В якій мірі обласний бюджет може враховувати потреби громади, чи підлягає він вдосконаленню, від чого і від кого залежать доходи і видатки бюджету – ці та інші питання про обласний бюджет були ініційовані до обговорення під час зустрічі, організованій ГО «Громадська Рада» 16 березня 2016 р.
Громадські експерти представили на розгляд присутнім керівникам депутатських фракцій Чернігівської облради, членам постійної комісії з питань бюджету та фінансів та інших комісій проект Бюджетного регламенту Чернігівської обласної ради.
Часто так складається, що депутати вимушені голосувати за прийняття бюджету, який їм не подобається, і причина – не тільки обмаль коштів доходної частини, а і обмежені часові рамки для розгляду проекту бюджету. Бюджетний регламент визначає організаційно-процедурні питання по всім етапам бюджетного процесу і спрощує його розуміння для депутатів, керуючись цим документом вони знатимуть коли і як брати участь у його формуванні.
За словами експертів, громадянське суспільство напрацювало багато методик участі громадськості в прийнятті рішень на різних рівнях. Бюджетний регламент – це документ, який крім іншого визначає і механізм участі громадськості в бюджетуванні, згідно якого громадськість може не тільки контролювати виконання бюджету, а й надавати пропозиції і лобіювати їх врахування на етапі формування бюджету.
Виборцям Бюджетний регламент корисний для підвищення рівня обізнаності щодо використання бюджетних коштів та можливості контролювати виконання обіцянок обраних депутатів.
У підсумку зустрічі Бюджетний регламент визнано потрібним для всіх сторін, сформульовані рекомендації по його доопрацюванню, для чого документ передано до профільної комісії.
Метою проекту «За прозорий та соціальний бюджет», що здійснюється ГО «Громадська рада» за підтримки Програми «Громадське здоров’я» Міжнародного фонду “Відродження”, є покращення підзвітності та ефективності бюджетного процесу в місті Чернігові.