здійснюються за змішаною
    (пропорційно-мажоритарною) системою:

    1) 225 депутатів обираються за пропорційною системою у
    багатомандатному загальнодержавному виборчому окрузі (далі -
    багатомандатний округ) за виборчими списками кандидатів у депутати
    (далі - виборчі списки) від політичних партій, виборчих блоків
    політичних партій (далі - партії (блоки);

    2) 225 депутатів обираються за мажоритарною системою
    відносної більшості в одномандатних виборчих округах (далі -
    одномандатні округи).

    4. Участь громадян України у виборах депутатів є
    добровільною. Ніхто не може бути примушений до участі чи неучасті
    у виборах.

    Стаття 2. Загальне виборче право

    1. Право голосу на виборах депутатів (право обирати
    депутатів) мають громадяни України, яким на день виборів
    виповнилося вісімнадцять років.

    2. Документом, який підтверджує громадянство України виборця,
    є:
    1) паспорт громадянина України;

    2) паспорт громадянина України для виїзду за кордон;

    3) тимчасове посвідчення громадянина України;

    4) дипломатичний паспорт;

    5) службовий паспорт;

    6) посвідчення особи моряка;

    7) посвідчення члена екіпажу;

    8) військовий квиток для військовослужбовців строкової
    служби.

    3. Громадяни України, які мають право голосу, можуть брати
    участь у роботі виборчих комісій як їх члени, а також у проведенні
    передвиборної агітації, здійсненні спостереження за проведенням
    виборів депутатів та інших заходах у порядку, визначеному цим та
    іншими законами України.

    4. Будь-які прямі або непрямі привілеї або обмеження виборчих
    прав громадян України за ознаками раси, кольору шкіри, політичних,
    релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального
    походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або
    іншими ознаками забороняються. Не допускаються обмеження щодо
    участі громадян у виборчому процесі, крім обмежень, передбачених
    Конституцією України ( 254к/96-ВР ) та цим Законом.

    5. Не має права голосу громадянин, визнаний судом
    недієздатним.

    6. Громадянин України, який проживає або перебуває в період
    підготовки і проведення виборів за межами України на законних
    підставах, має право голосу на виборах депутатів.

    Стаття 3. Рівне виборче право

    1. Вибори депутатів є рівними: громадяни України беруть
    участь у виборах на рівних засадах.

    2. Кожний виборець на виборах депутатів має один голос у
    багатомандатному окрузі та один голос - в одномандатному окрузі.
    Виборець може використати свій голос тільки на одній виборчій
    дільниці.

    Стаття 4. Пряме виборче право

    Вибори депутатів є прямими. Громадяни України безпосередньо
    обирають депутатів шляхом голосування за кандидатів у депутати,
    включених до виборчого списку партії (блоку), та за кандидатів у
    депутати в одномандатних округах.

    Стаття 5. Вільні вибори

    1. Вибори депутатів є вільними. Виборцям забезпечуються умови
    для вільного формування своєї волі та її вільного виявлення при
    голосуванні.

    2. Застосування насильства, погроз, обману, підкупу чи
    будь-яких інших дій, що перешкоджають вільному формуванню та
    вільному виявленню волі виборця, забороняється.

    Стаття 6. Таємне голосування

    Голосування на виборах депутатів є таємним: контроль за
    волевиявленням виборців забороняється.

    Стаття 7. Особисте голосування

    Кожний виборець голосує на виборах особисто. Голосування за
    інших осіб чи передача виборцем права голосу будь-якій іншій особі
    забороняється.

    Стаття 8. Право бути обраним

    1. Депутатом може бути обраний громадянин України, який на
    день виборів досяг двадцяти одного року, має право голосу і
    проживає в Україні протягом останніх п'яти років.

    2. Проживання в Україні за цим Законом означає проживання на
    території, яка включає: територію в межах державного кордону
    України, морські судна, що перебувають у плаванні під Державним
    Прапором України, а також перебування громадян України у
    встановленому законодавством порядку у відрядженні за межами
    України, в дипломатичних та інших офіційних представництвах і
    консульських установах України, міжнародних організаціях та їх
    органах, на полярних станціях України, а так само перебування
    громадян України за її межами відповідно до чинних міжнародних
    договорів України.

    3. Не може бути включеним у виборчий список, висунутим в
    одномандатному окрузі і обраним депутатом громадянин, який має
    судимість за вчинення умисного злочину, якщо ця судимість не
    погашена і не знята у встановленому законом порядку.

    Стаття 9. Право висування кандидатів у депутати

    Право висування кандидатів у депутати належить громадянам
    України, які досягли вісімнадцяти років і мають право голосу. Це
    право реалізується ними через партії (блоки) або шляхом
    самовисування у порядку, встановленому цим Законом.

    Стаття 10. Виборчий процес

    1. Виборчий процес - це здійснення суб'єктами, визначеними
    статтею 11 цього Закону, виборчих процедур, передбачених цим
    Законом.

    2. Виборчий процес здійснюється на засадах:

    1) законності та заборони незаконного втручання будь-кого у
    цей процес;

    2) політичного плюралізму (багатопартійності);

    3) гласності і відкритості виборчого процесу;

    4) рівності прав партій (блоків) - суб'єктів виборчого
    процесу;

    5) рівності всіх кандидатів у депутати;

    6) свободи передвиборної агітації, рівних можливостей доступу
    до засобів масової інформації;

    7) неупередженості до партій (блоків), кандидатів у депутати
    з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування,
    їх посадових і службових осіб та керівників підприємств, установ і
    організацій.

    3. Початок виборчого процесу оголошує Центральна виборча
    комісія відповідно до строків, визначених Конституцією України та
    цим Законом.

    4. Виборчий процес включає такі етапи:

    1) складання списків виборців;

    2) утворення одномандатних округів;

    3) утворення виборчих комісій;

    4) висування та реєстрація кандидатів у депутати, включених
    до виборчих списків партій (блоків) у багатомандатному окрузі, та
    кандидатів у депутати в одномандатних округах;

    5) проведення передвиборної агітації;

    6) голосування;

    7) підрахунок голосів виборців та встановлення підсумків
    голосування і результатів виборів депутатів;

    8) реєстрація обраних депутатів.

    5. Виборчий процес завершується офіційним оприлюдненням
    Центральною виборчою комісією результатів виборів депутатів.

