Ганна Чума: Від громади щастя не втече.

Ми звикли мовчати у відповідь на порушення своїх прав, або відповідати порушнику голосною лайкою. Та чи на користь нам , нашім дітям та державі такий спосіб захисту? Чи не призводить це до повторення тих і самих ситуацій в нашому житті?

Я декілька раз стикалась з ситуаціями, в яких ,користуючись своїми правами, можна дієво досягти результатів.
Одна з показових ситуацій була ,коли батьки відстояли своє право на навчання за прийнятну плату в ліцеї, користуючись своїми правами та законами. Це було дієво, бо нас, батьків, було багато.

Друга, коли після подій, що були описані у статті:  Коли ми станемо європейською країною? , я отримала відповідь від керівництва залізниці:

«Шановний, …….!
На Ваше питання…………..
вiд 29.03.2013 20:40:42 надано вiдповiдь:

В ходi розгляду звернення встановлено, що згiдно наказу Мiнiстерства iнфраструктури України вiд 22.07.2011 №235 «Про затвердження змiн до Правил перевезення пасажирiв, багажу, вантажобагажу та пошти залiзничним транспортом України», який був опублiкований в «Офiцiйному вiснику України» вiд 19.08.2011 №61, п.2.29 вищезазначених «Правил….» викладений у наступнiй редакцiї: «Пасажир, який перевозить дитину до 14 рокiв, повинен мати оригiнал документа, який пiдтверджує вiк дитини i надавати його особам, якi контролюють, пiд час посадки в поїзд та на шляху прямування».

З провiдником пасажирських вагонiв Поповою С.А., яка пiд час рейсу 28.03.2013 обслуговувала вагон №05 поїзда №112 Львiв Харкiв була проведена бесiда щодо неприпустимостi некоректної поведiнки стосовно пасажирiв.
Також довожу до Вашого вiдома, що пiсля звернення за час технiчного перестою складу поїзда в пунктi формування Харкiвської вагонної дiльницi у всiх вагонах в тому числi й вагонi №05 проведено дезiнсекцiю салонiв вагонiв. Повторних зауважень на сьогоднiшнiй день не надходило.
З метою упередження виникнення подiбного надалi, з працiвниками поїзних бригад проведено додатковi iнструктажi щодо посилення уваги за виявленням тарганiв в вагонах та подачi заявки на проведення дезiнсекцiї
вагонi працiвниками СЕС встановленим порядком.»

Прошу звернути увагу на слова «…Повторних зауважень на сьогоднiшнiй день не надходило….» Я так думаю, що це трапилось не тільки зі мною, та не тільки в цьому поїзді. Жоден з пасажирів нічого навіть не сказав провіднику. Всі мовчали і всіх влаштовувало існування тарганів, одного відчиненого туалету та хамовитої провідниці. А скарги, окрім моєї взагалі не надходили. Тож чи все було прийнятно для інших пасажирів? Тільки коли ми почнемо дієво відповідати на порушення своїх прав , ми зможемо захистити не тільки себе, але й своїх дітей, й інших громадян нашої держави. Не можна нехтувати тим, що ми живемо у нерозвиненому , не європейському суспільстві, де ти повинен виборювати майже кожен крок. Не лінуйтесь, захищайтесь, бо кожен голос у суспільстві має вагу. І тільки тоді, коли ми всі почнемо діяти, наше суспільство прийде до іншого , кращого рівня існування. І знаєте, як кажуть у нас: « Від громади щастя не втече.»

Тож бажаю саме щастя нашій великій українській громаді!

Ганна Чума

 

Über Nataliya Zubar 2362 Artikel
Nataliya Zubar, Maidan Monitoring Information Center, Chair