Нове в другій сесії Школи Соціальних Посередників 5

2-6 грудня 2019 року в Харкові пройшла друга сесія вже 5ї Школи Соціальних посередників. Навчальна група була детально описана в нашій попередній публікації – 5-та Школа Соціальних Посередників – наступний крок до нової професії в Україні

П’ятиденна навчальна сесія включала і традиційні модулі, які описані в публікації Четвертий випуск Школи Соціальних Посередників. Нові знання та навички, і нові.

Новий майстер-клас «Партисипація – що це і для чого вона?» представила Олена Знаткова, випускниця Першої Школи Соціальних Посередників, вимушена переселенка з Луганська. Учасники школи під час цього тренінгу познайомилися з форматом діалогової взаємодії «Світове кафе» та діалоговим інструментом заснованим на малюванні «Квітка влади», розробленим канадськими освітянами в галузі соціальних змін, який вона адаптувала для контексту відносин активістів та влади. Вона принесла з собою малюнки «квіток влади», які зробили державні чиновники і порівняла результати з тим, що вийшло в слухачів нашої Школи. Дивіться фрагменти з презентацій на відео.

https://www.youtube.com/watch?v=wHU-eQWqrFc&feature=youtu.be

Новий майстер-клас Ігоря Дубровського «Моделюємо зміни» був присвячений змінам у груповій поведінці, викликаній різним ставленням до взаємодії між суспільством і владою в активістів та влади. Учасники тренінгу мали завдання встановити швидкий контакт з громадянами або владою. Дивіться фрагменти тренінгу і що в них вийшло.

https://www.youtube.com/watch?v=_wCmPYKSvu4&feature=youtu.be

Традиційна інтерактивна лекція Наталії Зубар «Роль соціальних посередників в інформаційній безпеці» була доповнена переліком когнітивних викривлень, які використовуються в інформаційній війні і базовим ідеям щодо їх подолання.

Наш студент із міста Лиман Донецької області Олексій Качан приніс нову практику в навчання ШСП – авторські енерджайзери, розроблені спеціально для конфліктних тем. (Енерджайзери – це швидкі групові руханки, які зазвичай використовуються для покращення фізичної та розумової форми учасників навчання).  Олексій розробляє нові руханки для третьої сесії ШСП як домашнє завдання на міжсесійну роботу.

Ми мали спеціальну гостю Наталію Яковлеву, лідерку благодійного фонду «Харків з тобою», яка викликалася провести на волонтерських засадах лекцію про грантові можливості для освітніх проєктів в Україні та світі. Наталія в цей момент боролася з раком грудей і учасники Школи бажали їй одужання.

На початку навчання в ШСП5 в вересні 2019 року майже 30% учасників казали, що відчували себе не впевненими в тому, що вони зможуть стати соціальними посередниками. Протягом другої сесії в грудні 2019 всі студенти сказали, що вже бачать себе посередниками в конфліктах. Одна з головних відмінностей п’ятої Школи від попередніх є в тому, що більше половини студентів вже почали організовувати переговори, присвячені управлінню реальними конфліктами в їх громадах чи спільнотах.

Ось приклади деяких переговорів, організованих студентами ШСП5.

Єлизавета Бончужна в Мелітополі допомогла організувати дослідження стосунків між владою та громадянами та соціально-моделюючу гру, присвячену розвитку локальних молодіжних ініціатив.

Ольга Овсянникова в Приморську взяла участь в організації переговорів між владою та молодими активістами, які призвели до створення Молодіжної Ради в місті.

Борис Рєдін успішно спрацював над де-ескалацією насильницького конфлікту між двома політичними партіями в Харкові та ресурсного конфлікту в школі під Харковом.

Лілія Бєлякова розпочала багатосторонні переговори, присвячені захисту від знищення ковилового степу – природнього заповідника біля Харкова.

Олена Боренько працює над конфліктом власності на землю в Балті.