    Стаття 11. Суб'єкти виборчого процесу

    Суб'єктами виборчого процесу є:

    1) громадяни України, які мають право голосу (далі -
    виборці);

    2) виборчі комісії, утворені відповідно до цього Закону та
    Закону України "Про Центральну виборчу комісію" ( 733/97-ВР );

    3) кандидати у депутати, зареєстровані у порядку,
    встановленому цим Законом;

    4) партії (блоки), які висунули кандидатів у депутати;

    5) органи державної влади та органи місцевого самоврядування
    у випадках, передбачених цим Законом;

    6) офіційні спостерігачі від партій (блоків) - суб'єктів
    виборчого процесу, від кандидатів у депутати, зареєстрованих в
    одномандатних округах, від іноземних держав і міжнародних
    організацій.

    Стаття 12. Гласність і відкритість виборчого процесу

    1. Підготовка і проведення виборів депутатів здійснюються
    відкрито і гласно.

    2. Виборчі комісії інформують громадян про свій склад,
    місцезнаходження та режим роботи, про утворення одномандатних
    округів і виборчих дільниць, про основні права виборців, у тому
    числі про право оскарження неправомірних рішень, дій чи
    бездіяльності виборчих комісій, органів державної влади та органів
    місцевого самоврядування, посадових та службових осіб цих органів,
    які обмежують їх виборчі права, забезпечують можливість для
    ознайомлення їх зі списками виборців, із виборчими списками партій
    (блоків), з передвиборними програмами партій (блоків), відомостями
    про кандидатів у депутати, передвиборними програмами кандидатів у
    депутати, зареєстрованих в одномандатних округах, з порядком
    заповнення виборчих бюлетенів, сповіщають населення про підсумки
    голосування і результати виборів депутатів, надають іншу
    інформацію у випадках, передбачених цим Законом.

    3. Рішення органів державної влади та органів місцевого
    самоврядування, що стосуються виборів депутатів, а також рішення
    виборчих комісій доводяться до відома громадян через засоби
    масової інформації або оприлюднюються в інший спосіб.

    4. Засоби масової інформації зобов'язані об'єктивно
    висвітлювати хід підготовки і проведення виборів. Їх представникам
    гарантується безперешкодний доступ на всі публічні заходи,
    пов'язані з виборами, а на засідання виборчих комісій та на
    виборчу дільницю у день виборів - на умовах, визначених у частині
    дев'ятій статті 25 цього Закону, крім випадків, передбачених
    законами України. Виборчі комісії, органи державної влади, органи
    місцевого самоврядування, посадові і службові особи цих органів
    зобов'язані в межах своїх повноважень і компетенції надавати їмінформацію щодо підготовки і проведення виборів.

    Стаття 13. Законодавство про вибори депутатів Підготовка і проведення виборів депутатів регулюютьсяКонституцією України, цим Законом, Законом України "Про Центральнувиборчу комісію" та іншими законами України.
    Розділ II. ВИДИ ВИБОРІВ ДЕПУТАТІВ, ПОРЯДОК І СТРОКИ ЇХ ПРИЗНАЧЕННЯ
    Стаття 14. Види виборів депутатів та порядок їх призначення
    1. Вибори депутатів можуть бути черговими, позачерговими,повторними та проміжними.
    2. Чергові вибори депутатів проводяться у зв'язку з закінченням конституційного строку повноважень Верховної РадиУкраїни і не потребують окремого рішення про їх призначення.
    3. Позачергові вибори депутатів призначаються ПрезидентомУкраїни в порядку, встановленому Конституцією України( 254к/96-ВР ).
    4. Повторні вибори депутата призначаються в одномандатномуокрузі Центральною виборчою комісією в порядку, встановленому цимЗаконом, у разі визнання виборів депутатів в цьому окрузінедійсними або такими, що не відбулися, або у разі визнання особитакою, яка відмовилася від депутатського мандата.
    5. Проміжні вибори депутата призначаються в одномандатномуокрузі Центральною виборчою комісією в порядку, встановленому цимЗаконом, у разі вибуття депутата, обраного в цьому окрузі.

    Стаття 15. Строки проведення виборів
    1. Чергові вибори депутатів відбуваються в останню неділюберезня четвертого року повноважень Верховної Ради України.
    2. Початок виборчого процесу чергових виборів депутатів Центральна виборча комісія оголошує за 90 днів до дня виборів.
    3. Позачергові вибори депутатів відбуваються в останню неділюшістдесятиденного строку з дня опублікування Указу ПрезидентаУкраїни про дострокове припинення повноважень Верховної РадиУкраїни.
    4. Повторні вибори депутата відбуваються в одномандатномуокрузі в останню неділю шістдесятиденного строку з дняопублікування Центральною виборчою комісією рішення про їхпризначення. Рішення про призначення повторних виборів депутатівприймається Центральною виборчою комісією не пізніш як у тридцятиденний строк з дня прийняття рішення про визнання виборіву цьому окрузі недійсними або такими, що не відбулися, або у разівизнання особи такою, яка відмовилася від депутатського мандата.
    5. Проміжні вибори депутата в одномандатному окрузівідбуваються в останню неділю шістдесятиденного строку з дняопублікування рішення про їх призначення. Рішення про призначення проміжних виборів депутата приймається Центральною виборчоюкомісією не пізніш як у тридцятиденний строк з дня достроковогоприпинення повноважень депутата, обраного в цьому окрузі.
    6. Початок виборчого процесу повторних та проміжних виборівдепутата в одномандатному окрузі оголошується Центральною виборчоюкомісією не пізніше наступного дня після опублікування рішення проїх призначення.
    7. Повторні та проміжні вибори депутата в одномандатному окрузі протягом одного року до дня проведення чергових виборів непроводяться.

    Розділ III. ВИБОРЧІ ОКРУГИ І ВИБОРЧІ ДІЛЬНИЦІ
    Стаття 16. Виборчі округи
    1. Вибори депутатів проводяться в багатомандатному окрузі тау 225 одномандатних округах.
    2. Багатомандатний округ включає всю територію України.
    3.Одномандатні округи утворюються Центральною виборчоюкомісією не пізніш як за 90 днів до дня чергових виборів зприблизно рівною кількістю виборців у кожному окрузі. Орієнтовнасередня кількість виборців в одномандатних округах визначаєтьсяЦентральною виборчою комісією на підставі даних центральногооргану виконавчої влади з питань статистики. Відхилення кількості виборців в одномандатному окрузі не може перевищувати, як правило,десяти відсотків орієнтовної середньої кількості виборців водномандатних округах.
    4. До складу одномандатного округу можуть бути включені одинабо кілька районів, міст (обласного, республіканського вАвтономній Республіці Крим значення), районів у містах або їхчастин. Не допускається утворення виборчих округів з територій, щоне межують між собою.
    5. Повідомлення про утворення одномандатних округів іззазначенням їх номерів, меж, центрів, орієнтовної кількостівиборців у кожному окрузі оприлюднюється Центральною виборчоюкомісією у державних засобах масової інформації у триденний строкз дня прийняття нею відповідного рішення.

