Ознайомившись з заявою Інституту “Республіка” “щодо незаконного перешкоджання протесту проти законопроекту про мови з боку київської міліції”, ми звернулися до Головного управління МВС України з пропозицією висловити власну точку зору на “наметове” питання.
Отже, точка зору міліції, а хто має рацію – вирішувати читачам:
МВС УКРАЇНИ
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ
В МІСТІ КИЄВІ
Відділ зв’язків з громадськістю
вул. Володимирська, 15, Київ, 01025
тел. 271-99-90, факс 279-66-84
E-mail: vzg@militia.kiev.ua
__05______06.2012 № 15/_54________
На № ___________ від _________
Олександру Северену
На Ваш запит відділ зв’язків з громадськістю повідомляє, що Ваше звернення щодо перевірки розповсюджуваної Інститутом «Республіка» інформації про можливі неправомірні дії працівників міліції ГУМВС України в місті Києві стосовно активістів громадських організацій, які 24 травня 2012 року проводили біля Верховної Ради України акцію протесту розглянуто, у зв’язку з чим повідомляємо наступне.
Стаття 39 Конституції України передбачає право громадян на збори, мітинги, вуличні походи і демонстрації, що є однією з форм безпосередньої демократії.
Відповідно ж до пп. 3 п. б ч. 1 ст. 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать такі делеговані повноваження: вирішення відповідно до закону питань про проведення зборів, мітингів, маніфестацій і демонстрацій, спортивних, видовищних та інших масових заходів, здійснення контролю за забезпеченням при їх проведенні громадського порядку.
Ст. 1 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» визначає, що виконавчу владу в областях і районах, містах Києві та Севастополі здійснюють місцеві державні адміністрації. Місцева державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади.
Виходячи з вищезазначених норм, саме Київська міська державна адміністрація є виконавчим органом Київської міської ради, до повноважень якої відповідно до закону віднесено вирішення питань про проведення зборів, мітингів, маніфестацій і демонстрацій, спортивних, видовищних та інших масових заходів.
У той же час пункт 12.1.7. Правил благоустрою міста Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25 грудня 2008 року № 1051/1051 чітко зазначає, що на місцях проведення, під час масових акцій, забороняється самовільне встановлення тимчасових споруд, малих архітектурних форм (кіосків, лотків, навісів, палаток) та засобів зовнішньої реклами (рекламних тумб, будь-яких стендів, щитів, панно, екранів та інше).
У силу положень частини другої статті 19 Конституції України Київська міська державна адміністрація, як виконавчий орган Київської міської ради та орган, який виконує функцію державної виконавчої влади, а також Головне управління МВС України в місті Києві зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Вказані органи створено з метою забезпечення функціональної діяльності держави.
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про міліцію» на органи міліції покладено обов’язок охороняти та забезпечувати громадський порядок, а також запобігати правопорушенням та їх припинення. Крім того, відповідно до ст. 5 цього Закону міліція має право, в межах чинного законодавства, обмежувати права і свободи громадян, якщо без цього не можуть бути виконані покладені на неї обов’язки.
Начальник І.В. Михалко