МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Про спільність та відмінності відвідувачів, а особливо дописувачів Майдану. (Тіпа драфт 0.1), copyleft

08/30/2001 | Рoман ShaRP
Про спільність та відмінності відвідувачів, а особливо дописувачів Майдану. (Тіпа драфт 0.1), copyleft

Самі характерна риса спільності:
1) вміння та бажання користуватися Інтернетом (тривіально , але , -- то таки передбачає <I>певний рівень</I> , який , при необхідності , можга окреслити чіткіше).
2) небайдужість , певний ступень зацікавленості в політичних подіях, що відбуваються в країні [до речі, не обов*язково "шукаючого", часто -- "зачепленого" типу] (що суттєво звужує аудиторію порівняно з пунктом 1) , -- тут таки не гала-чат не сервер знайомств, і т.п.)
3) любительский рівень у політиці. Тут не видно таких , які б шукали вигоди, які б шукали собі влади -- тобто, власне, політикою тут ніхто не займається. Навіть політика реклами і самореклами сайту (в тому числі внутрішньої) не проводиться (за зразок внутрішньої самореклами прийняті part.org.ua (страаааааах) чи lenta.ru -- у них розвинута система генерації внутрішніх банерів).
Разом з таким любительством, це люди , що <I>десь були</I>, чи <I>приймали участь в певних подіях</I>, тобто люди з досвідом. Як правило , вони <B><I>"щось знають"</I></B>, готові тим поділитися чи то проповідувати. Це ставить їх понад суто обивательскими поглядами та способом життя. Люди, які шукають, читають та пишуть -- то не отара , і навіть не паства (важливий момент -- настільки мені здається, Майданівці чи не більше люблять писати, аніж читати, хоча більшість не переходить за край графоманії). Разом з тим -- і вовків тут немає. Характерна спільна риса (втім, чи не загальнореволюційна) -- авантюризм.
4) схоже на то, що зібралися тут люди позапартійні. Свистович твердо проголосив, що Майдан "не ляже" ані під яку партію, і слова тримає, то по-перше. По-друге , як то не смішно, але партії тут малопопулярні, і партійні новини у значенні новини про діяльність тої чи іншої партії в широкому спектрі не присутні (а якщо присутні -- то нецікаві). І обговорювачі і обговорювані є скоріше персоналіями , аніж громадами чи представниками громад (індивідуалізм, власне, як і в п.3 )

5) як розширення 4) , -- спільність що переходить у роз*єднаність. Дописувачі Майдану (ті що лишилися) яскравими, непересічними, твердими індивідуальностями. Вони тверді навіть у своїх наївностях, якщо такі в них присутні.

Практично вiдсутня спiльнiсть поглядiв. Більшість Майданівців є нелінійними та непласкими, багатовекторними особистостями, але всі ті вектори стирчать в різні боки. Буде цiкаво, якщо окрiм полiтикiв, Майданiвцям дадуть заповнити "Анкету полiтика"! Бiльшiсть вважає , що кучму треба скидати, але як на шляху до того , так i на теренах, що буде опiсля починається, перепрошую, класичний демократичний базар.

Проте.

Русофільскі виступи як правило давляться.
"Радикально-антимоскальскі" не давляться, проте не знаходять широкої підтримки.
Правих, у значенні прихильників "сильної руки" -- мало (втім, як і взагалі в Інтернеті).
Існує розрив поміж поколінням тих, хто в радянську систему попав більше і тими , хто менше (особливо то було помітно у реальних зустрічах).
Iснує "каста технарiв".
Існують одіозні особистості -- зациклені, наприклад , на одній ідеї, чи не на одній, але на вузькому жмуті ідей. Якщо тим людям більше нема чого сказати, їхні постинги поступово починають ігноруватися, або висміюватися.


Це я здер з "давньої Національної Ідеї" -- для Майдану воно актуальне.