    Стаття 17. Виборчі дільниці
    1. Для підготовки і проведення голосування та підрахункуголосів виборців територія кожного одномандатного округуподіляється на виборчі дільниці.
    2. Виборчі дільниці утворюються, за винятком випадків,передбачених частинами четвертою, п'ятою та сьомою цієї статті,окружними виборчими комісіями за поданням виконавчих комітетівсільських, селищних, міських (міст, де немає районних рад),районних у містах рад, а у разі відсутності таких органів - запропозицією відповідно сільських, селищних, міських голів, голіврайонних у містах рад або посадових осіб, які відповідно до законуздійснюють їх повноваження. Окружна виборча комісія своїм рішеннямвизначає межі кожної виборчої дільниці та місцезнаходженнядільничної виборчої комісії, встановлює єдину нумерацію виборчихдільниць у межах одномандатного округу.
    3. У стаціонарних лікувальних закладах, на суднах, які перебувають у день голосування у плаванні під Державним ПрапоромУкраїни, на полярних станціях України та в інших місцяхтимчасового перебування виборців з обмеженими можливостямипересування виборчі дільниці утворюються окружними виборчимикомісіями за місцем розташування відповідних закладів чи установабо за місцем приписки судна чи полярної станції.
    4. Військовослужбовці голосують на виборчих дільницях,розташованих за межами військових частин (формувань). Виборчідільниці на територіях військових частин (формувань) можутьутворюватися як виняток Центральною виборчою комісією за поданнямвідповідної окружної виборчої комісії.
    5. Виборчі дільниці при дипломатичних та інших офіційнихпредставництвах і консульських установах України за кордоном, увійськових частинах (формуваннях), дислокованих за межами України,утворюються за поданням Міністерства закордонних справ УкраїниЦентральною виборчою комісією з визначенням одномандатних округів,до яких ці виборчі дільниці відносяться.
    6. Виборчі дільниці утворюються з кількістю виборців віддвадцяти осіб до трьох тисяч осіб. Якщо на відповідній територіїналічується менше або більше від зазначених меж чисельностівиборців і їх (або їх надлишок) неможливо віднести до іншоївиборчої дільниці або неможливо утворити додаткову виборчудільницю на цій території, виборча дільниця може бути утворена зменшою або більшою від відповідних граничних значень чисельністювиборців.
    7. Виборчі дільниці утворюються не пізніш як за 50 днів додня виборів. У винятковому випадку виборча дільниця можеутворюватися Центральною виборчою комісією не пізніш як за п'ятьднів до дня виборів за поданням відповідної окружної виборчоїкомісії або Міністерства закордонних справ України. 8. Рішення виборчої комісії про утворення виборчих дільницьіз зазначенням їх номерів, меж, місцезнаходження відповіднихдільничних виборчих комісій оприлюднюється у засобах масовоїінформації або в інший спосіб не пізніш як на п'ятий день післядня прийняття цього рішення, а у разі утворення виборчої дільниціу винятковому випадку відповідно до частини сьомої цієї статті -не пізніш як за два дні до дня виборів.

    Розділ IV. ВИБОРЧІ КОМІСІЇ
    Стаття 18. Система виборчих комісій
    1. Систему виборчих комісій, що здійснюють підготовку тапроведення виборів депутатів, становлять:
    1) Центральна виборча комісія;
    2) окружні виборчі комісії;
    3) дільничні виборчі комісії.
    2. Повноваження виборчих комісій щодо підготовки тапроведення виборів депутатів поширюються:
    1) Центральної виборчої комісії - на всю територію України;
    2) окружної виборчої комісії - на територію одномандатногоокругу;
    3) дільничної виборчої комісії - на територію виборчоїдільниці.
    4)
    Стаття 19. Статус виборчих комісій
    1. Статус Центральної виборчої комісії визначаєтьсяКонституцією України, Законом України "Про Центральну виборчукомісію" ( 733/97-ВР ), цим та іншими законами.
    2. Статус окружних та дільничних виборчих комісійвизначається цим Законом.
    3. Окружна виборча комісія є юридичною особою.
    4. Дільнична виборча комісія не є юридичною особою. Дільничнавиборча комісія має власну печатку зразка, затвердженого Центральною виборчою комісією.

    Стаття 20. Порядок утворення окружної виборчої комісії
    1. Окружна виборча комісія утворюється Центральною виборчоюкомісією не пізніш як за 80 днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії у кількостіне менше дванадцяти і не більше двадцяти осіб за поданнями (небільш як на одну особу) центральних керівних органів партій(блоків) за умови, що партії (партії, що входять до блоку)зареєстровані в установленому законом порядку та мають (хоча бодна із партій, що входить до блоку, має) зареєстровані вустановленому законом порядку організації у регіоні, визначеному вчастині другій статті 133 Конституції України, на території якогоутворено відповідний одномандатний округ. Зазначені подання, дояких додаються заяви осіб, запропонованих до складу відповідноїокружної виборчої комісії, про згоду на участь у її роботі,вносяться не пізніше ніж за 85 днів до дня виборів.
    2. До складу окружних виборчих комісій обов'язково включаються представники партій (блоків), які подолали чотирьохвідсотковий бар'єр на попередніх виборах народнихдепутатів України, та партій, які у поточному складі ВерховноїРади України мають свої партійні фракції (фракції блоків), якщо ціпартії відповідають умовам, передбаченим частиною першою цієїстатті. Представники інших партій (блоків) включаються до складуокружних виборчих комісій шляхом жеребкування, що проводитьсяЦентральною виборчою комісією не пізніше ніж на третій день після закінчення строку внесення подань, зазначених у частині першійцієї статті.
    3. У разі змін, що відбулися в період між виборами у складівиборчого блоку політичних партій, який отримав чотири і більшевідсотків голосів виборців, що взяли участь у голосуванні напопередніх виборах народних депутатів України, правонаступниквиборчого блоку, від якого обов'язково включаються представники доскладу окружних виборчих комісій відповідно до частини другої цієїстатті, визначається відповідно до положення частин другої татретьої статті 48 цього Закону.
    4. У разі, якщо у встановлений частиною першою цієї статтістрок не надійшли подання щодо складу окружної виборчої комісії або якщо кількість запропонованих до складу виборчої комісії осібстановить менше дванадцяти, окружна виборча комісія утворюєтьсяЦентральною виборчою комісією за поданням її Голови у кількостідванадцяти осіб, з обов'язковим урахуванням поданих кандидатур відпартій (блоків), зазначених у частині першій цієї статті.
    5. До складу окружної виборчої комісії можуть входити громадяни України, які мають право голосу і проживають у межахвідповідного одномандатного округу або міста, на території якогорозташований цей округ.
    6. До складу окружної виборчої комісії не можуть входитикандидати у депутати, уповноважені особи партій (блоків) -суб'єктів виборчого процесу, довірені особи кандидатів у депутати,посадові та службові особи органів державної влади та органівмісцевого самоврядування, а також громадяни, які утримуються вустановах кримінально-виконавчої системи або мають судимість завчинення умисного злочину, якщо ця судимість не погашена або незнята у встановленому законом порядку.
    7. Голова, заступник голови та секретар окружної виборчоїкомісії не можуть бути представниками однієї партії (блоку).
    8. Рішення про утворення окружної виборчої комісії та провключення до її складу осіб, зазначених у частині третій цієїстатті, підлягають оприлюдненню у засобах масової інформації увідповідному регіоні не пізніш як на п'ятий день з дня їхприйняття.

