Новітня історія української журналістики — у поштових марках

Безпрецедентний філателістичний проект «Дня»: до свого 15-річчя газета видає серію марок із портретами Джеймса Мейса, Клари Гудзик та Анатолія Казанського

У марках (так само як, приміром, у грошових знаках) зазвичай відображається символічний ряд, за яким та чи інша країна себе ідентифікує. Тут можна пригадати марки часів Радянського Союзу. Після здобуття незалежності в Україні почали з’являтися численні серії марок, пов’язані саме з українською ідентифікацією: ціла галерея національних героїв, громадських та державних діячів, письменників, художників, марки, що відображають важливі для України події й дати, етнографічні мотиви, українську природу. Завдяки «Дню» до цього переліку додасться ще й галерея великих журналістських імен. На честь свого 15-річчя наша газета видає власну серію марок — «День»: великі імена». На трьох поштових знаках, що увійшли до серії, — портрети видатного публіциста, дослідника Голодомору 1932 — 1933 років Джеймса Мейса (нагадаємо, він працював у «Дні» із 1997-го по 2004 рік), публіцистки та філософа, авторки однієї із книжок Бібліотеки «Дня» Клари Гудзик (роки роботи в нашій газеті — 1996 — 2008), а також малюнок талановитого українського художника-карикатуриста Анатолія Казанського, який устиг присвятити роботі у «Дні», на жаль, лише два роки (1996 — 1998).

Характерно, що, по суті, творчість кожного із цих Великих імен українським суспільством досі глибоко не прочитана. Це стосується як науково-публіцистичних матеріалів Джеймса Мейса, як «Апокрифів Клари Гудзик», так і карикатур Анатолія Казанського, у яких ми чимдалі знаходимо більше смислів. Отже, видання серії марок «День»: великі імена» — це ще одне наближення до творчого спадку цих особистостей.

У сенсі суто прикладному — цей проект –  безпрецедентний для України. Жоден інший український засіб масової інформації досі не випускав власних марок. Це підтверджує в коментарі «Дню» Ігор АПОСТОЛ, працівник дільниці «Власна марка».

— На моїй пам’яті інших таких випадків не було, — каже пан Ігор.

— Марки — це обличчя України, адже їх відправляють у різні міста як у межах України, так і пострадянських країн, Західної Європи та цілого світу. Це як грошові знаки. Звісно, це обличчя в кожної країни — й Україна тут не виняток — складається з найславетніших моментів її історії та сьогодення, — каже голова ревізійної комісії Асоціації філателістів України Олександр КАНІВЕЦЬ, додаючи: — По марках можна читати історію України.

Утім, філателістична акція «Дня» — не лише для вшанування пам’яті наших Великих, не лише вияв удячності їм, а й відповідь на численні нарікання щодо того, що української журналістики немає. Так от, українська журналістика – є!

www. day.kiev.ua

incognita.day.kiev.ua