У Львові ухвалено «комплексну» стратегію розвитку міста із порушеннями

Вчора на сесії Львівської міської ради було ухвалено Комплексну стратегію розвитку Львова до 2025 року, яку розробив ЛКП «Інститут міста». Дана стратегія була затверджена попри численні очевидні порушення процедури її ухвалення, змістовні недоречності, а також без проведення громадських слухань, які б мали підтверджуватись відповідними протоколами.

Стратегія ухвалювалась без проведення громадських слухань.

Проведення круглих столів із презентації комплексної стратегії не можна вважати громадськими слуханнями, адже останні передбачають низку формальних процедур оголошення, безпосереднього проведення та фіксації результатів слухань. До того ж, в одних повідомленнях міська рада говорить про круглий стіл, а в інших – громадські обговорення, таким чином вводячи громадськість та депутатів в оману. На жаль, форматом круглого столу не можна підміняти демократичного механізму участі членів громади у прийнятті рішень – громадських слуханнях. Але справжніх громадських слухань, а не імітованого зібрання “вибраної” громадськості.

Окрім цього, відомості про проведення громадських слухань і протоколи цих слухань відсутні у відповідному розділі офіційного веб-сайту Львівської міської ради, а текст стратегії не публікувався у друкованих засобах масової інформації з метою обговорення його положень

Проект ухвали про затвердження не оприлюднювався у встановленому порядку.

Текст цього документа так і не було оприлюднено у відповідному розділі із порядком денним пленарних засідань сесії ні на офіційному веб-сайті Львівської міської ради, ні на інформаційному порталі депутатів Львівської міської ради, таким чином порушено статтю 15 Закону України  «Про доступ до публічної інформації».

Вкотре, міські очільники підтверджують практику дотримання подвійних стандартів, не розміщуючи взагалі або не розміщуючи завчасно усіх проектів нормативних актів, які виносять на пленарне засідання

Чому проект стратегії не представляла експертна група, створена розпорядженням міського голови?

Незрозуміло,  чому саме ЛКП «Інститут міста» є суб’єктом внесення  цієї нормотворчої ініціативи – основним доповідачем, а не робоча або експертна група з розробки стратегії розвитку м. Львова, склад яких затверджено розпорядженням міського голови №98 від 04.04.2008 р. Яким же розпорядчим актом уповноважено ЛКП розробити і подати проект стратегії на затвердження міської ради?

Чи розглядався і затверджувався даний проект стратегії на засіданнях робочої та експертної групи з розробки стратегії розвитку м. Львова? Скільки засідань провела робоча і експертна група? Чому не оприлюднені протоколи засідань уповноважених робочих органів із підготовки проекту стратегії?

Інформація про те, що на розробку стратегії не витрачались бюджетні кошти – брехня.

Зауважимо, що на першому етапі було витрачено 195 тис. грн. коштів місцевого бюджету для оплати «послуг» громадської організації «Центр муніципального та регіонального розвитку Львова», а на другому етапі 700 тис. грн. також коштів місцевого бюджету на розробку відповідного проекту стратегії.

Досі не оприлюднено повної  і вичерпної інформації про вартість розробки даного проекту стратегії, фінансування якої здійснювалось із міського бюджету Львова. Мабуть, уповноважені органи мали б поцікавитись «ефективністю» використання коштів місцевого бюджету.

Якість стратегії розвитку міста – сумнівна?

Зміст стратегії у більшій мірі зводиться до констатації фактів чи припущень: щодо надходжень до бюджету, середніх розмірів зарплат, опису доблесної боротьби ЛМР за «детінізацію зарплат», кількості працевлаштованих безробітних тощо. Попри статистичну «саморекламу» стратегія не дає відповіді на запитання як ці «високі» статистичні прогнози мають втілитись? Не закладено і у стратегії «умов» та механізмів, які б покращували прозорість бюджетного процесу, ефективність формування підзвітної та прогнозованої місцевої політики та створення сприятливого середовища для підприємців та інвесторів.

Міські чиновники посилаються на «гіпер якість» тексту стратегії, але не наводять фактів позитивних висновків наукових та експертних установ. Де ці позитивні висновки експертів і науковців?

Що робити?

Громадські активісти ініціюватимуть звернення до органів прокуратури стосовно суттєвих порушень під час ухвалення Комплексної стратегії розвитку Львова до 2025 року.

Міські посадовців повинні добросовісно виконувати повноваження стосовно внесення та розгляду рішень, які приймаються на пленарних засіданнях. Та й стратегія міста – це комплексний документ, який потребує комплексного і якісного підходу до його обговорення і затвердження.

Отож, залишається загадкою: яку саме «комплексну» стратегію розвитку міста прийняла Львівська міська рада? Ось така практика «демократичного врядування» у Львові, – трохи інша, аніж нам розповідають із кольорових телеекранів і яскравих релізів прес-служби міської ради.