    Стаття 21. Порядок утворення дільничної виборчої комісії
    1. Дільнична виборча комісія утворюється відповідною окружноювиборчою комісією не пізніш як за 35 днів до дня виборів у складіголови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії заподанням районного, міського (міськрайонного) чи вищого рівняосередку (організації) партії (осередків (організацій) партій, що входять до блоку) - суб'єктів виборчого процесу, кандидатів удепутати, зареєстрованих у відповідному одномандатному окрузі,крім випадків, передбачених частинами дев'ятою - одинадцятою цієїстатті.
    2. Дільнична виборча комісія утворюється у кількості не меншевосьми осіб. На виборчих дільницях, де кількість виборців неперевищує п'ятдесяти осіб, дільнична виборча комісія можеутворюватися у складі голови, секретаря та двох - чотирьох членівкомісії.
    3. До складу дільничної виборчої комісії можуть входитигромадяни України, які мають право голосу і проживають у межахвідповідного одномандатного округу або міста, на території якого розташований цей округ.
    4. До складу дільничної виборчої комісії не можуть входитиособи, зазначені у частині шостій статті 20 цього Закону.
    5. Районні, міські (міськрайонні) чи вищого рівня осередки(організації) партії (відповідні осередки (організації) партій, щовходять до блоку) - суб'єкти виборчого процесу не пізніш як за 43дні до дня виборів подають до відповідної окружної виборчоїкомісії список осіб від партії (блоку) - членів цієї партії(партій, що входять до блоку) або безпартійних для включення їх доскладу конкретних дільничних виборчих комісій із зазначенням запропонованих осіб на посаду голови, заступника голови тасекретаря комісії за підписом керівника відповідного осередку(організації) партії (керівників осередків (організацій) партій,що входять до блоку), який скріплюється печаткою партії (печаткамипартій, що входять до блоку). До списку додаються заяви осіб,запропонованих до складу відповідної дільничної виборчої комісії,про згоду на участь у її роботі.
    6. Кандидат у депутати, зареєстрований в одномандатномуокрузі, у строк, зазначений у частині п'ятій цієї статті, подає довідповідної окружної виборчої комісії список осіб для включення їхдо складу конкретних дільничних виборчих комісій із зазначенням запропонованих осіб на посаду голови, заступника голови тасекретаря комісії за особистим підписом, який засвідчуєтьсяголовою окружної виборчої комісії або в установленому закономпорядку. До цього списку додаються заяви осіб, запропонованих доскладу відповідної дільничної виборчої комісії, про згоду научасть у її роботі.
    7. До складу дільничної виборчої комісії обов'язкововключається (за наявності відповідних подань) не більше однієїособи від партії (блоку), кандидата у депутати, зареєстрованого у відповідному одномандатному окрузі.
    8. Кожна партія (блок), кандидат у депутати, зареєстрований увідповідному одномандатному окрузі, мають право на пропорційнучастку керівних посад у дільничних виборчих комісіях. Частка керівних посад для кожної партії (блоку), кандидата у депутати, зареєстрованого у відповідному одномандатному окрузі, визначаєтьсявідповідно до кількості осіб, поданих партією (блоком), кандидатому депутати, зареєстрованим у відповідному одномандатному окрузі,до складу дільничних виборчих комісій, у відношенні до загальноїкількості осіб, поданих всіма партіями (блоками) в межаходномандатного округу та кандидатами у депутати, зареєстрованими у відповідному одномандатному окрузі.
    9. У разі, якщо у встановлений частиною п'ятою цієї статтістрок не надійшли подання щодо осіб для включення їх до складудільничних виборчих комісій або якщо кількість запропонованих доскладу дільничної виборчої комісії осіб становить менше восьми,дільнична виборча комісія утворюється окружною виборчою комісієюза поданням її голови у кількості восьми осіб з урахуваннямкандидатур від партій (блоків), кандидатів у депутати,зареєстрованих у відповідному одномандатному окрузі.
    10. Дільнична виборча комісія на судні, яке в день виборівперебуває у плаванні під Державним Прапором України, на полярнійстанції України утворюється окружною виборчою комісією за місцемприписки судна, полярної станції за поданням капітана судна,керівника станції у строк, передбачений частиною першою цієїстатті.
    11. Дільнична виборча комісія при дипломатичних та іншихофіційних представництвах і консульських установах України закордоном, у військовій частині (формуванні), дислокованій замежами України, утворюється Центральною виборчою комісією заподанням Міністерства закордонних справ України у строк,передбачений частиною першою цієї статті.
    12. У разі утворення виборчої дільниці у винятковому випадкувідповідно до частини сьомої статті 17 цього Закону дільничнівиборчі комісії утворюються Центральною виборчою комісією одночасно з утворенням виборчих дільниць.
    13. Рішення про утворення дільничної виборчої комісіїпідлягає оприлюдненню в засобах масової інформації або в іншийспосіб не пізніш як на третій день з дня її утворення.

