Повнометражний дебют української режисерки з німецьким дипломом

У вівторок фільм “Істальгія” української режисерки відкрив міжнародний
фестиваль Home of Films у Німеччині. А вже у четвер Дар’я Онищенко
особисто представлятиме свій повнометражний дебют,
українсько-німецько-сербську ко-продукцію у конкурсі Молодості
Києві. Кореспондентка DW поспілкувалась із режисеркою напередодні її
поїздки до української столиці.

Це вже вдруге DW бере інтерв’ю у Дар’ї Онищенко, у 2009 році режисерка
розповіла про своє навчання у Мюнхенській академії кіно та телебачення
за спеціальністю режисер художнього кіно. Дар’я народилась 1983 року
в Києві. Під час перебудови її сім’я жила в Москві. Здобула ступінь
бакалавра з міжнародної аналітики в Київському національному
університеті імені Тараса Шевченка. Під час навчання в університеті
вона була акторкою у театрі, працювала журналісткою. Дар’я стажувалась
у Бременському театрі Шекспіра. З 2005 року до 2011 – навчалась у
Мюнхені.

Участь фільму Істальгія у повнометражній конкурсній програмі
Молодості-42 – один з яскравих прикладів традиції фестивальної
історії. Коли фахівці програмного відділу кінофесту у Києві
відстежують нові роботи кінематографістів, що вже представляли свої
роботи на Молодості. Адже під час ювілейного, 40го фестивалю
німецько-український фільм <<Собаки міста Українка>> отримав диплом за
кращу режисуру у програмі <<Українська панорама>>. Цікаво, що у її
останньому фільмі “Істальгія” одну з головних ролей у ньому зіграв
режисер, який здобув минулорічний Гран-прі “Молодості”, оскароносний
актор – Карл Маркович.

DW: Що очікуєте від Молодості? Як це – демонструвати свій
повнометражний дебют в Україні?

Дар’я Онищенко:  Дуже рада, що мій фільм побачить українська публіка.
Звісно, я дуже хвилююся, адже це моя перша повнометражна картина. У
ній є, як у будь-якій дебютній роботі – свої помилки і свої недоліки.
Але для мене головне, щоб глядач виніс із зали настрій, яким живуть
мої герої, засумував або порадів разом з ними, перейнявся настроєм
цього фільму, задумався про долі моїх героїв. <<Молодість>> – чудова
платформа для старту, і щиро рада, що мій фільм удостоєний честі йти в
міжнародній конкурсній програмі. Якщо чесно, то українська історія в
моєму фільмі для мене найулюбленіша. Ми знімали в Києві у близьких
мені і знайомих з дитинства місцях – наприклад на Подолі, у
Гідропарку, на Дніпрі … У нас була чудова і дружна знімальна група,
надзвичайно талановиті актори. Я дуже чекаю побачити всіх знову під
час прем’єри і разом відсвяткувати результат виконаної нами роботи.

Чи цікаві вам “конкуренти”, будете дивитись конкурсні фільми на
Molodist Filmfest? Як-от австрійську стрічку “Наложниця”, яка теж
піднімає тему міграції?

Дар’я Онищенко: Так, намагатимусь подивитися якомога більше фільмів з конкурсної
програми. Дуже сподіваюся, що у мене залишиться на цей час. Думаю,
що не варто вважати фільми конкурентами, хоч вони й <<змагаються>> у
конкурсі. У мистецтві кожен художник, який щось створює, має серцем
вболівати за свою роботу. Але при цьому такі відчуття не заважають
захоплюватися майстерністю інших, і багато чому у них вчитися.
Кіномова вибудовується завдяки обміну досвідом, перегляду безлічі
розмаїтих фільмів. А ще кіно – завжди питання смаку, питання естетики.
У конкурсній програмі цього року багато цікавих картин, які, напевно,
будуть не гірші за мою. З задоволенням познайомлюсь з режисерами, і
сподіваюся, що багато з них прийдуть і на нашу прем’єру.

Як довго Ви працювали над «Істальгією»?

Фільм готували два з половиною роки. Багато часу пішло на пошук фінансування. Бюджет – близько 800 000 євро. Зйомки у кожній з трьох країн тривали два тижні, ще тиждень підготовки.

У чому була підтримка німецької сторони?

Німецька сторона виступила в цьому проекті в дуже важливій ролі – ми найперше отримали фінансування саме від німців. Нас підтримали Баварський Фонд кіно і телебачення, Мюнхенська кіноакадемія і Баварське телебачення. Наші продюсери у ФРН дуже професійно організували всі етапи співвиробництва, багато координували і багатьом допомагали. Кожна з сторін у цьому німецько-українсько-сербському проекті відіграла важливу роль. Відповідальності було багато на всіх.

Режисерка

режисерка

Де ще глядач зможе побачити картину?

У листопаді «Істальгія» буде показана на кінофестивалі у Братиславі. А вже наступного року сподіваємося на вдалу фестивальну долю, цікаві поїздки і нові знайомства разом з «Істальгією».

Що Ви як знавець сучасного німецького кіно порадите подивитись з програми «Німецька хвиля» на «Молодості»? Що скажете, зокрема, про іронічну мелодраму «Щастя» (Glück), відзняту однією з найвідоміших сучасних німецьких режисерок Доріс Дьоррі?

О, звісно, добре знаю фільм «Щастя» й саму Доріс Дьоррі теж! Її називають справді «вундеркіндом німецького кіно», «матір’ю кінокомедії». Окрім того, що Доріс знаменита, вона викладала у мене в Академії сценарну майстерність. Ми багато спілкувалися. Вона – чудова, талановита режисерка. Її фільми – фільми для глядача, веселі і зворушливі, живі й реалістичні. Із задоволенням раджу українському глядачеві їх подивитись. А «Щастя», до того ж, як і інші фільми, зібрав престижні нагороди, зокрема Bavarian Film Award за найкращу режисуру.

Контроль якості інформації на сайті Майдан

Всі новини, статті та записки мають відповідати Інформаційній Політиці Майдану. Якщо ви бачите невідповідність - будь ласка повідомте нам на news@maidan.org.ua і вкажіть гіперлінк (URL) матеріалу. Приклад спростування інформації тут