5-та Школа Соціальних Посередників – наступний крок до нової професії в Україні.

16-20 вересня 2019 року в Харкові відбулася перша сесія вже п’ятої Школи Соціальних Посередників. Читайте детально про Школу тут.

На конкурс для участі в Школі було подано 154 анкети, з них 133 від жінок та 21 від чоловіків. Організатори відібрали 24 анкети за такими попередньо розробленими критеріями:

  • Представляють групу інтересів (формальну чи неформальну)
  • Хочуть впливати на ухвалення управлінських рішень
  • Готові поширювати досвід
  • Готові залучати людей до спільної діяльності
  • Готові до діалогу з владою
  • Готові до тривалої системної роботи

Як і планувалося, половину учасників було відібрано за порадами членів мережі Української Миротворчої Школи. Це був найвищий конкурс за 5 років існування Школи – 6,4 анкети на 1 місце.

Співпраця з нашими німецькими партнерами з Kurve Wustrow, особливо вивчення їх досвіду управління та оцінювання проєктів, допомогли нам цього року розробити критерії відбору для навчання в Школі, які допомогли зібрати групу учасників значно більш підготовану і мотивовану до соціального посередництва, ніж в усі попередні роки. 

На навчання прибули 16 жінок і 7 чоловіків. Наймолодшим дівчатам було по 23 роки, найстаршим жінкам по 54 роки. Середній вік учасників – 37.

Географія учасників – 17 локацій, з них 9 нових для Школи виділені жирним.

  1. Херсонська область – 6 осіб (Херсон, селище Олександрівка Скадовського району, Нова Каховка),
  2. Донецька область – 4 особи (Маріуполь, Мирноград, Краматорськ, Лиман),
  3. Харківська область – 4 особи (Харків, село Зелений Колодязь, селище Борова),
  4. Запорізька область – 4 особи (Запоріжжя, Приморськ, Мелітополь),
  5. Луганська область – 3 особи (Білокуракине, Сватове)
  6. Сумська область – 1 особа (Краснопілля)
  7. Одеська область – 1 особа (Балта)

Учасники представляли:

Громадські організації – 13, благодійні організації – 2, сервісні установи – 2, заклади освіти – 2, бізнес асоціації – 4, 2 – місцеві ради, 1 районну державну адміністрацію.

Серед учасників були представники 3 політичних партій, які є в жорстокій опозиції одна до одної. 

В перший же день навчання між учасниками і тренерами виникла атмосфера довіри і партнерства, встановлення якої в попередніх школах займало всю першу сесію, а інколи і частину другої.

А почалося навчання з складання пазлів з ключовими поняттями для тематики Школи. Учасникам так сподобалася ця гра, що вони фоткалися з цими пазлами.

Ми, організатори, пояснюємо таку швидку розбудову довіри  не тільки вдалим відбором учасників, а і новаціями в навчальній програмі, які стали можливими завдяки глибокому аналізу нашого досвіду проведення попередніх шкіл та запозиченню і творчому застосуванню досвіду Kurve Wustrow of Nonviolent Action (чому англійською? бо ми ще не виробили власну відповідну термінологію)

Традиційно вже навчання відбувається разом з дітьми організаторів Школи.

І хоча теоретична лекція про соціальне посередництво є частиною другої сесії Школи, більшість учасників через практичні вправи вже зрозуміли концепт цієї нової професії, яку Українська Миротворча Школа впроваджує в Україні.

Темою першої сесії була “Конфліктологічна компетентність”. 

Учасникам Школи передали такі знання:  

  • Теорія конфлікту, 
  • Динаміка розвитку конфліктів, 
  • Трансформація конфліктів, 
  • Комунікація в конфлікті, 
  • Як формується довіра і соціальний капітал, 
  • Діалог як соціальне явище, 
  • Соціальні мережі як людські спільноти і їх роль в конфліктах, 
  • Історичний аналіз соціальних конфліктів в Україні. 

та навички:

  • Діагностика та аналіз конфліктів різними методами; 
  • Алгоритм планування змін; 
  • Активне слухання,  
  • Конструювання комунікації в конфлікті, 
  • Безпечна і ефективна поведінка в соціальних мережах.

Для навчання використовувалися реальні і актуальні конфлікти. Історія клубу “Файно”, заснованого в Краматорську випускниками Школи Соціальних Посередників, розглядалася різними методами аналізу конфліктів. Парад Рівності та протести проти нього, які пройшли в Харкові в переддень початку школи, були проаналізовані з точки зору об’єднуючого і роз’єднуючого (як частини методу Do No Harm). А історія про сотню свиней, які тероризували село на Полтавщині цього літа, була використана для тренінгу “ваш рецепт управління конфліктом”. 