    Стаття 22. Повноваження Центральної виборчої комісії
    1. Повноваження Центральної виборчої комісії щодо підготовкита проведення виборів депутатів визначаються цим Законом, ЗакономУкраїни "Про Центральну виборчу комісію" ( 733/97-ВР ) та іншимизаконами України.
    2. Крім повноважень, визначених Законом України "ПроЦентральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія:
    1) приймає обов'язкові для виборчих комісій роз'яснення зпитань застосування цього Закону, здійснює організаційно-методичнезабезпечення їх діяльності;
    2) скликає у разі необхідності за власною ініціативою засідання виборчої комісії нижчого рівня;
    3) контролює використання виборчими комісіями коштівДержавного бюджету України, що виділені на підготовку тапроведення виборів, із залученням до проведення перевірокпрацівників органів Міністерства фінансів України;
    4) встановлює норми і перелік обладнання, інвентарю дляприміщень виборчої комісії та приміщень для голосування, а такожвиди послуг, робіт, що можуть надаватися виборчим комісіям;
    5) припиняє рух коштів на рахунках окружних виборчих комісійв установах банків після закінчення строку повноважень комісій абов разі порушення ними кошторисно-фінансової дисципліни; приймаєрішення про перерахування залишків коштів на рахунок Центральноївиборчої комісії;
    6) визначає відповідно до цього та інших законів Українипорядок використання засобів масової інформації для проведенняпередвиборної агітації;
    7) забезпечує виготовлення інформаційних плакатів партій(блоків), кандидати у депутати від яких зареєстровані вбагатомандатному окрузі;
    8) здійснює контроль за надходженням та використанням коштіввиборчих фондів партій (блоків), залучає до проведення вибірковихперевірок установу банку, в якій відкрито рахунки відповіднихвиборчих фондів;
    9) забезпечує централізоване виготовлення бланківвідкріплювального посвідчення на право участі у виборах депутатів(далі - відкріплювальне посвідчення);
    10) забезпечує централізоване виготовлення у необхіднійкількості виборчих бюлетенів та передає їх окружним виборчимкомісіям;
    11) визнає у випадках, передбачених цим Законом, виборидепутатів недійсними;
    12) призначає повторні та проміжні вибори у випадках,передбачених цим Законом;
    13) надсилає до Рахункової палати звіт про витрату коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведеннявиборів, у тримісячний строк з дня офіційного опублікуваннярезультатів виборів;
    14) здійснює інші повноваження відповідно до цього та іншихзаконів України.

    Стаття 23. Повноваження окружної виборчої комісії
    1. Повноваження окружної виборчої комісії починаються з дняприйняття рішення про її утворення і закінчуються через 10 днівпісля дня офіційного оприлюднення Центральною виборчою комісієюрезультатів виборів.
    2. Окружна виборча комісія:
    1) забезпечує підготовку та проведення виборів депутатів водномандатному окрузі та в багатомандатному окрузі в межаходномандатного округу;
    2) здійснює в межах території відповідного одномандатногоокругу контроль за додержанням і однаковим застосуваннямзаконодавства про вибори депутатів виборцями, дільничнимивиборчими комісіями, органами державної влади та органамимісцевого самоврядування, посадовими і службовими особами цихорганів, підприємствами, установами, організаціями та їхпосадовими особами, партіями (блоками), кандидатами у депутати;
    3) надає правову, організаційно-методичну, технічну допомогудільничним виборчим комісіям, організовує навчання членів цихкомісій з питань організації виборчого процесу;
    4) реєструє кандидатів у депутати в одномандатному окрузі тавидає їм посвідчення за формою, встановленою Центральною виборчоюкомісією;
    5) реєструє довірених осіб кандидатів у депутати,зареєстрованих в одномандатному окрузі, та видає їм посвідчення заформою, встановленою Центральною виборчою комісією;
    6) утворює виборчі дільниці, крім випадків, передбачених участинах четвертій, п'ятій та сьомій статті 17 цього Закону,встановлює їх межі та єдину нумерацію в одномандатному окрузі;
    7) утворює дільничні виборчі комісії відповідно до цьогоЗакону;
    8) скликає у разі необхідності за власною ініціативоюзасідання дільничної виборчої комісії;
    9) вирішує питання використання коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку та проведення виборів, упорядку, встановленому Центральною виборчою комісією;
    10) контролює діяльність органів виконавчої влади та органівмісцевого самоврядування з питань забезпечення приміщеннями дляголосування, транспортом, засобами зв'язку, обладнанням, у межахсвоєї компетенції розглядає і вирішує інші питанняматеріально-технічного забезпечення виборів на території виборчогоокругу;
    11) забезпечує виготовлення інформаційних плакатів прокандидатів у депутати, зареєстрованих в одномандатному окрузі, тапередає їх дільничним виборчим комісіям;
    12) разом з відповідними органами виконавчої влади і органамимісцевого самоврядування сприяє організації зустрічей кандидатів у депутати, їх довірених осіб, уповноважених осіб партій (блоків) звиборцями на підприємствах, в установах, організаціях усіх формвласності, а у випадках, передбачених цим Законом, - організовуєці зустрічі;
    13) затверджує текст виборчого бюлетеня для голосування водномандатному окрузі;
    14) передає дільничним виборчим комісіям бланкивідкріплювальних посвідчень та виборчі бюлетені;
    15) забезпечує виготовлення печаток, штампів та передає їхдільничним виборчим комісіям;
    16) встановлює підсумки голосування в багатомандатному окрузів межах одномандатного округу;
    17) встановлює та оприлюднює результати виборів депутата водномандатному окрузі, приймає рішення про обрання депутата вцьому окрузі;
    18) визнає голосування на виборчій дільниці недійсним,призначає повторне голосування у випадках, передбачених цимЗаконом;
    19) вносить подання до Центральної виборчої комісії щодовизнання недійсними виборів депутата в одномандатному окрузі у випадках та в порядку, передбачених цим Законом;
    20) заслуховує інформацію дільничних виборчих комісій,місцевих органів виконавчої влади та органів місцевогосамоврядування з питань підготовки і проведення виборів;
    21) веде облік офіційних спостерігачів, які зареєстровані водномандатному окрузі;
    22) розглядає звернення, заяви і скарги стосовно підготовкита проведення виборів в одномандатному окрузі та приймає щодо нихрішення;
    23) забезпечує передачу на зберігання до відповідноїдержавної архівної установи виборчої та іншої документації впорядку, встановленому Центральною виборчою комісією;
    24) здійснює інші повноваження відповідно до цього та іншихзаконів України.

