ТОП-6 абсурдних рішень судів щодо заборони проведення мирних зібрань

Представники партнерства «За свободу мирних зібрань»озвучили ТОП-6 рішень судів, якими порушувалися права громадян на мирні збори. Укладачі рейтингу ознайомились з понад 50 рішеннями за 2012 рік, та обрали, на їх думку, найбільш абсурдні.

6 місце – Харківський окружний адміністративний суд. Постанова № 25872222 від 6 вересня 2012 р.: “Мешканці та гості міста з неповнолітніми дітьми відвідують центральну частину міста з метою культурного відпочинку, і проведення мітингу представниками ХОО ПП «Демократичний Альянс», що викрикують лозунги може викликати їх негативну реакцію та обґрунтоване обурення”.

5 місце – Харківський окружний адміністративний суд. Постанова № 21793310 від 27 лютого 2012 р.: Слід відмітити, що вказаний захід планується проводити в зимовий період року (в умовах низької температури повітря) як наслідок можливе використання приладів опалення.

У відповідності «Правил пожежної безпеки в Україні»зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 4 листопада 2004 року за №1410/10009 п.5.2.11 улаштування тимчасових печей у приміщеннях, як правило, не дозволяється.

Розводити багаття, спалювати відходи, тару, викидати незагашене вугілля та попіл на відстань менше 15 м від будівель та споруд, а також у межах, установлених будівельними нормами протипожежних розривів, не дозволяється (п. 4.1.20.). Будівлі, споруди, приміщення, технологічні установки повинні бути забезпечені первинними засобами пожежогасіння (п.6.4.8.). Крім того забезпечення пожежної безпеки при проведенні подібних заходів у межах міста потребує відволікання значної кількості особового складу підрозділів МНС та оформлення відповідних дозвільних документів.

4 місце – Миколаївський окружний адміністративний суд. Постанова № 23550147 від 29 березня 2012 р.:

“Суд вважає, що проведення акції біля Прокуратури Миколаївської області, під час якої передбачено тримання портрета прокурора Миколаївської області В. Гальцова вниз головою з подальшим вкиданням портрета в урну для сміття, суперечить моральним засадам демократичного суспільства, створює реальну загрозу порушення громадського порядку, охорони здоров’я чи моралі та захисту прав і свобод інших осіб, а також дані дії можуть призвести до заворушень між учасниками акції та іншими особами”

3 місце – Миколаївський окружний адміністративний суд. Постанова № 25440043 від 6 березня 2012 р.: “14.02.2012 року до виконавчого комітету Миколаївської міської ради надійшла заява – повідомлення ОСОБА_4 про проведення акції «Спалення портрета міського голови ОСОБА_6 та начальника департаменту ЖКГ ОСОБА_7» з метою висловлення протесту проти дій посадових осіб”.

“Суд вважає що у випадку вчинення дій зазначених у заяві – повідомленні відповідача існує загроза заворушень, так як дана акція буде здійснюватись в небезпечний для здоров’я та впливу на психіку людей та самого організатора спосіб”.

2 місце – Рішення Окружного адмінсуду Києва. Постанова № 2а-8974/12/2670, яка з 4 до 9 липня 2012 р. забороняє мирні зібрання в центрі Києва. Зокрема, акцію під Українським домом проти мовного закону Ківалова-Колесніченка.

Однією із причин заборони мирних зібрань у Києві на початку липня стало… святкування Дня незалежності США. Суд послався на важливість цього свята й “реальну загрозу терористичних атак”: “Посольство США в Україні… направило лист до КМДА, у якому просить посприяти в забезпеченні заборони проведення іншими організаціями публічних заходів та демонстрацій навколо резиденції посла США”, – сказано в судовому рішенні.

1 місце – Черкаський окружний адміністративний суд. Постанова №20963324 від 14 січня 2012 р.:

“Отже, нормами Закону № 3206-VІ не передбачено право громадськості на проведення мирних зібрань, як захід щодо запобігання і протидії корупції ”. “Таким чином, доказів, які б свідчили про корупційні дії голови Черкаської обласної державної адміністрації ОСОБА_2 суду не надано, а проведення мирного зібрання направленого на боротьбу з корупційними діяннями голови Черкаської обласної державної адміністрації ОСОБА_2 призведе до розповсюдження неправдивих відомостей, що негативно вплине на імідж влади”.

На жаль, кількість абсурдних судових заборон проведення мирних зібрань не обмежується ТОП-6.

Проблема таких заборон пов’язана із відсутністю спеціалізованого закону, який мав би захищати право громадян на мирні зібрання. Як наслідок існує негативна тенденція притягнення до адміністративної відповідальності організаторів мирних зібрань та прийняття органами місцевого самоврядування окремих порядків проведення мирних зібрань.

Український незалежний центр політичних досліджень звертає увагу на важливість прийняття закону про свободу мирних зібрань та закликає громадських активістів і правозахисників об’єднати зусилля задля захисту однієї із фундаментальних свобод – свободи мирних зібрань.

http://www.ucipr.kiev.ua/publications/top-6-absurdnikh-rishen-sudiv-shchodo-zaboroni-provedennia-mirnikh-zibran

About Nataliya Zubar 2360 Articles
Nataliya Zubar, Maidan Monitoring Information Center, Chair