Деякі учасники вже визначили конфлікти в громадах, з якими вони б хотіли працювати надалі. Серед них є конфлікти через (не)створення об’єднаних територіальних громад, (не)створення експертних рад при органах влади, невизначеність власності та управління громадських будівель та закладів охорони здоров’я, невиплату заробітної плати шахтарям, боротьби за ресурси в громадському секторі.

Під час міжсесійної практики, яка триватиме до грудня, учасники створюватимуть плани вивчення важливих для них конфліктів, а деякі планують практичну роботу над конфліктами в громадах, в тому числі і спільну, з залученням учасників з інших локацій. 

Неочікуваний рівень співпраці групи змусив нас, організаторів Школи, суттєво переглянути навчально-методичну програму наступних сесій Школи, які відбудуться в грудні і лютому. Всі організатори дуже вдячні нашим слухачам за можливість працювати разом!

Наталія Зубар, Голова правління Інформаційного центру “Майдан Моніторинг”, від імені всієї команди Школи Соціальних Посередників 5.

Фото різних учасників, пишіть де чиє, додам до підписів.

Відгуки учасників (з фейсбуку)

Микола Бордюгов

Закінчився перший навчальний модуль в п’ятій “Школі Соціальних Посередників”! З новими знаннями та навичками, які неодмінно буду застосовувати в майбутній діяльності, повертаюсь до дому!))) Висловлюю щиру вдячність менторам та організаторам за прекрасну підготовку процесу навчання. З нетерпінням чекатиму нові модулі! — feeling grateful 

Oleksandr Kobets

Вже набрид вам своїми дописами за останню добу.

Спамер просто.

Але ще це мусите почитати…

Я постійно кричу про стереотипи, але сам потрапив в їх пастку.

За останній тиждень відкрив для себе людей зі сходу…Донецька та Луганська області.

Ми звикли думати, що це вкрай проросійсько налаштовані і т.д., звісно я так аж радикально не думав. Але всеж.

Не буду вас позначати в цьому дописі (Дмитре, ви самі дозволили) , але ви мені справді показали, що Донбас український значно більшою мірою ніж ми уявляємо. Може мовно чи культурно Донбас, як і Південь не українські на 100%, але спосіб мислення є українським.

Я люблю вас. — with Dmytro Zvonok.

Оксана Черняєва 

Школа соціальних посередників, школа важливих речей, необхідних знань, життєвих умінь, школа термінових компетентностей.

Valeria Gontar is thinking about my future 

Школа соціальних посередників V, 5 днів навчання, занурення, спілкування.

Лекція Oleksandr Zinchenko про те, як подолати тяжіння минулого, про історичну пам’ять дає уявлення про те, чому минуле важливе і не можна ігнорувати цього в усіх процесах, які відбуваються в країні, в громадах.

Фінал лекції Олександра Зінченко.

Структура, аналіз, динаміка конфліктів, тобто препарування та постановка діагнозу. Складний, емоційно чутливий матеріал, але це варто того.

Дякую тренерам, групі, кожному учаснику за ці 5 днів!

Игорь Дубровський, Nataliya Zubar, Ігор Семиволос, Дмитро Звонок (Dmytro Zvonok)

Чекаю продовження!

Так ще попутно прийняли участь у створенні народної газети на майдані Свободи, побували на Бієнале молодого мистецтва 2019 «Здається, я заходжу в наш сад».

Народна газета на майдані Свободи.

Публікація підготована в рамках проекту «Розширення можливостей громадянського суспільства для ненасильницької трансформації конфліктів з державними суб’єктами – Проектна лінія: “Платформа для успішного ненасильницького активізму”», що підтриманий K. Wustrow – Centre for Training and Networking in Nonviolent Action у рамках Громадської служби миру, що фінансується Федеральним міністерством з економічної співпраці та розвитку Федеративної республіки Німеччина.”

Місія Української Миротворчої Школи™ – Запобігання та трансформація насильницьких конфліктів в Україні. Мета миротворчої освіти – Просування ідей миру і ненасильницької трансформації конфліктів через навчання, підтримку формування і розвитку місцевих громад. Громадська миротворчість: комплекс заходів, спрямованих на запобігання і трансформацію насильницьких конфліктів інститутами громадянського суспільства.

Більше про Українську Миротворчу Школу™ ви можете дізнатися тут  

Über Nataliya Zubar 2360 Artikel
Nataliya Zubar, Maidan Monitoring Information Center, Chair