    Стаття 24. Повноваження дільничної виборчої комісії
    1. Повноваження дільничної виборчої комісії починаються з дняприйняття рішення про її утворення і закінчуються через 10 днівпісля дня офіційного оприлюднення Центральною виборчою комісієюрезультатів виборів.
    2. Дільнична виборча комісія:
    1) здійснює в межах території відповідної виборчої дільниціконтроль за додержанням та однаковим застосуванням законодавствапро вибори депутатів;
    2) уточнює списки виборців, подає їх для загальногоознайомлення та у випадках, передбачених цим Законом, вносить доних зміни;
    3) забезпечує можливість ознайомлення виборців із виборчимисписками кандидатів у депутати від партій (блоків), зпередвиборними програмами цих партій (блоків), відомостями провсіх кандидатів у депутати, зареєстрованих в одномандатномуокрузі, їх передвиборними програмами, а також з рішеннями, опублікованими Центральною виборчою комісією, відповідною окружноювиборчою комісією, власними рішеннями та повідомленнями;
    4) завчасно вручає або надсилає кожному виборцю іменнізапрошення із зазначенням дати проведення виборів, адресиприміщення для голосування, часу початку і закінчення голосування;
    5) забезпечує підготовку приміщення для голосування тавиборчих скриньок;
    6) вносить зміни до виборчих бюлетенів у випадках,передбачених цим Законом, за рішенням Центральної виборчої комісіїчи відповідної окружної виборчої комісії;
    7) організовує на виборчій дільниці голосування;
    8) здійснює підрахунок голосів виборців, поданих на виборчійдільниці;
    9) визнає недійсним голосування на виборчій дільниці занаявності обставин, передбачених у статті 70 цього Закону;
    10) розглядає звернення, заяви і скарги з питань підготовкивиборів та організації голосування на виборчій дільниці та в межахсвоїх повноважень приймає щодо них рішення;
    11) здійснює інші повноваження відповідно до цього та інших законів України.

    Стаття 25. Організація роботи виборчих комісій
    1. Основною формою роботи виборчої комісії є засідання, якескликається головою комісії, в разі його відсутності - заступникомголови, а у разі відсутності голови та його заступника -секретарем комісії.
    2. У разі необхідності засідання виборчої комісії може бутискликане за рішенням виборчої комісії вищого рівня.
    3. Перше засідання виборчої комісії скликається не пізніш якна третій робочий день після дня її утворення, а наступні - занеобхідності; у разі утворення виборчої комісії одночасно зутворенням виборчої дільниці відповідно до частини сьомої статті17 цього Закону перше засідання комісії скликається не пізнішенаступного робочого дня після дня її утворення.
    4. Засідання виборчої комісії є чинним, якщо в ньому береучасть не менш як дві третини складу комісії.
    5. Засідання виборчої комісії скликається з обов'язковимповідомленням усіх членів комісії про час, місце проведення засідання та його порядок денний.
    6. Членам виборчої комісії надаються проекти рішень комісіїта необхідні матеріали, як правило, не пізніш як за день до дняпроведення засідання комісії.
    7. Засідання виборчої комісії веде голова комісії або йогозаступник; у разі невиконання ними цієї функції комісія визначаєзі свого складу головуючого на засіданні.
    8. Виборча комісія на вимогу однієї третини комісії від їїскладу, а також за рішенням виборчої комісії вищого рівнязобов'язана розглянути на своєму засіданні питання, що відносятьсядо її повноважень, не пізніш як у триденний строк, але не пізнішедня виборів, а у день виборів, крім дільничної виборчої комісії, - невідкладно. Дільнична виборча комісія зобов'язана розглянути насвоєму засіданні питання, що відносяться до її повноважень, навимогу зазначених членів комісії в день виборів або за рішеннямвиборчої комісії вищого рівня, прийнятого в день виборів,невідкладно після закінчення голосування.
    9. На засіданнях виборчої комісії, на виборчій дільниці вдень виборів, у приміщенні, де проводиться голосування, маютьправо бути присутніми без запрошення комісії лише кандидати удепутати, їх довірені особи, уповноважені особи, офіційніспостерігачі від партій (блоків) - суб'єктів виборчого процесу,кандидата у депутати, зареєстрованого у відповідномуодномандатному окрузі (разом не більше двох осіб - від однієї партії (блоку), кандидата у депутати), а також офіційніспостерігачі від іноземних держав і міжнародних організацій,представники засобів масової інформації (не більше двох осіб відодного засобу масової інформації).
    10. Виборча комісія може прийняти мотивоване рішення пропозбавлення права участі в засіданні осіб, зазначених у частинідев'ятій цієї статті, якщо вони перешкоджають його проведенню.Таке рішення приймається двома третинами від її складу. Комісія неможе позбавити цього права зазначених осіб за вчинення дій,спрямованих на здійснення ними своїх прав, передбачених цим Законом.
    11. На засіданні виборчої комісії ведеться протокол, що підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (чивиконуючим обов'язки секретаря, який визначається на засіданні).
    12. Рішення виборчої комісії приймається відкритимголосуванням більшістю голосів від складу комісії, крім випадків,передбачених цим Законом. При однаковій кількості голосів членіввиборчої комісії, поданих під час голосування, прийнятимвважається те рішення, за яке голосував головуючий на засіданні комісії.
    13. Рішення виборчої комісії з розглянутого питання оформляється у формі постанови, яка повинна містити: найменуваннякомісії; найменування рішення; дату та місце його прийняття іпорядковий номер; мотивувальну частину з посиланням на обставини,що зумовили розгляд питання на засіданні комісії; посилання наконкретні положення нормативно-правових актів або рішення виборчоїкомісії вищого рівня чи судові рішення, якими керувалася комісіяпри прийнятті рішення; резолютивну частину. Рішення підписується головуючим на засіданні.
    14. Член виборчої комісії, який бере участь у її засіданні іне згоден з рішенням, прийнятим комісією, має право у письмовій формі висловити окрему думку, яка додається до відповідногопротоколу засідання виборчої комісії.
    15. Рішення виборчої комісії, прийняте в межах їїповноважень, є обов'язковим для всіх суб'єктів та інших учасників виборчого процесу. Ніхто не має права втручатися у діяльністьвиборчих комісій, крім випадків, передбачених законом.
    16. Рішення виборчої комісії, що суперечить законодавствуУкраїни або прийняте з перевищенням її повноважень, може бутискасоване виборчою комісією вищого рівня або судом. У такомувипадку виборча комісія вищого рівня має право прийняти рішення посуті питання.
    17. Звернення, заяви і скарги, що надійшли до виборчої комісії, реєструються в порядку, встановленому Центральноювиборчою комісією.
    18. Для організаційного, правового, технічного забезпечення здійснення повноважень, передбачених цим Законом, виборча комісіяможе залучати відповідних спеціалістів, технічних працівників.

