Інтерактивна карта: підсумки другого тижня виборчої кампанії

Завершився другий тиждень виборчої кампанії.
Наша інтерактивна карта скарг на порушеня закону про вибори заповнюється все щільніше.

На цьому тижні на неї додалося 19 нових епізодів.

Виборчі “винаходи” фіксували на Харківщині, Волині, Луганщині, Херсонщині, Закарпатті, Чернігівщині, Вінничині, Хмельниччині…
Кандидати та їхні штаби стараються, “креативлять”.

У категорії “найкричуще порушення” за жовту майку лідера завзято змагаються Одещина та Харківщина.
На півдні  одразу в кількох населених пунктах  сільраду задекорували під офіс Партії регіонів – тут вам і прапор на будівлі, і банер на дверях, і інші елементи оздоблення. При тому ознаки самої сільради подекуди ще треба примудритися розшукати!

На карту наразі додані кілька повідомлень про подібні випадки з Комінтернівського району Одеської області.
Якщо вам зустрічалося щось подібне в  інших районах або областях – надсилайте нам докази,  адже: Пунктом 4 ст.74 Закону України “Про вибори народних депутаті України” “забороняється використання приміщень органів державної влади та органів місцевого самоврядування для проведення передвиборної агітації”. На наш погляд, під час виборчої кампанії розміщення прапора політичної сили – суб’єкта виборчого процесу є нічим іншим, як передвиборною агітацією. Крім того, порушення принципу рівности, котрий передбачає, зокрема, неупереджене, рівне ставлення органів державної влади, місцевого самоврядування до всіх учасників виборчого процесу (пп.3 п.5 ст.3, пп.6 п.2 ст.11 Закону).

На Харківщині ж порушники закону вподобали інший напрямок – політичну агітацію:

За дефініцією, наданою у п.1 ст.68 Закону України “Про вибори народних депутатів України” передвиборна агітація – це “здійснення будь-якої діяльности з метою спонукання виборці голосувати або НЕ ГОЛОСУВАТИ за певного кандидата або партію”. Такий умисел тут є очевидним. Відтак, на фото – матеріали передвиборної агітації, котрі за п.7 ст.69, п.22 ст.74 Закону повинні мати певні обов’язкові реквізити. Повинні – але не мають. Відповідно – ознаки адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст.212-10 КУпАП – “порушення обмежень щодо ведення передвиборної агітації”. Крім того, сильно сумнівно, що ця агітація ведеться за рахунок виборчого фонду (що лише і є законним – ст.45 Закону.)

В даному випадку маємо не просто доказ порушення.Штаб суб’єкта виборчої кампанії, якого очернює ця “агітація”, скористався повідомленням з інтерактивної карти порушень  та подав позов до суду.

Беззаперечним лідером серед категорій порушень на цьому тмжні стало порушення порядку агітації – 15 випадків серед 19 отриманих скарг. В колекцію таких порушень на цьому тижні увійшли: й агітація чиновниками під час робочої поїздки, й політична реклама без вихідних данних, й відсутність місць для розміщення політичної реклами за визначеними міськвиконкомом місцями, й “іменні” дитячі майданчики, й знищення агітпродукції політичних опонентів, й  агітація на сайті органів місцевої влади…

Явних “географічних” лідерів по кількості порушень інтерактивна карта на цьому тижні не визначила – по 2-3 скарги надійшло одразу з цілої низки областей.

Загалом  за тиждень (з 07.08 по 13.08 включно)  на інтерактивну карту було додано 19 скарг (порівняно із минулим тижнем кількість зросла у 1,5 рази).

На кінець другого тижня виборчої кампанії найбільшу кількість  скарг (32) зафіксовано у Харківській області. Ця область тримає першість другий тиждень поспіль.
По Львівській області на карту досі не додано жодного порушення.

Найпоширенішою категорією порушеь  (145 скарг) другий тиждень залишається  підкуп виборців. Щоправда, в останні 2 дні надходження нових скарг цієї категорії не було, хоча до цього моменту подібні скарги надходили щоденно.

Аналіз результатів моніторингу порушень ЗУ “Про вибори народних депутатів” у період до початку виборчої кампанії можна переглянути тут.  Підсумки першого тижня виборчої кампанії – тут.

Хочете долучитися до полювання за порушеннями? 

Це відео розкаже, як ви самі можете додати своє повідомлення на інтерактивну карту:

Також радимо скористатися інструкціями на сторінці Як повідомляти про порушення і користуватися сайтом (наша інформаційна політика). Вони можуть стати у нагоді й у тому випадку, коли ви особисто з порушеннями не стикаєтеся.
Якщо ви є користувачем Фейсбуку ви можете долучитися до тематичної групи та повідомляти/дізнаватися про порушення безпосередньо в цій соціальній мережі.

Хочете дізнатися, яка інформація є на карті з вашого міста? по вашому виборчому округу? по кандидатам в депутати? по категоріям порушень?
Це відео допоможе вам розшукати таку інформацію:

Повідомлення, які з тих чи інших причин не потрапили на інтерактивну карту, мають шанси потрапити й у розділ Вибори 2012 сайту Майдан і також спонукати до активних дій. Так, наприклад, сталося із повідомленням Кандидатом в народні депутати України зареєстрований громадянин США, внаслідок якого опоненти оскаржили  реєстрацію цього кандидата в ЦВК.

 

Що можна помітити вже зараз, після двох тижнів, вивчаючи карту порушень та читаючи стрічку новин на Майдані:

– на активістів  громадських організацій міліція влаштовує відверте полювання, у той час як на агітаторів від Партії регіонів, які вчиняють приблизно ті ж самі правопорушення, не звертає жодної уваги.

-відповідно до Постанови ЦВК від 10 серпня 2012 року № 266 нам треба бути винятково ретельними у фіксуванні порушень і збирати беззастережні докази.

– жодне типове  порушення є дволі швидкоплинним, на зміну йому через короткий час приходить нове, вже з іншої категорії.  Тому готуватися до фіксації треба завчасно і, знову таки, ретельно, аби потім у порушникв не було можливості стверджувати, що виборча кампанія мала “дрібні недоліки”, які в цілому не могли вплинути на результат.

Гарного нам всім полювання наступного тижня!

Über Людмила Ямщикова 733 Artikel
Координатор Майдан Моніторингу на півдні України (Одеська, Миколаївська, Херсонська області). Сфери компетенції: проектне мислення, громадянське суспільство, суспільний діалог, інформаційні технології.