Обговорення перспектив надання адмінпослуг через ЦНАПи відбулось в м. Прилуки Чернігівської області 12 вересня 2014 р. під час проведення чернігівською громадською організацією Центр «Доброчин» фокус-групи з посадовими особами Прилуцької міської ради, Прилуцької райдержадміністрації, представниками місцевих міграційної, реєстраційної служб та Держземагенства.
Основне питання, навколо якого точилася розмова – яким чином організувати надання адмінпослуг через ЦНАПи, щоб забезпечити дотримання принципів державної політики в цій сфері: відкритості та прозорості, оперативності та своєчасності, раціональної мінімізації кількості документів та процедурних дій, і головне – доступності та зручності для суб’єктів звернень. Чи це можливо, коли законодавство, що регулює надання послуг, має багато неузгодженостей, а бюджети – недостатнє фінансування: нема можливості збільшити кількість адміністраторів, закупити програмне забезпечення, навіть бланкову продукцію?
Враховуючи те, що в Прилуках багато галузевих міськрайонних управлінь, є ідея об’єднати міський ЦНАП з ЦНАПом райдержадміністрації та надавати послуги, не ділячи споживачів на людей з міста та з району. Чи зможуть представники влад різних рівнів знайти шляхи та механізми для створення єдиного ЦНАПу та чи може така співпраця бути ефективною покаже час.
Як підсумував один з учасників зустрічі, Прилуки – заможне конкурентоздатне місто, яке швидко розвивається, і тут має бути зразковий ЦНАП. Зміни потрібно робити поступово, спочатку обладнати відповідне приміщення та забезпечити робочі місця для спеціалістів суб’єктів надання адмінпослуг. Адже на будь-якому з етапів створення чи розвитку ЦНАПу, людина, що звернулась до нього, має своєчасно отримати послугу і піти задоволеною.
* * *
Метою проекту «Підвищення ефективності діяльності Центрів надання адміністративних послуг Чернігівщини через громадський моніторинг та лобіювання пропозицій», що здійснюється Центром «Доброчин» за підтримки Програми «Громадянське суспільство та належне врядування» Міжнародного фонду “Відродження”, є громадський моніторинг та оцінка діяльності ЦНАП Чернігівської області для забезпечення надання якісних послуг усім категоріям споживачів.