Д.Снєгирьов вимагає притягнути до кримінальної відповідальності Президента Януковича

В І Д К Р И Т И Й Л И С Т – П О В І Д О М Л Е Н Н Я

(в порядку ст.ст. 94 ч.1 п.1, 95 ч.3, 97 Кримінально – процесуального кодексу України)

Про кримінальну відповідальність за завідомо неправдиве повідомлення про вчинення кримінально – карного діяння МЕНІ ВІДОМО.

Генеральному прокурору України

Державному раднику юстиції України

Пшонці В.

01601 м.Київ; МСП-601, вул. Різницька, 13/15

Співголови ГІ» Права Справа»

Снєгирьова Дмитра Васильовича

В І Д К Р И Т И Й Л И С Т – П О В І Д О М Л Е Н Н Я

(в порядку ст.ст. 94 ч.1 п.1, 95 ч.3, 97 Кримінально – процесуального кодексу України)

Про кримінальну відповідальність за завідомо неправдиве повідомлення про вчинення кримінально – карного діяння МЕНІ ВІДОМО.

/Снєгирьов Д.В./

Вважаю за необхідне повідомити про обставини, які стали мені відомі.

На інформаційному сайті новин proUA.com, у повідомленні під назвою: «Все, кто продал Януковичу наркотики, уже задержаны» (посилання на статтю – http://www.proua.com/news/2010/07/01/123617.html) було оприлюднено наступну інформацію: «В Администрации Президента Украины уточняют, что контрольная закупка наркотических веществ, о которой сообщил глава государства Виктор Янукович, проводилась в соответствии с действующим законодательством под негласным контролем правоохранительных органов.

Об этом сообщили в пресс-службе Президента, отметив, что все, кто был причастен во время этой закупки к незаконному распространению наркотических средств, были задержаны правоохранителями.

Напомним, сегодня на совещании руководителей правоохранительных и других государственных органов по вопросам противодействия преступности и усиления борьбы с наркоманией, которое проходит в Киеве под председательством Президента Янукович сообщил, что по его поручению представители АП провели контрольную закупку наркотиков через Интернет.»

Можливість здійснення вказаної закупівлі регламентується ст. 8 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність» (надалі – Закон про ОРД), відтак, така закупівля є одним з оперативно – розшукових заходів.

Стаття 5 ч.1 цього Закону «Підрозділи, які здійснюють оперативно-розшукову діяльність» містить вичерпний перелік оперативних підрозділів органів державної виконавчої влади, які здійснюють таку діяльність. Ані Президент України, ані Адміністрація Президента України у такому переліку не вказана.

Діючим законодавством України, зокрема:

* Конституцією України – у розділі V ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ – не передбачені повноваження Президента України щодо здійснення оперативно-розшукової діяльності;

* Указом Президента України N265/2010 від 25.02.10 «Про першочергові заходи із забезпечення діяльності Президента України» (яким передбачене створення Адміністрації Президента України та покладення не неї певних завдань), та Положенням про Адміністрацію Президента України (затвердженого Указом Президента України N504/2010 від 02.04.10 року) – не передбачені повноваження Адміністрації Президента України щодо здійснення оперативно-розшукової діяльності;

Стаття 5 ч.2 Закону про ОРД прямо передбачає, що проведення оперативно-розшукової діяльності… підрозділами інших (крім вказаних у ч.1 цієї ж статті) міністерств, відомств, громадськими, приватними організаціями та особами ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ.

Стаття 19 ч.2 Конституції України вказує, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відтак, з огляду на вказані обставини, жодним нормативно – правовим актом України не передбачена ані легітимна можливість Президента України давати доручення Адміністрації Президента України на проведення оперативно-розшукової діяльності (у тому числі – здійснення закупівлі вилучених з вільного обігу речовин – наркотиків), ані легітимна можливість Адміністрації Президента України проводити таку діяльність.

Діючим законодавством України передбачена кримінальна відповідальність, у тому числі – за незаконний обіг наркотичних речовин та перевищення влади або службових повноважень.

Приймаючи до уваги вказані відомості, є достатні фактичні й правові підстави вважати, що такі можуть вказувати на можливу наявність ознак складу кримінально – караних діянь у діях (бездіяльності) певних осіб.

Враховуючи вищевикладене, на підставі ст.ст. 8, 22 Конституції України, ст.ст. 94, 95, 97 Кримінально – процесуального кодексу України, –

П Р О Ш У:

* Провести, відповідно до вимог чинного законодавства, перевірку вказаних відомостей на предмет наявності ознак складу кримінально – караних діянь у діях (бездіяльності) певних осіб;

* Прийняти по даній заяві відповідне рішення у терміни, встановлені діючим кримінально – процесуальним законодавством України;

* Про прийняте рішення письмово повідомити мене, як заявника, у встановлений термін;

* Надати копію відповідної постанови про винесене процесуальне рішення;

* Надати матеріали перевірки по моїй заяві для ознайомлення та зняття необхідних копій, повідомивши письмово про дату та час такого ознайомлення;

* Все листування зі вказаних вище питань вести у формі, що гарантовано та доказово забезпечує отримання мною відповідної кореспонденції

20.08.12 Співголова ГІ» Права Справа» Д.В.Снєгирьов