    Стаття 26. Статус члена виборчої комісії
    1. Статус члена Центральної виборчої комісії визначаєтьсяЗаконом України "Про Центральну виборчу комісію" ( 733/97-ВР ).
    2. Статус члена окружної, дільничної виборчої комісіївизначається цим Законом.
    3. Громадянин може одночасно входити до складу лише однієївиборчої комісії, що здійснює підготовку та проведення виборівнародних депутатів України, виборів депутатів Верховної РадиАвтономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських,селищних, міських голів.
    4. За рішенням виборчої комісії, яке затверджується виборчоюкомісією вищого рівня, голова, заступник голови, секретар або іншічлени окружної виборчої комісії (загальною кількістю не більшеп'яти осіб), дільничної виборчої комісії (загальною кількістю не більше двох осіб) протягом усього періоду повноважень виборчоїкомісії або частини цього періоду можуть виконувати своїповноваження у виборчій комісії з оплатою їх праці в комісіївідповідно до статті 28 цього Закону. Зазначені особи на цейперіод звільняються від виконання виробничих або службовихобов'язків за основним місцем роботи.
    5. Член виборчої комісії має право:
    1) брати участь у підготовці питань, що вносяться на розглядвиборчої комісії;
    2) виступати на засіданнях виборчої комісії, ставити іншимучасникам засідання запитання щодо порядку денного, вносити пропозиції з питань, віднесених до повноважень комісії;
    3) за дорученням відповідної виборчої комісії перевірятидіяльність виборчих комісій нижчого рівня;
    4) знайомитися з документами виборчої комісії, членом якоївін є, та виборчих комісій нижчого рівня на відповідній території;
    5) на відшкодування шкоди, заподіяної його життю, здоров'ю чимайну у зв'язку з виконанням обов'язків члена виборчої комісії, упорядку і розмірі, встановлених Кабінетом Міністрів України.
    6. Член виборчої комісії зобов'язаний:
    1) додержуватися Конституції України, цього та інших законівУкраїни з питань підготовки і проведення виборів;
    2) брати участь у засіданнях виборчої комісії;
    3) виконувати рішення виборчої комісії та обов'язки, покладені на нього згідно з їх розподілом у комісії.

    7. Член виборчої комісії має інші права та обов'язкивідповідно до цього та інших законів України.
    8. Члену виборчої комісії під час виконання своїх обов'язків забороняється агітувати за чи проти партій (блоків), кандидатів удепутати та публічно оцінювати діяльність партій (блоків) -суб'єктів виборчого процесу та кандидатів у депутати.
    Стаття 27. Припинення повноважень виборчої комісії та члена комісії, який входить до її складу
    1. Повноваження окружної, дільничної виборчої комісіїприпиняються через 10 днів після офіційного опублікуваннярезультатів виборів депутатів у відповідному одномандатному окрузі. Повноваження окружної, дільничної виборчої комісії можутьбути достроково припинені виборчою комісією, яка її утворила, завласною ініціативою, за поданням органів прокуратури або зарішенням суду у разі порушення комісією Конституції України( 254к/96-ВР ), цього та інших законів України.
    2. Повноваження члена окружної, дільничної виборчої комісії припиняються одночасно з припиненням повноважень виборчої комісії.
    3. Повноваження члена окружної, дільничної виборчої комісіїприпиняються достроково виборчою комісією, яка її утворила, узв'язку з:
    1) особистою заявою про складення повноважень члена комісії;
    2) відкликанням його партією (блоком), кандидатом у депутати,зареєстрованим у відповідному одномандатному окрузі;
    3) припиненням його громадянства України;
    4) втратою партією (блоком), за поданням якої особу буловключено до складу виборчої комісії, статусу суб'єкта виборчогопроцесу, скасуванням рішення про реєстрацію кандидата у депутати водномандатному окрузі, за поданням якого особу було включено до складу виборчої комісії;
    5) вибуттям на період до дня виборів за межі одномандатногоокругу або населеного пункту, що тягне за собою неможливість виконувати обов'язки члена комісії;
    6) систематичним невиконанням покладених на нього обов'язків;
    7) реєстрацією його кандидатом у народні депутати України,кандидатом у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, кандидатом у депутати місцевої ради або кандидатом на посадусільського, селищного, міського голови;
    8) реєстрацією його уповноваженою особою партії (блоку),довіреною особою кандидата у народні депутати України абокандидата у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим,кандидата у депутати місцевої ради або кандидата на посадусільського, селищного, міського голови;
    9) порушенням ним законодавства України про вибори;
    10) набранням щодо нього законної сили обвинувальним вирокомсуду за вчинення умисного злочину;
    11) входженням його до іншої виборчої комісії будь-якогорівня, що здійснює підготовку та проведення виборів народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної РеспублікиКрим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міськихголів;
    12) визнанням його недієздатним;
    13) його смертю.

    4. У разі дострокового припинення повноважень виборчоїкомісії або зменшення її кількісного складу нижче від межі,встановленої у статтях 20 та 21 цього Закону, відповідна виборчакомісія вищого рівня не пізніше ніж на сьомий день з дняприпинення повноважень комісії або її члена, але не пізніш як напередодні дня виборів, відповідно затверджує новий склад комісіїабо включає до її складу інших осіб замість тих, повноваження якихприпинено, у порядку, встановленому цим Законом.
    5. У разі систематичного невиконання головою, заступникомголови, секретарем або іншим членом виборчої комісії покладених на нього обов'язків окружна або дільнична виборча комісія можезвернутися до виборчої комісії, яка її утворила, з мотивованимрішенням про його (їх) заміну, якщо за це проголосувало не меншедвох третин членів комісії від її складу. Це рішення підлягаєобов'язковому розгляду у строки, зазначені у частині четвертійцієї статті. 6. При виникненні обставин, передбачених у пунктах 1, 3, 4,7, 8, 10, 13 частини третьої цієї статті, повноваження члена(членів) комісії припиняються з моменту їх виникнення або виявлення, а передбачених у пунктах 2, 5, 6, 9, 11, 12, - змоменту прийняття рішення про припинення його (їх) повноважень.

