Вихованці молодіжного імідж-центру «Клеопатра» з прифронтового Покровська Донецької області вперше побували в Великих Сорочинцях на Полтавщині і стали прикрасою щорічної Національної ярмарки.
Можливість представити авторські колекції одягу на найбільшій ярмарку України юним модельєрам з Донбасу випала вперше, повідомляє кореспондент ІА «Вчасно».
Цього року театр мод святкує своє двадцятиріччя. За час існування учасники колективу відвідали чимало конкурсів, виставок та показів, але на Сорочинський ярмарок приїхали перший раз.
«Для нас це знакова подія. Уявити власні роботи на ярмарку ми мріяли вже давно, тому дуже зраділи, коли дізналися, що нашу заявку на участь в цьому році схвалили, – розповідає керівник театру Вікторія Дворянчикова (Вікторія в минулому слухачка Української Миротворчої школи). – Організатори довго не могли зрозуміти, що саме ми привеземо для виступу. Зазвичай на ярмарку виступають з піснями чи танцями, ми ж не робимо ні того ні іншого, у нас своя – унікальна дія».
Для головної сцени Сорочинців колектив привіз дві колекції одягу: недавно створену «Їжачки», на реалізацію якої юних дизайнерів надихнув проект «З країни в Україну», що проходив в Покровське, і колекція «Україна», що вже полюбилася глядачам.
За словами Вікторії Дворянчикова, для створення самобутньої «України» вони надихалися роботами французького етнографа Домініка П’єра Де ля Фліза, який вивчав побут українців більше двохсот років тому.
Саме праці іноземного дослідника допомогли Покровським модельєрам створити свою унікальну колекцію, зберігши колористику і будову національних костюмів українського народу.
Розвивати свою творчість учасникам театру припадало лише в декількох десятках кілометрів від лінії зіткнення військового конфлікту на Донбасі. Особливості життя прифронтового міста вже давно увійшли в побут покровчан.
Минаючи найскладніші періоди, свого заняття юні майстри не залишили, в ньому вони знаходять можливість самовиразитися.
«Я пам’ятаю, коли в Покровське вперше заговорили про те, що скоро будуть стріляти, тоді у мене, на заняттях не було нікого, – згадує Вікторія. – Пізніше, коли почулися перші постріли діти стали повертатися до уроків. Стало зрозуміло, коли ми разом – пропадає страх. Переживати все, що почало відбуватися, сидячи вдома, поодинці – було неможливо. Для себе ми вирішили – нам як і раніше важливо робити свою справу, нести саме світле і чисте, що є в нашій культурі глядачам».
Стати частиною самого масштабного свята етнокультури країни для колективу з Донеччини більше, ніж відповідально. Щоб гідно виглядати на сцені і донести власну філософію, закладену в костюмах, перед кожним виходом на подіум Вікторія Дворянчикова налаштовує своїх підопічних.
«Я говорю дівчаткам – уявіть, що ви на сцені не одні. За вашими спинами встають жінки всього вашого роду. І це допомагає. Тоді вони несуть образ жінки-берегині по-особливому, гордо і з якоюсь внутрішньою силою».
Поява учасниць на сцені стало окрасою цьогорічного ярмарку в Сорочинцях. Як зазначили самі організатори, виступів такого роду ярмаркова сцена не пам’ятає вже давно. Симбіоз національних культурних традицій, сучасного стилю та акторської гри вилився в дану дію на головній сцені свята.
Своєю появою артисти вкотре показали: на сході України знають історію, шанують традиції і розвивають культуру.
Виступ колективу з Донбасу своїми захопленими відгуками відзначили не тільки гості ярмарку, а й її організатори. За активну участь творчу групу молодіжного імідж-центру «Клеопатра» нагородили грамотою і пам’ятним подарунком.
Олена Заїка для ІА «Вчасно»
Джерело: Інформаційне агентство «Вчасно»