«Сторінки до підручника з історії» повторно презентували журналістам на прес-конференції у Львівській обласній раді 23 січня 2013 р.
Презентація «Сторінок до підручника з історії» відбулась 1 листопада 2012 р. у Львівській філармонії в рамках відзначення 94-річниці відзначення ЗУНР. Вони зустріли різну реакцію, як схвальну, так і критичну. Після презентації автори отримали короткий час для їх доопрацювання та виправлення, у першу чергу, педагогічних корект. Адже присутні на презентації вчителі історії висловили низку побажань. Врахувавши їх та відкоригувавши окремі ілюстративні матеріали, «Сторінки» представили журналістам на прес-конференції, що відбулася 23 січня 2013 р. у приміщенні Львівської обласної ради. Проект «Сторінки до підручника з історії» представив Орест Шейка, депутат ЛОР. Пан Шейка наголосив на особливому значені подібних проектів у сучасній ситуації, коли українська мова, культура та історія знаходяться під загрозою. «Появі «Сторінок до підручника з історії» ми завдячуємо Ірині Калинець, котра запропонувала саму ідею. Вона була розглянута і підтримана на засіданні комісії з питань культури, історико-культурної спадщини, духовного відродження та ЗМІ ЛОР. Підтримуючи подібну ідею, ми розуміли, що реалізація подібного проекту дозволить не лише правдиво висвітлювати ті чи інші теми з історії. Вона дозволить сміливо дивитись в очі майбутнім поколінням і зберегти правдиву історію України для наших дітей» – наголосив О. Шейка. Поряд із тим до слова була запрошена Ольга Осередчук, науковий редактор, котра розповіла про авторський колектив та особливості роботи над «Сторінками».
Теми сторінок, що були презентовані, підібрані не випадково, оскільки спрямовані на об’єктивне висвітлення історії України для школярів. У 2012 році, як пріоритетними, було визначено висвітлення чотирьох подій-явищ та чотирьох осіб із ХХ ст. Головно приділена увага темам, які були вилучені з шкільних підручників. Відтак виникла необхідність для додаткового ознайомлення із ними учнів. Підготовані стенди зручні для використання вчителем як додатковий та посібний матеріал. Вони містять не лише короткий, а відтак зручний для сприйняття, текст, а й фотоматеріали, архівні документи та спогади. Залучення таких матеріалів допомагає полегшити сприйняття учнями складної тематики. Текст у «Сторінках» побудований таким чином, що читач сам повинен зробити висновки. «Сторінки» зроблені у популярному стилі, а відтак може виникнути чимало претензій щодо їх науковості. Однак, відповідь тут одна – аудиторія на яку вони спрямовані. Написана в академічному стилі подібна інформація була б затяжкою для сприйняття та розуміння учнями. Вона не викличе зацікавлення у дитини для прочитання, а навіть навпаки може спровокувати спротив до сприйняття. Тому головну увагу автори зосередили на цікавому для сприйняття учнями ілюстративному матеріалі та емоційно насичених спогадах. Такий підхід до подачі матеріалу виправдовує своєю ефективністю і використовується у багатьох європейських країнах.
«Сторінки» будуть поширені по школах, роздані вчителям для використання на уроках та виховних годинах. Оскільки у наступні роки планується продовження цього проекту та підготовку наступних «Сторінок», дуже вітається ініціатива вчителів. Можливо вони б самі запропонували теми на які вартувало б підготувати подібну інформацію. Підготовкою «Сторінок» займалися молоді історики, які мають нові (не заангажовані) підходи до висвітлення історичних подій, однак досвід педагогічної роботи дозволяє висвітлити належним чином подібну тематику.
«Сторінки до підручника історії» це дуже добра ініціатива з боку місцевої влади. Звичайно, що тут ідеться у першу чергу, не про популяризацію якихось окремих вибраних тем, а про історію України узагалі. Знання власної історії принципово важливе для виховання не лише патріота, а й просто громадянина. Часто підручники з історії є дуже об’ємними в інформаційному аспектів, але все рівно не охоплюють усіх цікавих періодів. Тому підготовка подібних інформаційних сторінок дозволить ознайомити з окремими темами більш детальніше, зацікавить школярів до прочитання іншої літератури окрім підручника. У цьому випадку було б дуже добре поширити такі «сторінки» в інші регіони України, де ставлення до тих чи інших історичних періодів відмінне від нашого. Ознайомлення із «сторінкою» викличе не згоду із авторами, але водночас заставить читача підготуватись до дискусії та обґрунтування своєї позиції. Так би мовити, оживить як учнів, так і вчителів.
Проект «Сторінки до підручника з історії» підготовано з ініціативи постійної депутатської комісії з питань культури, історико-культурної спадщини, духовного відродження та ЗМІ ЛОР та головного управління з питань внутрішньої політики преси та інформації ЛОДА, за підтримки Львівського національного університету імені Івана Франка. У рамках виконання у 2012 р. Програми розвитку української мови, української культури та історичної свідомості громадян України на території Львівської області на 2012 – 2014 роки.
Автором назви проекту є проф. Ірина Калинець, науковий редактор – Ольга Осередчук .
Автори тексту та упорядники (на кожній сторінці по-різному): проф. Віктор Голубко, Ольга Осередчук, Василь Герун, Володимир Іванченко, Тарас Гривул.
Макет: Галина Шевчук
Назви сторінок, із зазначенням авторів та упорядників:
1. Степан Бандера – проф. В. Голубко, О. Осередчук
2. Роман Шухевич – О. Осередчук
3. Євген Коновалець – О. Осередчук, Т. Гривул
4. Йосип Сліпий – В. Герун
5. Процес 59-ти – Т. Гривул, О. Осередчук
6. УПА – В. Іванченко
7. Бій під Крутами – В. Герун
8. Голодомор 1932 – 1933 рр. – О. Осередчук