Городня вдосконалює діяльність Центру надання адміністративних послуг

Широке обговорення результатів та висновків громадського моніторингу діяльності Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) Городнянської райдержадміністрації пройшло в місті Городня Чернігівської області 28 жовтня 2014 року.
Необхідність реформування системи надання адміністративних послуг в Україні була визнана вже достатньо давно, проте сам процес зрушень в цьому напрямку активно став відбуватися лише на протязі останніх років.
Керівник проекту Наталія Дрозд зазначила, що існує певний перелік вимог до Центрів надання адміністративних послуг, але і дотепер бракує належних механізмів отримання органами влади зворотного зв’язку від громадян та прозорих процедур реагування на нього практичними діями. Отже, цілком справедливо постало питання про реальний стан справ в Центрах надання адміністративних послуг та те, наскільки зручними вони є для отримувачів послуг та наскільки зрозумілими і простими в реальному житті є процедури отримання адміністративних послуг за новими умовами.
Експерт проекту Олександр Підгорний презентував Аналітичний звіт, його основні результати та запропонував учасникам долучитись до його обговорення та напрацювати шляхи вирішення виявлених проблем. Звіт можна завантажити за посиланням
http://www.dobrochyn.org.ua/_publics/ukr/1414413880-report_admin.pdf.
За результатами проведених опитувань одержувачів адміністративних послуг та відповідних спостережень за роботою ЦНАП в м. Городні Чернігівської області підсумки є наступними:
– Фактично на сьогодні Центр працює за коридорно-кабінетною системою, поділ приміщення ЦНАП на визначені нормативно-правовими актами сектори є досить умовним. Так, сектори очікування знаходяться в коридорі, сидіння для відвідувачів наявні. Сектор обслуговування об’єднано з сектором прийому, принцип відкритості розміщення робочих місць дотримано, але не дотримано вимог щодо наявності на кожному робочому місці для прийому громадян інформаційної таблички із зазначенням номера такого місця, прізвища, імені, по батькові, посади адміністратора.
– Доступністю інформування про процедури отримання адміністративних послуг, якістю консультування в ЦНАП залишилися задоволені всі без виключення респонденти, що взяли участь в опитуванні. Стосовно бланків, які мають надаватися безкоштовно, проблем заявники не озвучували, оскільки більшість зазначали про відсутність потреби в їх отриманні, а в іншим випадках бланки були надані. При цьому респонденти не зазначали про жоден випадок, коли б працівники ЦНАП не допомогли заповнити відповідну заяву.
– Відносно умов роботи, то слід зазначити, що в ЦНАП Городнянської РДА на час проведення моніторингу працював один адміністратор, який є і керівником ЦНАПу. У зв’язку з цим виникали запитання щодо дотримання режиму роботи і відпочинку, передбаченого трудовим законодавством. Надалі планується розширення переліку адмінпослуг, що надаються через ЦНАП, та збільшення кількості адміністраторів.
– Актуальним сьогодні залишається забезпечення можливості доступу центрам надання адміністративних послуг до інформації з державних реєстрів, інших інформаційних баз (систем), які використовуються для надання адміністративних послуг.
– Разом з тим, гостро стоїть питання електронного документообігу в повному розумінні його значення, розроблення, фінансування обслуговування та застосування уніфікованого програмного забезпечення для ЦНАП. Доцільним є затвердження уніфікованих інформаційних та технологічних карток на кожну адміністративну послугу , в тому числі на послуги, надання яких належить до компетенції органів місцевого самоврядування.
На завершення обговорення результатів та висновків, учасники дійшли згоди лобіювати прийняття розроблених пропозицій для покращення роботи Центрів надання адміністративних послуг.

Дрозд Наталія, dobrochyn@cn.relc.com, тел. 67 71 81

* * *
Метою проекту «Підвищення ефективності діяльності Центрів надання адміністративних послуг Чернігівщини через громадський моніторинг та лобіювання пропозицій», що здійснюється Центром «Доброчин» за підтримки Програми «Громадянське суспільство та належне врядування» Міжнародного фонду “Відродження”, є громадський моніторинг та оцінка діяльності ЦНАП Чернігівської області для забезпечення надання якісних послуг усім категоріям споживачів.