    Стаття 28. Оплата праці членів виборчої комісії та осіб, які залучаються до роботи у комісії
    1. Робота члена виборчої комісії, який виконує свої повноваження у виборчій комісії на платній основі, оплачується врозмірі та порядку, встановлених Кабінетом Міністрів України, зарахунок коштів Державного бюджету України, що виділяються напідготовку і проведення виборів.
    2. Розмір заробітної плати члена виборчої комісії, звільненого від виконання виробничих або службових обов'язків заосновним місцем роботи, не може бути нижчим від його середньоїзаробітної плати за основним місцем роботи і вищим від розмірузаробітної плати народного депутата України.
    3. Членам виборчих комісій у межах загальної економії фондуоплати праці, передбаченого кошторисом видатків відповідноївиборчої комісії на підготовку та проведення виборів депутатів,може бути нарахована і виплачена одноразова грошова винагорода впорядку, встановленому Центральною виборчою комісією.
    4. Робота членів виборчих комісій (у тому числі пенсіонерівта осіб, які тимчасово не працюють), крім звільнених від виконання виробничих або службових обов'язків за основним місцем роботи, вдень виборів і в дні встановлення підсумків голосуванняоплачується у розмірі та порядку, встановлених Кабінетом МіністрівУкраїни.
    5. Робота осіб, зазначених у частині вісімнадцятій статті 25цього Закону, оплачується в межах коштів Державного бюджетуУкраїни, що виділяються на підготовку і проведення виборів, тазатвердженого кошторису.


    Стаття 29. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосуються виборів депутатів
    1. Виборці, партії (блоки), кандидати у депутати мають правооскаржувати рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів, зазначених участинах другій та третій цієї статті, а виборчі комісії -суб'єктів, зазначених у частині другій цієї статті.
    2. Рішення, дії чи бездіяльність органів державної влади,органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, їх посадових і службових осіб, а також акти та діїоб'єднань громадян, крім тих, які відповідно до закону, статуту(положення) належать до їх внутріорганізаційної діяльності або доїх виключної компетенції, можуть бути оскаржені до суду.
    3. Рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, членіввиборчих комісій можуть бути оскаржені до виборчої комісії вищогорівня або до суду.
    4. Рішення, дії чи бездіяльність дільничної виборчої комісіїта її членів оскаржуються до місцевого суду за місцезнаходженнямвідповідної виборчої дільниці, а окружної виборчої комісії та їїчленів - до апеляційного суду за місцезнаходженням окружноївиборчої комісії.
    5. Рішення, дії чи бездіяльність Центральної виборчої комісіїта її членів оскаржуються до Верховного Суду України.
    6. Скаргу може бути подано до відповідної виборчої комісіїабо суду у семиденний строк з дня прийняття рішення, вчинення діїчи бездіяльності. Щодо порушень, які мали місце до дня виборів, скарга може бути подана не пізніше двадцять четвертої години дня,що передує дню виборів. Щодо порушень, які мали місце під часголосування, скарга може бути подана до відповідної виборчоїкомісії не пізніше двадцять четвертої години дня виборів, а довиборчої комісії вищого рівня або до суду - не пізніше двадцятьчетвертої години дня, наступного за днем виборів.
    7. Скарга, подана до виборчої комісії, повинна містити:
    1) назву виборчої комісії, до якої подається скарга;
    2) прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянинаУкраїни або точну назву та місцезнаходження юридичної особи -заявника скарги;
    3) суть порушеного питання;
    4) зазначення вимог;
    5) виклад обставин і зазначення доказів, якими заявник скарги обгрунтовує свої вимоги;
    6) підпис заявника скарги (представника юридичної особи -заявника) із зазначенням дати.

    8. Скарга, що надійшла до відповідної виборчої комісії абосуду, розглядається протягом п'яти днів з дня її надходження, алене пізніше дня, що передує дню виборів, а подана в день виборів чиу наступний за ним день, - невідкладно.
    9. Скарга, оформлена без дотримання вимог частини сьомої цієїстатті, повертається заявнику скарги (представнику юридичноїособи - заявника) з відповідними роз'ясненнями не пізніш як нанаступний день після дня надходження скарги.
    10. Якщо виборча комісія при розгляді скарги визнаєнеобхідним проведення перевірки зазначених у скарзі обставинправоохоронними органами, відповідні органи за зверненням виборчоїкомісії перевіряють обставини та вживають відповідних заходів щодоприпинення порушення законодавства у п'ятиденний строк з дняотримання звернення, а якщо звернення отримано менше ніж за п'ять днів до дня виборів, у день виборів чи в наступний за ним день, -невідкладно.
    11. Строк подання скарги, встановлений цим Законом,продовженню або поновленню не підлягає. Скарги, подані післязакінчення строку оскарження, залишаються без розгляду.
    12. Якщо скаргу прийнято судом до розгляду і з того ж питанняі з тих же підстав її подано до виборчої комісії, виборча комісія зупиняє розгляд скарги до набрання рішенням суду законної сили.Суд зобов'язаний повідомити цю виборчу комісію та комісію вищогорівня про надходження скарги чи про набрання законної силирішенням суду не пізніш як на другий день відповідно з днянадходження скарги чи набрання законної сили рішенням суду.
    13. Якщо рішення виборчої комісії скасовано судом, рішення зцього питання приймає виборча комісія, рішення якої було скасовано, або виборча комісія вищого рівня на підставі рішеннясуду.
    14. Виборча комісія вищого рівня на підставі скарги, рішеннясуду або з власної ініціативи може скасувати рішення виборчоїкомісії нижчого рівня та прийняти рішення по суті питання абозобов'язати виборчу комісію нижчого рівня повторно розглянутипорушене питання.
    15. Суди, органи прокуратури та виборчі комісії організуютьсвою роботу під час виборчого процесу, в тому числі у вихідні дніта в день виборів, таким чином, щоб забезпечити розгляд скарг устроки, встановлені цим Законом.

    ДАЛІ БУДЕ.
  • 2001.11.20 | НеДохтор

    Також окремими розділами додано в Бібліотеку Майдану (-)

    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2001.11.20 | Л.К.

      Re: Ото власне хотіла сказати, що йому (закону про вибори) місце у бібліотеці. Обговорювати його в "Розробках" немає сенсу. Він уже прийнятий, а

      якщо ми і запропонуємо якісь поправки, то вони так і залишаться у "Розробках". Буде як з "Анкетою політика". (Без образ, Свистовичу. Ви зайняті. Знаю).


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".