Квантові стани кандидата Зеленського

Останній два тижні я вивчаю мотивацію людей, які голосували за Зеленського, і прийшла до дуже цікавого висновку.

Його образи ґрунтуються на відкритих меседжах, які теоретично доступні всім виборцям (телебачення, радіо, публічні канали в соцмережах), і на закритих, які розповсюджуються каналами з обмеженою аудиторією (закриті групи, чати, вузькотаргетована реклама в соцмережах). Я зібрала (ймовірно не всі) такі меседжі і в мене склалася класифікація образів Зеленського, які продають виборцям. І всі ці образи підтримують якісь групи населення.

Офіційна версія 1.
Успішний бізнесмен, який йде на вибори, щоби змінити систему, бо сил нема терпіти як країна гине.
(Для тих хто дивиться його інтерв’ю по телебаченню та споживає офіційну рекламу)

Офіційна версія 2.
Лідер нового типу, який залучає громадян до державного управління
(Те саме що 1, для тих, хто дивіться ютьюб канал, записався волонтерами та отримує інформацію з закритих каналів.)

Офіційна версія 3.
Те саме що 1 і 2 плюс лібертаріанець.
(Для тих, хто прочитав виборчу програму до кінця, озвучується радниками)

Персонаж Слуги народу простий вчитель Василь Голобородько.
(Не суперечить 1, 2, 3)

Борець з олігархами
(Суперечить версії 1, розповсюджується фан групами, наприклад, які раніше були за Саакашвілі)

Борець з Міжнародним валютним фондом
(Похідна від фільму Слуга народу, знаходить відгук серед груп радикалів, прихильників “третього шляху” України, суперечить версії 1)

Російськомовний патріот України
(Обмежене розповсюдження роліків про дружбу з 95 бригадою, знаходить відгук у патріотів)

Українофоб
(Широке розповсюдження витягів з попредньої творчості Кварталу, знаходить відгук у інших українофобів)

Лідер реваншу регіоналів
(Широке розповсюдження через коментарі бувших регіоналів)

Маріонетка Коломойського
(Розповсюджується в основному опонентами, зустрічає позитивний відгук серед симпатиків Коломойського, який врятував Україну в 2014)

Політичний проект Коломойського
(Розповсюджується з Ізраїлю з посиланням на самого К, серед компонентів політики включає перенесення амбассади України в Єрусалим та поглиблення співпраці з Ізраїлем)

Буратино Жириновського
(Відповідна теорія змови знаходить позитивний відгук в радикальних прихильників воз’єднання з росією)

Проект ФСБ
(Довготривалий проект для знищення української державності шляхом створення хаосу, знаходить позитивний відгук в прихильників росії, версія ділиться на дві частини – в одній Зеленський є свідомим учасником спецоперації, в інший – несвідомим, якого веде оточення)

Надія російської опозиції
(Розповсюджується через нечисленні російські опозиційні медіа та представників опозиції, знаходить відгук серед тих громадян України, які вірять в гарних русскіх)

Надія російського шоубізу та медіа
(Озвучується на російському тв та представниками цеху, знаходить відгук в тих, хто дивиться це в Україні та в людей в росії, які спілкуються з родичами і друзями в Україні)

Проект Вашингтонського обкому
(Розповсюджується в деяких патріотичних колах, особливо серед військових, резервістів та радикальних патріотів)

Слабкий президент
якого легко скинути буде, якщо він піде кудись не туди
(Знаходить відгук в колах анархістів та інших радикалів, частково підкріплюється заявами самого кандидата)

Якщо я щось забула – доповнюйте.

Всі ці Образи знаходять своїх прихильників (звісно і противників також).

Ви бачите, що частина з цих образів – квантових станів – протилежні. Це свідома технологія кампанії, яка дозволяє охоплення найширшої аудиторії.

Заклики виборців до визначеності стосовно того, що з переліченого є реальністю, а що – вигадкою, зустрічають прямий опір публічного оточення Зеленського. Цитую Лещенка (УП, 9 квітня 2019 року).

“вытягивать Зеленского на заявления по темам, которые раскалывают общество, самая чувствительная – это тема НАТО. Любой его ответ вызовет разочарование у части общества.”

Кампанія Зеленського свідомо грає на невизначеності. І немає ніяких гарантій, що ця невизначеність закінчиться після його обрання.

“Ми намагаємося кожному з цих сегментів дати чіткий посил. Наприклад, коли ми запускали нашу програму, вона стала найбільш обговорюваною в історії України. З неї ми витягали меседжі – близько 40 тез, які ми таргетували на різні аудиторії. Тестували, яка аудиторія яку тезу краще сприймає.” (Журналісти НВ поспілкувалися з Михайлом Федоровим, стратегом діджитал-активності Володимира Зеленського)

Отак різним людям продали різні меседжі. 

І управляти країною президент Зеленський так само буде? Продаючи різні дії і різні рішення різним категоріям виборців? Теоретично це можливо з новими цифровими технологіями.

Наталія Зубар, Голова правління Інформаційного центру “Майдан Моніторинг”, з вдячністю за натхнення допомогу колегам, друзям та читачам

#РахуйРизик

Суттєве доповнення від Artem Komisarenko

За Зеленського голосують абсолютно різні страти суспільства, часто навіть протилежно, вороже налаштовані одне до одної. І кожній із них демонструють окреме його обличчя – якби вони побачили те, що демонструють іншим – вони б вжахнулися.

Як це виходить?

В ящику колись було 2 канали, зараз їх вже сотні, але основних, з яких глядач готовий почути «політоту» максимум з десяток.

Популярних сайтів – в інтернеті – вже десятки, а може й сотні.

Різноманітних сторінок, груп, та звичайних профілів у фейсбуці та інстаграмі, які час від часу можуть писати ще й політичні пости – тисячі, мільйони.

Розділяй – та володарюй.

Різноманітні тести, в тому числі тести політичних вподобань, різноманітні скандали, які викликають перетікання авдиторії від сторінки до сторінки в залежності від вподобань дозволяють добре сегментувати суспільство і подсовувати кожному те, що він хоче, ні, те, що йому хочуть підсунути.

Ти дуже упоротий патріот? – Ось топі Зеленський проект вашингтонського обкому. Ти путінввєді? – Ось тобі Зеленський і страна-шлюха. Випадково зайшов на чужий сегмент? – Фу, яка бздура, чорний піар – відписуйюсь. І побіг їсти зі своїх ясел.

Справжнього Зеленського ти однаково не побачиш. До виборів. А потім – вже буде пізно.

 

Скріншот з фейсбук тесту, який був, ймовірно, зроблений як пародія на інші фейсбук тести, які використовувалися для збору профілів користувачів для подальшого таргетування реклами. Автор статті збирає такі тести з 2014 року.

 

Über Nataliya Zubar 2360 Artikel
Nataliya Zubar, Maidan Monitoring Information Center, Chair