<I> Как видим, индивидуальные устремления, в силу разных индивидуальных характеристик, имеют различную направленность и могут взаимно накладываться или поглощаться. В процессе взаимодействия индивидуальные биологические системы столкнулись с тем, что для того, чтобы согласовать это взаимодействие, выжить под воздействием других систем, необходимо выработать механизмы, позволяющие оптимизировать это взаимодействие в направлении взаимного усиления этих индивидуальных векторов. И эти механизмы уже не биологические, это социальные механизмы, которые превращают человека из биологического существа в социальное. Они формируют общество. Формируя общество, социальные механизмы с той или иной степенью эффективности, позволяют суммировать векторы устремлений каждого члена общества</I>

Висновки:

Суспільство під назвою "Майдан" -- існує, живе та діє. Хоча, інколи здається, що воно перебуває на межі "критичної маси" -- гадаю, "свіжа кров" життєво необхідна (проте слід зазначити, що подейкуди присутній певний рівень "неуваги" до повідомлень нових учасників [див. примітку 1]).
З одного боку воно страждає від відсутності організації -- з другого боку формальній організацї не піддається (але можливі об*днання по симпатіях/інтересах, так само -- невеликий розподіл обов*язків, які б узгоджувалися чи хоча б не протирічили інтересам).
Суспільство <B>категорично непродуктивне</B> для регулярної/формальної/"традиційної" роботи, тобто такої, що розписана по строкам, періодам та "від сих до сих". <B><U>ПРОТЕ ВІДБУЛОСЯ ЯК ВІДКРИТА СИСТЕМА</U></B> (що то є відкриті системи та відкриті органзації краще попитати в "касти технарів", -- так і організації і в світі , а особливо в Інтернеті живуть та діють). Зразком роботи такої "контори" є "Анкета політика".



<B>Примітки: </B>

1) На своєму досвіді новачка (а я на Майдані не такий вже й аксакал) порекомендую їм себе <B>ставити</B> , -- тобто приймати активну участь у дискусіях. Проте приказка про "сім разів поміряй, один відріж" лишається актуальною, -- краще писати нечасто, але влучно. До того ж, брати участь В УСЬОМУ і <B>важко</B> і навряд чи потрібно. Час покаже , на що ви здатні.

2) Якщо ви хочте почути справді незалежну від ставлення до вашої особи реакцію -- підпишіться чимось анонімно-привабливим. Спрацьовує.

Відповіді

  • 2001.08.30 | miner

    Re: MAKE :-))))

    Велике СПАСИБІ, Романе!

    <div style="padding: 20px; font: 30/25px bold; color: yellow; background-color: blue ">Власне, тут є елементи повернення до тілєг часу створення
    Розробок!</div>

    Власне, не саме ТА ідея, але до ТОЇ недалеко.

    ТА ІДЕЯ (за пам’яттю):

    1. Майдан є зародком політичної сили нового типу : hello :
    -- копілефт-партії.

    2. Метою Майдану є випрацювання такої ідеології, що максимально відбивала би те, що нас об’єднує, знаходячи здорові компроміси там, де ми не згодні.

    3. Як тільки таку ідеологію зформовано до певної міри -- прийдуть засоби її реалізації. В тому числі фінансові.

    4. Переваги копілефт-партії -- незалежність мозкового центру від грошодавця. Такий мозковий центр менше підганятиме, а цебто в реалі копілефт-партія НЕ КОЗЛИТИМЕ, або козлитиме мінімально, бо козління викликатиме обструкцію у віртуалі.

    Крім того, цей мозковий центр Є ВІДКРИТИМ, тобто одночасно є певною СОЦІОЛОГІЧНОЮ ВИБОРКОЮ інтелектуалів, переважно молодих, а саме молодих відсторонено від формування курсу практично будь-якої партії...

    5. Спецом для Остапа: копілефт-партія є ще й наближенням до цікавішої за парламентську республіку форми правління -- прямої електронної демократії -- уявіть свою улюблену парламентську республіку, де ВСІ партії є копілефт-партіями...
  • 2001.10.12 | Пані

    draft 0.1.1

    Найхарактерніша риса спільноти:

    6) Загострене відчуття справедливості. Притаманне всім без виключення активним дописувачам. Поки що відсутнє спільне поняття справедливості, але вже з"являються певні групові формалізовані та напів-формалізовані ідеї про справедливість.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".