Комунальні тарифи, як привід для формування громадянського суспільства у конкретно взятому місті Харкові

Більшість харків’ян отримали у свої поштові скриньки газету «Харьковскіє Ізвєстія» від 15.11.2011 №135 (2418), де було оприлюднено проект Рішення про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що знаходяться у комунальній власності територіально громади м. Харкова.

Прогнозується, що підвищення тарифів торкнеться всіх жителів міста вже з січня 2012 року.

Надрукований в газеті Аналіз регуляторного впливу проекту цього правового документа підводить нас до єдиного «правильного» висновку: без підвищення тарифів аж ніяк не можна.

На мою ж особисту думку, позитивна відповідь на поставлене запитання не настільки очевидна. Потрібне, як мінімум, додаткове громадське обговорення цього питання, і ось чому.

Не зважаючи на ті покращення, що мають місце в житті міста (дороги, інфраструктура, якість житлово-комунальних послуг тощо) відсторонення громади від обговорення питання обґрунтованості діючих тарифів та необхідності їх підвищення неприпустимі.

Адже тарифи лише збільшуються, безвідносно до коливання цін на складові цих тарифів.

Перед тим, як збільшувати тарифи з очевидністю виникає як мінімум те одне, чого місцева влада не зробила, а якщо й зробила, то приховує від харків’ян: не проведено незалежної аудиторської перевірки діяльності КП «Житлокомсервіс» з 2009, тобто з часу підвищення тарифів і до кінця 2011 року.

Крім того, ми не знаємо, наскільки були ефективними менеджерські рішення команди, яка керувала всі ці роки підприємством; чи запроваджувалися енергозберігаючі технології; чи матеріали і обладнання закуповувались за ринковими цінами, чи як лавки до станції метро «Олексіївська»: можливо, оптимізація витрат лежить на поверхні, а це додатковий фінансовий ресурс для відтермінування підвищення тарифів?

Врешті решт, до цього часу ми не знаємо структури вартості тарифу та його собівартість.

Отже, спочатку потрібно проаналізувати: чи дійсно потрібно підвищувати тарифи, чи немає у підприємства внутрішніх резервів, які би дали змогу на певний період часу утриматися від підвищення тарифів, адже це вплине на зниження матеріального рівня життя фактично кожного жителя м. Харкова.

Залізти до кишень харків’ян є найпростішим рішенням, що лежить на поверхні, однак якщо до справи ставитися вдумливо, то в даному конкретному випадку необхідно шукати більш виважений підхід.

Протягом одного місяця з дня оприлюднення цього проекту можна подавати свої письмові заперечення чи пропозиції.

Якщо ж ви згодні із підвищенням тарифів, то достатньо вашого мовчання для висловлення своєї думки.

Однак, якщо ви вважаєте інакше, необхідно прикласти зусилля, щоб довести свою думку до місцевої влади – напишіть свої заперечення та подайте до міської ради чи надішліть їх поштою: адже саме такими простими індивідуальними кроками громадянське суспільство й підтверджує своє існування.

 

Р. Москаль, адвокат, партнер ЮФ «Кібенко, Оніка та партнери», м. Харків, 2011.

Über Nataliya Zubar 2360 Artikel
Nataliya Zubar, Maidan Monitoring Information Center, Chair

1 Kommentar

  1. Шановний Р.Москаль,чи є у вас електрона пошта чи, може , ви зареєстрованні вконтакті?Мені дуже потрібно вас спитати про дуже важливу інвормацію!!!!!!!

Kommentare sind deaktiviert.