Увага! Ця сторінка не призначена для поширення. Це поки робота в процесі work in progress. Будь ласка, не поширюйте її публічно!
Відеоматеріали та квести на цій сторінці підготовані в березні та квітні 2020 року в рамках навчання вчителів в Харкові та держслужбовців в Вінниці, яке було заплановано раніше проводити наживо, але через карантин переведене онлайн. Навчання обох груп триває.
Курс. Вступ в інформаційну безпеку.
Quest 0 / Вступний квест Задачка про дзвони
Зверніть увагу, що до всіх лекцій записаний живий чат, який відбувався під час трансляції.
Лекція 1. Вступ. Факти, фейки і сміття
Презентація до лекції Як відрізняти дезінформацію і сміття в медіа
Рекомендоване читання після лекції
Quest 1 / Вправа на закріплення лекції 1 Факт, брехня чи сміття
Лекція 2. Когнітивні викривлення
Презентація до лекції Когнітивні викривлення. Вступ
Рекомендоване читання
Quest 2 / Підготовчий до лекції 3. Завдання на дослідження інформації
Лекція 3. Як розповсюджується інформація і віруси в соціальних мережах (дві частини)
Презентація до лекції Як працюють соціальні мережі
Quest 3 / Вправа на закріплення лекції 2 та для підготовки лекції 4 / Евристика доступності
Лекція 4. Статистика проти епідемій – вірусних і інформаційних
Рекомендоване читання після лекції
Ольга Малишева: Як виграти інформвійну. Частина 1. Війна соціальних емоцій
(2do – розбити статтю на частини і додати на її основі квестів і вправ)
Quest 4 / Вправа на закріплення лекції 4 і підготовку до лекції 5 / Вправа “Зміни профіль”
Лекція 5. Психологія і кібернетика поширення панічної інформації
(в процесі підготовки – відбудеться 5 травня 2020)
Рекомендоване читання
Матеріал до наступних лекцій
Рекомендоване читання до всього курсу
- Деніел Канеман. «Мислення швидке й повільне» (лінк на Наш формат) або в оригіналі Daniel Kahneman. Thinking, Fast and Slow (link to Amazon)
- Alex “Sandy” Pentland. Social Physics: How Social Networks Can Make Us Smarter (link to Amazon)
- Браян Крістіан, Том Гріффітс. «Життя за алгоритмами. Ефективний спосіб знайти квартиру, кохання і парковку» (лінк на Наш формат)
- Philip Tetlock, Dan Gardner. Superforecasting: The Art and Science of Prediction (link to Amazon)
2do – зробити конспекти деяких частин цих книг, додати ті, що вже є, перевірити з експертом з копірайту чистоту використання
Технічна побудова проєкту – попередня чернетка.
Для побудови елементів проєкту використовуються безкоштовні, загальнодоступні, популярні і надійні інтернет-сервіси – Youtube, google forms, google docs. Для створення платформи агрегатора курсу використовуватиметься цей сайт (який працює безперебійно з 2000 року), який побудований на платформі WordPress з відповідними plugins для організації онлайн навчання – ймовірно LearnPress.
Всі практичні завдання курсу, результати яких використовуватимуться для оцінювання, будуть автоматично записуватися в google sheets. Приклад такого листа тут – це відповіді на вступний квест про дзвони
Деякі практичні вправи курсу відбуватимуться в сервісах соціальних мереж та месенджерах – як мінімум в таких як facebook, facebook messenger, instagram, viber, а в залежності від преференцій слухачів можуть бути додані інші сервіси.
Зміст навчальної програми
Тривалість повного набору тренінгів Школи інформбезпеки в доонлайнову епоху становила 18 годин (три дні по 6 годин роботи).
Для всіх модулей підготовані презентації і навчальні матеріали, які треба привести до одного стилю, розбити на невеликі частини для проходження онлайн та додати тести і квести для перевірки засвоєння матеріалу.
Новий курс планується зробити з таких частин
Частина 1. Як людина ухвалює рішення? Психологія і нейрофізіологія
- Психологія комунікацій
- Когнітивна безпека
- Механізми нейрофізіологічого впливу на людину за допомоги медіа
- Як пов’язані кібербезпека та психологія
- Як виявляти неправдиву і небезпечну інформацію
- Особиста безпека в інтернет сервісах соціальних мереж (нових медіа)
- Використання материнських почуттів в інформаційній війні
Частина 2. Вплив соціуму і історичної пам’яті на ухвалення рішень людиною
- Як працюють соціальні мережі як людські спільноти.
- Як відрізняти ботів від людей, як і навіщо працюють тролі.
- Роль посередників в поширенні інформації
- Захист від психологічних операцій, як виявляти спецоперації в інтернеті.
Частина 3. Як людина може створити власну систему ухвалення усвідомлених рішень та розвитку критичного мислення в сучасних умовах України
- Способи поширення інформаційної гігієни в свойому оточенні
- Огляд ресурсів для самоосвіти
- Вікіпедія та національна інформаційна політика та безпека
- Джерелознавство в Інтернеті та медіа
- Колективна протидія спеціальним інформаційним операціям
Тренери школи
(всі – члени Інформаційного центру “Майдан Моніторинг”)
- Наталія Зубар, Харків
- Оксана Яцюк, Вінниця
- Лариса Полулях, Вінниця
- Сергій Петров, Харків
Ось ми всі четверо під час Школи Інформаційної Безпеки в Харкові, 25 жовтня 2019 року