Яна Братченко з Краматорськупрацює над конфліктом, пов’язаним з труднощами (особливостями) ведення бізнесу в прифронтовій території півночі Донеччини.

Вікторія Гонтар почала працювати над конфліктом, пов’язаним з децентралізацією в Боровій між молодими активістами та місцевою владою.

Олена Потапенко та Інна Руденко працюють над конфліктом між Херсонською обласною державною адміністрацією та мешканцями Високопільського району стосовно централізованого газопостачання.

Олекснадр Любимов працює над конфліктом між бізнесами та місцевою владою в Маріуполі.

До початку нашої співпраці з нашими німецькими партнерами Kurve Wustrow тема ненасильницького активізму та ненасильницької комунікації були присутня в явному вигляді в програмі ШСП тільки в лекціях і майстер-класах Збігнєва Буяка. На п’ятий рік ця тема стала основним фокусом Школи. Лекція Ігоря Дубровського «Посередництво як консультативно-переговорна практика» була присвячена консенсусу як процесу ненасильницького ухвалення рішень і практичному застосуванню таких процесів.

Ще цікаві деталі ви можете побачити на фото і їх описах нижче.

Руханку Олексія Качана студенти cприймають з великим ентузіазмом.

Ще одна нова руханка від Лілії Бєлякової.

Фрагменти тренінгу «Не нашкодь» від Ігоря Семиволоса

Результати короткого тренінгу-руханки від Ганни Чуркіної, який показує що не всі люди виконують однакові інструкції однаково. Ідея тренінгу народилася в Ганни під час навчання медіа грамотності.

Вперше за 5 років під час Школи працював фасилітатор-чоловік Андрій Руденко, чия робота була високо оцінена учасниками.

Олена Знаткова представляє ідею «Квітки влади»

Олексій Качан малює свою квітку.

Студенти розміщують свої малюнки в «галереї»

Один з малюнків «Мак – опіум народу» (парафраз Маркса)

Малюнки студентів Школи

Малюнки державних чиновників

Фото студентів і тренерів на пам`ять

Наталія Яковлева розповідає про грантові можливості поки навчальна група вечеряє.

Двоє студентів взялися вперше в житті модерувати дискусію. Дмитро Звонок готує їх до нової ролі.

Фрагмент тренінгу Володимира Ланько «Групова динаміка». Ця навчальна група має чудову групову динаміку з першого дня навчання.

Діти є традиційними учасниками навчання в Школі, вони додають гарні емоції до дуже складних тем насильницьких конфліктів.

Відгук студентки Юлії Чайки, активістки партії «Демократична Сокира», яка обіймає депутатку місцевої ради від Опозиційної Платформи.

Наталія Зубар, Голова Правління Інформаційного центру «Майдан Моніторинг» (текст, фото, відео)

Публікація підготована в рамках проекту «Розширення можливостей громадянського суспільства для ненасильницької трансформації конфліктів з державними суб’єктами – Проектна лінія: “Платформа для успішного ненасильницького активізму”», що підтриманий Kurve Wustrow – Centre for Training and Networking in Nonviolent Action у рамках Громадської служби миру, що фінансується Федеральним міністерством з економічної співпраці та розвитку Федеративної республіки Німеччина.”

Українська Миротворча Школа це проєкт, якій працює з 2014 року. Місія Української Миротворчої Школи™ – Запобігання та трансформація насильницьких конфліктів в Україні. Мета миротворчої освіти – Просування ідей миру і ненасильницької трансформації конфліктів через навчання, підтримку формування і розвитку місцевих громад. Громадська миротворчість: комплекс заходів, спрямованих на запобігання і трансформацію насильницьких конфліктів інститутами громадянського суспільства.

Українська Миротворча Школа – це проєкт, який координують дві українські громадські організації – Центр Близькосхідних Досліджень (AMES) та Інформаційний центр «Майдан Моніторинг»

Nataliya Zubar, Maidan Monitoring Information Center, Chair